חשיפה: עדי ביטי קונה עשרות אלפי עוקבים באינסטגרם

גולשי פורטל עומרי חיון שלחו לפורטל שורה של פרופילים פיקיטיביים אשר לא מהארץ שעוקבים אחרי ביטי.

לאחר גלילה שבצענו מצאנו אלפי עוקבים לא אמיתים מתוך שורה של פרופילים פיקיטיביים אשר לא מהארץ שעוקבים אחרי הזמרת עדי ביטי. נראה כי בעולם האינסטגרם נוצר מצב בו כל סלב נמדד כביכול על פי כמות העוקבים שלו ומספר הלייקים שיש לתמונות שלו. עבור עדי ביטי האינסטגרם הוא "מקום עבודה" ומהווה מקור לפרנסה. במקרים רבים, כמות העוקבים והלייקים מתורגמת לכסף.

מה הכוונה? לדוגמה, חברת אופנה מוכרת מציעה לזמרת בעלת 50 אלף עוקבים באינסטגרם לעלות תמונה עם הבגדים שלהם לעמוד שלה. בתמורה לכך תקבל תשלום שיקבע על ידי החברה או בהתאם לדרישותיה של הזמרת. איך החברה קובעת את התשלום? או איך הזמרת יודעת כמה כסף לדרוש? כאן נכנסים לסיפור כמות העוקבים והלייקים.

זמרת בעלת מספר גבוה יותר של עוקבים ויותר לייקים עבור תמונה, צפויה לקבל סכום גבוה יותר מאשר אחרת עם נתונים נמוכים יותר. אנשים קונים עוקבים ולייקים על מנת ש"הערך" שלהם באינסטגרם יעלה. כך יוכלו לקבל תשלום גבוה יותר עבור עבודות שיעשו בפלטפורמה. סיבה נוספת בגללה אנשים קונים עוקבים ולייקים באינסטגרם היא, האמונה כי כאשר כמות העוקבים שלך גבוה יותר כי אינסטגרם תתייחס אלייך כמשתמש מעניין תגדיל את החשיפה שלך לקהל גדול יותר. עדי ביטי נפלה ברשת לאור העובדה שרכשה הרבה מאד כאלה וברשתות לא אוהבים את זה.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן