הפריצה לרכבו של עדן חסון: בית המשפט שחרר את החשוד

השופטת קבעה כי למרות שקיימת מסוכנות מצידו של תושב יפו שנעצר, החשד נגדו בעוצמה נמוכה • המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע על ההחלטה כדי להגיש ערר – ונדחתה

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, יעל פרדלסקי, הורתה לשחרר את אחמד שקרא, תושב יפו בן 20, החשוד שפרץ לפני מספר ימים לרכבו של הזמר עדן חסון וגנב משם תיק עם חפצים אישיים.

השופטת קבעה כי למרות שקיימת מסוכנות מצידו, החשד נגדו בעוצמה נמוכה. המשטרה הגישה ערר על ההחלטה שנדחתה על ידי בית המשפט המחוזי שקבע, גם הוא לאחר הצפייה בסרטונים, כי עוצמתו של החשד הסביר נמוך.

לפני כמה ימים, עדן חסון שיתף בחשבון האינסטגרם שרכבו נפרץ ונגנב מתוך תיק עם רכוש "עם ערך סנטימנטלי". חסון הבטיח שאם הגנב יחזיר לו את הדברים הוא יסגור את זה מולו בלבד, אולם השוטרים היו יותר נחושים ולאחר שהסתכלו בסרטוני הפריצה, זיהו לכאורה את אחמד שקרא, שמוכר להם מעבירות אחרות – ועצרו אותו לחקירה.

הבוקר הובא שקרא להארכת מעצר, שם נטען על ידי נציג המשטרה, כי פרט לרכב של עדן חסון הוא חשוד במקרה נוסף של פריצה לרכב מלפני כשבוע וחצי. הסנגור של שקרא טען בדיון כי מרשו אמר לו שחקרו אותו עשר דקות והראו לו סרטון של אדם אחר. עוד הוסיף הסנגור כי מדובר בעבירות רכוש ברף תחתון מאוד ואין מעצרים כאלה גם אם החשוד היה מודה בעבירה.

השופטת פרדלסקי כתבה בהחלטתה כי מאופי העבירות המיוחסות לחשוד ומגיליון הרישום הפלילי שלו היא קובעת כי הוא מסוכן לציבור, אולם לאחר שעיינה בתיקי החקירה ובסרטונים שהוצגו בפניה, היא מצאה כי קיים יסוד סביר לחשד בעוצמה נמוכה שהחשוד ביצע עבירות רכוש ועבירות של גניבה מרכב.

"לאחר ששקלתי את פעולות החקירה הנדרשות ולאור החשד בעוצמה נמוכה מאוד שמצאתי, אני מורה על שחרורו של החשוד", כתבה בהחלטתה השופטת.

בהמשך, המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע על ההחלטה, על מנת להגיש ערר על השחרור לבית המשפט המחוזי והשופטת אישרה את עיכוב הביצוע והמשטרה מיהרה לבית המשפט המחוזי וגם שם כאמור נקבע שכנראה לא מדובר בחשוד במקרה הגניבה מעדן חסון ואילו במקרה השני כן קיים חשד סביר.

"ביחס לאירוע מיום 4.6.2024 עוצמתו של החשד סביר נמוכה. טענתה של העוררת היא שיש להורות על מעצרו של החשוד מהטעם שהוא מסוכן לרכוש הציבור, אין טענה לחשש לשיבוש הליכי חקירה. בידוע כי על מנת ללמוד על עילת מסוכנות בעבירות רכוש, נדרש לבסס מסכת ראייתית העולה כדי מסוכנות כזו. אפילו אם הייתי מניחה קיומן של שתי פעולות כנטען, אין המדובר במסוכנות שלא ניתן לאיינה באמצעות חלופת מעצר", כתבה השופטת בהחלטתה ודחתה את הערר.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן