ידידיה ויטל מהשמיניה: ״כשהתוכנית התחילה לא יכולתי לצאת מהארון״

מערכת פורטל "עומרי חיון" מדווחת לכם כי הבחינה בכך שהשחקן הלוהט והמוכשר ידידיה ויטל העניק לאחרונה ראיון מיוחד לרגל חודש הגאווה. אז על דיבר ומה חשף השחקן המוכשר? כל הפרטים

מערכת הפורטל מדווחת ומעדכנת אתכם כי השחקן המצליח וכוכב סדרת הנוער המצליחה ה"השמינייה", ידידיה ויטל חושף בראיון לכתב יוני פרוים "pplus" על הימים בהם נאלץ להישאר בארון מחשש שהקריירה שלו תיפגע ועל אנשי התעשייה שייעצו לו להיות גברי יותר, נזכר ברגע שבו חשף שיש לו בן זוג ומספר על חיי המשפחה והאבהות.

"החזקתי המון דלתות של המון ארונות שהיו לי בחיים", הוא מספר. "נכנסתי לתעשיית הבידור בגיל מאוד צעיר והסוכנים המליצו לי להשקיט את זה. 'לא צריך לשקר אבל גם לא צריך להדגיש את זה'. כאלו אמירות". ואיך הרגשת עם עצמך באותה תקופה? "אני חושב שחייתי עם המון פיצול. הייתי כוכב ילדים מאוד גדול ונתתי שם את כל הלב והנשמה. אבל הייתי מאוד רחוק ממשהו מאוד מרכזי בעצמי".

באותן שנים כוכב ילדים יכול היה לצאת מהארון? "בתקופת 'השמינייה', כוכב ילדים בוודאות לא יכול היה לצאת מהארון. אני זוכר שהתראיינתי אצל אסי עזר בתוכנית 'אקזיט'. הוא גם היה אז בארון ואני הייתי מגה בארון. אני זוכר את המבטים בינינו, שאומרים 'שנינו יודעים אחד על השני' ושנינו סותמים, מבינים שעכשיו אנחנו בתפקיד אלילי נוער". אמרו לך אל תהיה נשי מדי, אל תחצין את הנשיות? "כן, אמרו לי את זה. אני זוכר איך היו מדברים על גברים אחרים יותר מוחצנים ממני, והיו אומרים לי 'אתה לא צריך להיות כמוהו'. כמו אזהרה ממלהקים או במאי כזה או אחר. אני חושב שזה הפריע לי כשחקן במשך המון זמן. בסופו של דבר אם שחקן לא מחובר לעצמו, לאיכות שלו ולכוח שלו, נוצר פער בינו לבין עצמו והיכולת שלו להיות שחקן טוב מאוד מוגבלת".

אם לא היית הולך הופך לשחקן, יש מצב שהיית יוצא מהארון הרבה לפני? "זאת שאלה שאני לא יודע לענות עליה. זה לא שהמשחק החזיר אותי לארון, זה הפרסום, 'השמינייה'. אתה כוכב של ילדות קטנות וכאילו 'זה לא מתאים'. פחדתי מאוד שזה יקטלג אותי ויהרוס לי את הקריירה. המון מחשבות כאלה, שהיום אני רואה כמה הן לא רלוונטיות. שחקנים שצעירים ממני בעשור, בראיון הראשון שלהם בעיתון כבר מדברים על הבן זוג שלהם". ועכשיו אתה בחזרות להצגה חדשה בה אתה משחק בחור חרדי. "אני משחק שוב פעם בחור חרדי, בפעם השנייה. עם הלוק והשם שלי – הייתי אמור לשחק עם כיפה כל היום, זה שלא שיחקתי ב'סרוגים' או ב'שטיסל' זו תקלה! להצגה קוראים 'בבצ'יק', זה מחזה שכתב יהונתן אינדורסקי היוצר של 'שטיסל' וזה מחזה מקסים ומלא הומור ומתח, מעשייה חסידית על משפחה שיש לה מסעדה של אוכל יהודי ואני הגיבור שעומד לרשת אותה ואני מגלה שיש עליה קללה – כל גבר שמגיע לגיל 57 במשפחה שהוא הבעלים של המסעדה, מת. ועכשיו צריך לנסות להסיר את הקללה הזו. זה קצת כמו הצגת ילדים למבוגרים.

איך היו התגובות? "היה הרבה עניין סביב היותי כוכב נוער. אני לא חושב שהיה קודם כוכב נוער שיצא מהארון. היו אמנם סלבס גדולים ממני שיצאו, אבל לא כאלו שפונים לילדים. אבל התגובות היו בעיקר חיוביות. נדמה לי כשבן אדם הולך עם האמת שלו ומספר על עצמו כמו שהוא, הוא לרוב יקבל אהבה. וגם אם תהיה קצת שנאה או עין עקומה, האהבה תהיה חזקה יותר". אתה מרגיש שאתה מייצג את הקהילה הגאה? "עצם זה שאני חי את חיי עם בן הזוג שלי, עם הילדה שלנו, עם האמא של הילדה שלנו, מקים משפחה מסוימת… לנוכחות שלי בעולם יש משמעות פוליטית, ואם יש לה גם תהודה, כי אני עומד על במה ואנשים מתעניינים במה שאני עושה, יש לזה אקסטרה משמעות. לאחרונה זה אפילו גרם לי לעלות לדבר בכנסת בוועידת הצעירים על מצב הלהט"בים בישראל ועל הרפורמה המשפטית, שעשויה להיות לה השפעה מאוד שלילית על הקהילה הלהט"בית בישראל".

איזה מן אבא אתה? "אני אבא מאוד מאוד אוהב, מאוד מסור. היא בת בכורה ועדיין יחידה, ואנחנו מאוד מגוננים". יש מחשבות על עוד ילדים? "יש המון מחשבות והמון רצון. אני רוצה שלושה ילדים, עובדים על זה. להביא ילדים זה לא רק קל, זה גם קשה". לסיום, נדגיש ונציין כי ויטל התראיין לכתב יוני פרוים ממערכת "pplus".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן