עצוב: עידן עמדי נפרד מחברו הטוב ביותר שנהרג במלחמה

חודשים ארוכים אחרי שנפצע באורח קשה במרכז הרצועה, הזמר עידן עמדי מודה על עקיבא יסינסקי ז"ל שנפל באותה תקרית • "אני אוהב אותך, אחי אהובי, תהיה מליץ יושר עלינו"

כשבעה חודשים אחרי אסון הפיצוץ במרכז רצועת עזה, עידן עמדי פרסם אמש (שני) פוסט שאותו הקדיש לחברו הטוב הלוחם עקיבא יסינסקי ז"ל שנהרג באותה תקרית שבה נפצע עמדי באורח קשה.

דווקא בערב תשעה באב שבו מציינים את חורבן הבית בשל שנאת חינם, עמדי סיפר על החתירה של יסינסקי ז"ל לחיבור בין הלוחמים, ואף שיתף כי הציל את ראייתו ושמיעתו כשפעל לשדרג את המיגון בקסדתו. לקראת סיום הביע עמדי ייאוש מהמנהיגים שמתנהלים בקטנוניות לדבריו, והעביר מסר חשוב מבחינתו לאזרחים.

"שבועיים לפני שעקיבא נהרג עשינו שבת באחד מיישובי הדרום", נזכר עמדי. "כוח מצומצם, שהיה צריך את הרגע הזה, כל אחד לעצמו, עם המטענים שהצטברו אצל כל אחד אחרי כמה חודשי לחימה. לעקיבא היה חשוב שנתרכז לארוחות יחד, הוא היה מקדש, היינו אוכלים, מדברים קצת ומתפזרים כל אחד לענייניו. באותה שבת טיילנו שנינו הרבה סביב הבתים. צעידות ארוכות שנועדו להשלמת פערים על הבית, על מה שהותרנו מאחור, וגם על המצב בעם ישראל. הוא שאל אותי לא פעם 'איפה אנחנו יכולים לעשות יותר?', והרגשתי בתוך תוכי כאילו הוא אומר לי 'תעשה יותר, עמדי'".

עמדי שיתף גם בפעולה שבה נקט יסינסקי ז"ל שהצילה את ראייתו ושמיעתו. "באותה שבת הוא החליט להשתלט לי גם על הקסדה ולדאוג למיגונים נוספים. כששאלתי אותו 'מה דחוף בשבת?', הוא ענה 'פיקוח נפש, שתהיה מוכן'. ככה, במשפט קצר ומעשה הוא הציל לי את הראייה והשמיעה באותו אירוע ארור".

בהמשך התייחס לקיטוב בחברה הישראלית. "ערב תשעה באב, כולנו חשופים לאקטואליה, לשנאות קטנות בין מנהיגנו, לקטנוניות. חוסר הבנה של הרגע ההיסטורי בו אנחנו נמצאים. אני כבר לא פונה אליהם, רק אלינו. כמו ששאל עקיבא ז"ל, אולי פספסנו, אולי אנחנו יכולים לעשות יותר. אין לי תשובה לאחרונה. רק הרבה שאלות וגעגוע".

לקראת סיום פירט על התמונה שבחר לשבץ בפוסט, ופנה אל חברו. "בתמונה עקיבא ז"ל ואני חבוקים בלב הרצועה, באחת הפעמים האחרונות. הוא שנא סיגריות, אני טחנתי אותן כל המלחמה בלי היכר. אני אוהב אותך, אחי אהובי, תהיה מליץ יושר עלינו. אנחנו צריכים את זה".

מתוך ישראל היום
(צילום: עידו ארז / דובר צה"ל)

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן