השחקן סולומון מרשה ("נבסו", "אינדל") הלך לעולמו

מרשה, ששיחק בסדרות "נבסו" ו"אינדל" ובסרט "עלים אדומים" הלך לעולמו. אינדל קבדה: "מבחינתי אתה הכהן הגדול של התרבות האתיופית בישראל. תודה שפילסת לנו את הדרך". יוסי ואסה, כוכב ויוצר "נבסו", ספד לו: "הוא היה שחקן פורץ דרך, מצחיק ואהוב כל כך והדמות שלו בלתי נשכחת. הוא היה לי חבר טוב"

השחקן" סולומון מרשה, ששיחק בין היתר בסדרות "נבסו" ו"אינדל", הלך לעולמו היום (ג'). הלוייתו תתקיים מחר ב-12 בצהריים בבית העלמין בחולון.

מרשה, יליד 1973, הוא בוגר בית הספר למשחק של ניסן נתיב שנהג להעלות הופעות סטנד-אפ ושירה בטרם גילם ב"נבסו" את שמלש, דודו של גילי – הדמות הראשית בסדרה. לאורך העלילה שמלש מהווה עבור דמותו של גילי סוג של דמות אב. "נבסו" מתארת את חייהם של פרסומאי ממוצא אתיופי ואמנית אשכנזיה, והתמודדותם עם המשפחה המורחבת מכל צד. קומדיית המצבים הישראלית של רשת שודרה בשנת 2017 ונמכרה לרשת FOX האמריקנית. ב-2018 הסדרה זכתה בפרס הסדרה הקומית בטקס פרסי האמי הבינלאומי.

מרשה השתתף גם ב"אינדל", הסדרה שיצר יוצא "האח הגדול", אינדל קבדה שעלתה ביוני האחרון ב-HOT. שם מרשה מגלם את ג'גנאו, אביהם של אינדל ויעקב. את עלילת הסדרה מוביל צעיר אשדודי כריזמטי ממוצא אתיופי שמחפש את דרכו במציאות קשוחה, עד שערב שנגמר באסון משנה את חייהם של כל מי שסביבו. הסדרה זכתה לביקורות חיוביות עם עלייתה.

בשנת 2014 מרשה שיחק גם ב"עלים אדומים", סרט הביכורים של בזי גטה, ובנוסף לתפקידיו על המסך הגדול והקטן, מרשה העלה גם מופעי בידור שונים על הבמות ברחבי הארץ שכללו שירה וסטנד-אפ.
אינדל קבדה, יוצר וכוכב "אינדל", ספד לו: "‏הכרנו לפני 11 שנים, באותה תקופה עבדת על‏‏ הסדרה 'נבסו'. ‏שאלתי אותך עם החוצפה המוכרת שלי 'כמה ‏עולה לעשות סדרת טלוויזיה?'. אמרת לי 'זו דרך ארוכה ‏וגם לא עושים ‏כסף, אבל זה אפשרי. ‏אם תצליח – ואני מאמין שתצליח לעשות סדרת טלוויזיה – אתה תרוויח משהו יותר יקר מכסף'. ‏שאלתי מה?‏ ‏אמרת לי 'תהילה'.
"‏בתקופה שעבדנו ביחד על ‏'אינדל' הקפדת לדבר איתי באמהרית ‏ואמרת לי שזה חשוב, וגם עבדת איתנו על הדיאלוגים ‏באמהרית בסדרה. ראיתי בעיניים שלך שאתה נעלב ‏מזה ששחקנים לא מצליחים לומר בצורה נכונה את המילים ‏באמהרית. ועוד אמרת לי שאני לא צריך לפחד ‏מכישלון. קהילה שלמה עומדת מאחוריך. מבחינתי אתה הכהן הגדול של התרבות האתיופית בישראל. תודה שפילסת לנו את הדרך. אוהב אותך".

מפה לשם עברו ‏9 שנים ‏
‏חיפשנו שחקן שיתאים לגלם את הדמות של ג׳גנאו (‏השם ג׳גנאו ממש יקר לי ‏זה השם של סבא שלי ז״ל) ‏וסיפרתי לך שזה השם של סבא שלי ‏אמרת לי שסבא שלי ‏השפיע עליי מאוד. וזה נכון!!
‏בתקופה שעבדנו ביחד על ‏״אינדל״ דיברנו על הרבה דברים. ‏הקפדת לדבר איתי באמהרית ‏ואמרת לי שזה חשוב! וגם עבדת איתנו על הדיאלוגים ‏באמהרית בסדרה.
וראיתי בעיניים שלך שאתה נעלב ‏מזה ששחקנים לא מצליחים לומר בצורה נכונה את המילים ‏באמהרית.
‏ועוד אמרת לי שאני לא צריך לפחד ‏מכישלון. קהילה שלמה עומדת מאחוריך.
‏סלמון מרשה- מבחינתי אתה הכהן הגדול של התרבות אתיופית בישראל
‏תודה שפילסת לנו את הדרך
אוהב אותך💔
ניפגש בסיבוב הבא❤️ ‏ואני יודע איך מרגיש תהילה סולומון ‏יותר טוב מכסף

יוסי ואסה, כוכב ויוצר "נבסו", נפרד: "סולומון היה שחקן פורץ דרך, מצחיק ואהוב כל כך והדמות שלו ב'נבסו' היא בלתי-נשכחת. פגשתי מעריצים של הסדרה שקוראים אחד לשני בבית שמלש. הוא היה לי חבר טוב".

"איזו ידיעה נוראית!", כתב הפעיל החברתי אבי ילאו. "סולומון מרשה הענק הלך לבית עולמו וזה כל כך עצוב. מרשה היה שחקן נשמה, דמות נערצת, פורץ דרך ואדם נפלא ואהוב עם לב ענק והרבה הומור.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן