מסמכי החקירה בתיק אייל גולן נחשפים לראשונה


"דני אמר לי שא' בסוויטה שלו במלון ואייל צריך לבוא לשם, אבל א' היה שם לבד בסוף. שאלתי אותו איפה אייל, הוא אמר שהוא לא נמצא ואז נכנס לחדר וקרא לי. הוא היה עירום ואמר לי משפט אחד: 'שמעתי שאת אלופה'". שש שנים עברו מאז נסגר התיק הפלילי נגד אייל גולן ונשלל החשד לקיום יחסי מין עם קטינות, שנים שבהן הוצגו הנערות המעורבות כחבורה לא אמינה והזמר הנערץ כקורבן. מסמכי החקירה, שמתפרסמים כאן לראשונה, חושפים תמונה אחרת, שבה גולן, מקורבים וחברים העבירו מעריצות מיד ליד כאילו היו סחורה. על השיטה, הניצול ומחדלי המשטרה. תחקיר "הארץ"

ב־30 בספטמבר 2013 הכירה קרן (שם בדוי, כמו כל שמות הנערות בהמשך), נערה בת 18 וחצי מאזור המרכז, חבורה שבנות עשרה כמותה חולמות להכיר. זה היה במסיבה במועדון האומן 17, וחברה ערכה לה היכרות עם ניר שלום, המתופף של אייל גולן. זמן קצר אחר כך כבר נראה היה שקרן עומדת להתקרב למקור הזוהר עצמו. שלום הכניס אותה למתחם ה-VIP במועדון, שם שהה גולן במהלך הערב, אבל הזמר כבר לא היה שם. קרן אמנם היתה עתידה להיפגש במהרה גם עם האליל עצמו – כעבור כמה ימים הזמין אותה שלום להופעה של גולן באמפי פארק רעננה, והיא זכתה לסלפי נכסף – אבל לעת עתה היא הסתפקה בפגישה עם נציגים מהמעגל הקרוב: עדי לאון, הקלידן של גולן, ומושיקו שם טוב, העובד עם הלהקה ומיודד עם אנשיה, ואיתם שתי נערות בנות 17, אחת מהן בשם רונית. "תוך כדי המסיבה עדי וניר החמיאו לי איזה יפה אני וסקסית וזה גרם לי להרגיש טוב, שתינו שם עוד אלכוהול. בשלב מסוים עדי משך אותי ביד ואמר לי 'בואי הולכים'… נסענו לבת ים, לבית של מושיקו שם טוב", היא העידה על כל זה כחודשיים אחר כך במשטרה, בחקירה מעוררת ההדים שנפתחה בחשד – שהופרך מאז – כי לגולן יחסים עם קטינות. "עלינו לבית. שתינו קצת אלכוהול ונכנסנו כולנו לחדר. זאת היתה פעם ראשונה שהייתי בסיטואציה כזאת עם אנשים".

הלילה הזה לא נותר חד פעמי. הוא היה הפתיח – על פי עדותה של קרן המצויה בידי "הארץ" – של תקופה של בילויים משותפים ויחסי מין שוטפים בהרכבים משתנים, עם דמויות נוספות מסביבתו הקרובה של גולן, לרבות עם הזמר עצמו. מעכו דרך תל אביב ועד אילת, היטלטלה קרן בדרכים, מוסעת אל מלונות או מובלת אל בתים של גברים שלא הכירה בעקבות הסכמות שנקבעו ללא ידיעתה, נעתרת להצעותיהם־דרישותיהם המיניות, לפעמים מנסה לעמוד על שלה וסופגת עלבונות, אבל תמיד רואה לנגד עיניה את הקרבה המיוחלת לזמר הנערץ. "נסעתי לשם עם מושיקו. היו שם עדי לאון, דני ביטון (אביו של הזמר,) עם שתי בחורות שאני לא מכירה. מושיקו לקח אותי לשבת ליד אייל. שתינו אלכוהול ואחר כך מושיקו לחש משהו לאייל באוזן. אייל חייך והנהן עם הראש כאילו בסדר", היא סיפרה למשל לחוקרים על מה שהתחיל כערב "על האש" אצל נגן נוסף של גולן, בביתו בחולון. "לקראת שלוש לפנות בוקר אייל שאל אותי אם אני רוצה לבוא איתו. אמרתי לו שכן ונסענו באוטו. אייל אמר לנהג שלו (יניב גרשון, ר"ח) שייקח אותנו למקום שאין בו אנשים… הגענו למקום חשוך, הנהג יצא מהאוטו ואנחנו קיימנו יחסי מין באוטו… באמצע אייל פנה ליניב ואמר לו, בוא לשבת לידנו. יניב נכנס לאוטו והוריד את המכנסיים. תוך כדי קיום היחסים עם אייל, ביצעתי בו מין אוראלי… הורדנו את אייל בבית… לאחר כמה דקות הוא (יניב גרשון) רצה שוב… אמרתי לו שאין לי כוח ואז הוא אמר לי: 'נו יאללה', והתחיל לדבר אלי לא יפה. אמר לי: 'יא עקומה, תעשי את זה, לכולם את עושה את זה, שרמוטה' וכאלה… הוא דחף את הראש שלי… הוא גמר, התרחקתי ממנו לכיוון החלון ואני שתקתי עד סוף הנסיעה וירדו לי דמעות".

במסיבה במועדון האומן 17 התוודעה קרן, על פי עדותה, לעדי ליאון, הקלידן של גולן, ולמושיקו שם טוב, העובד עם הלהקה. חודשיים אחר כך היא סיפרה במשטרה שבעקבות אותו ערב נוצרו הקשרים עם גולן, אביו והחבורה

קרן – שגרשון אישר במשטרה את דבריה בכל הנוגע לסיטואציה הבסיסית אך טען שלא כפה עליה דבר – לא היתה היחידה שהעידה על יחסי מין שקיימה עם הזמר ומקורביו. היו שתי נערות נוספות שעדויותיהן התקבלו במשטרה ובפרקליטות כאמינות. על בסיס העדויות האלה הורשע אביו של הזמר, דני ביטון, בביצוע כמה עבירות – בהן הבאת אדם לידי מעשה זנות בנסיבות מחמירות וניצול קטינות לזנות – ונידון לשנתיים מאסר בפועל במסגרת הסדר טיעון. גולן עצמו, לעומת זאת, לא הואשם בדבר. חקירתו של הזמר התמקדה בשאלה מרכזית אחת: האם ידע כי הוא שוכב עם קטינות בניגוד לחוק. גולן הכחיש, כמה מהנערות הודו שאביו הורה להן לשקר לו בדבר גילן, ובתוך זמן שיא של שלושה חודשים (בפברואר 2014) התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות. מה שהחל במהומה תקשורתית מיד עם החשיפה הראשונה של הפרשה בערוץ 2 הסתיים בקול ענות חלושה.

קרן: "הגענו למקום חשוך, הנהג יצא מהאוטו ואנחנו קיימנו יחסי מין. באמצע אייל אמר לנהג שלו, בוא לשבת לידנו. יניב הוריד את המכנסיים, ותוך כדי ביצעתי בו מין אוראלי"

"לאחר כמה דקות (הנהג) רצה שוב. אמרתי לו שאין לי כוח ואז הוא אמר לי: 'יא עקומה, תעשי את זה, לכולם את עושה את זה, שרמוטה' וכאלה… עד סוף הנסיעה ירדו לי דמעות"

מאז, זה שש שנים, על אף גלי ביקורת ממוקדים וספורדיים, הפרשה כמעט שלא העיבה על הדימוי של הזמר הלאומי. היא לא השפיעה כלל על הקריירה שלו, גם לא על ההילה. תוכניתו "אייל גולן קורא לך", שהופסקה ב-2013, חזרה כעבור שלוש שנים בעונה חדשה. הוא זכה שוב ושוב בתואר "זמר השנה" בגלגלצ, כאן ג' ומאקו. חזרתו למיינסטרים התעצמה ב־2018 עם עלייתה של התוכנית "אביב או אייל" בקשת (ערוץ 12) וקבלת אות הוקרה מהכנסת. השנה הוא הספיק להוציא אלבום כפול, להצטלם לתוכנית "גולסטאר" בהוט, ואף לראות מחזמר המבוסס על שיריו מוצג בתיאטרון הקאמרי. לאורך התקופה הזאת סיפקה לו התקשורת מעטפת הגנה, כשאיפשרה לו להציג את כל הצעירות כחבורה אחידה של נערות לא אמינות, ואותו עצמו כקורבן בפרשה. אפילו התחקיר בתוכניתם של אורלי וילנאי וגיא מרוז ששודר בחודש יולי השנה בערוץ 13, ובו סיפרו שתיים מהנערות כי גולן לא רק שכב איתן אלא גם ביקש מהן "לפנק" את חבריו, לא פגם בציפוי הטפלון של מי שהפך למייצג המיינסטרים האולטימטיבי.

ואולם, מסמכי חקירה שהגיעו לידי "הארץ" ומתפרסמים לראשונה – ובהם עדויות של גולן, אביו וכמה מחבריהם, וכן עדויות של הנערות בזמן אמת, הרבה לפני שחשפו בתחקיר הטלוויזיה את זיכרונותיהן המודחקים והרחוקים – מלמדים שעניין הגיל היה רק היבט אחד בְפרשה מכוערת, ואפילו לא הרלוונטי מכולם, בהתחשב בכך שרק שתיים מהנערות היו מתחת לגיל ההסכמה (16). היבט אחר, חמור, שחמק עד כה מהתודעה הציבורית, הוא קיומו של דפוס שיטתי, בהיקף כמעט סיטונאי, של העברת נערות – אותן נערות שלא היתה מחלוקת על אמינותן – מיד ליד כאילו היו סחורה. האב ביטון הוא שאמנם עמד במרכז הפעילות הזאת, שנשענה כולה על הבטחות לזכות בקרבתו של האליל, והוא שאיתר את המעריצות של גולן והעביר אותן לחברים ולמקורבים, שלוש מהן גם לבנו. אבל לפחות פעם אחת, גם הבן העביר הלאה בתורו.

17 שמות של מקורבים וחברים כאלה, חלקם מהמעגל הראשון, עלו בחקירת המשטרה ונקשרים לנערות במידה זו או אחרת, חלקם באופן חד פעמי ואחרים בעקביות, אחדים כמקשרים לחבורה, אחרים כנהנים, ויש גם מי שניסה ולא הצליח. צחי אסולין (אז בן 40), מנהל הכספים של משרד ההפקות של גולן, ליאם הפקות (ובעבר נהגו ועוזרו האישי), והסוכן של כמה מהזמרים המיוצגים במשרד; יניב גרשון, נהגו של גולן (אז בן 24); אדם מתעשיית המוזיקה המזרחית שמתואר כש"ד במסמך משפטי בפרשה; עוד שני מקורבים ששמם נאסר לפרסום, אחד מהם, א', קרוב במיוחד לזמר, השני, ב', קרוב משפחתו הצעיר, שבביתו חנה רכב הלהקה; אביעד שרון, איש התחזוקה בביתו של הזמר (אז בן 39); אחד מחבריו של אסולין (אז בן 33); עודד מויאל, יחצן מסיבות (אז בן 33); עדי לאון, הקלידן של גולן, שופט בתוכניתו "אייל גולן קורא לך" ומשתתף ב"אח הגדול" (אז בן 38), ומושיקו שם טוב, שהיה טכנאי באולפן ההקלטות שבו הקליט גולן את אלבומיו ומאוחר יותר הצטרף ללהקה (אז בן 33) – שניהם הכירו את קרן במועדון ודרכם הגיעה לחבורה; שכן של גולן במגדלי Yoo, ששמו נאסר לפרסום; וגם כמה מחבריו של גולן: לירון בסיס, כדורגלן לשעבר (אז בן 39), אושרי גבאי, בעל מועדונים באילת (אז בן 41), טל אהרון (אז בן 40), מפיק אירועים שעובד עם הזמר (שלושתם לא נחקרו ומכחישים את טענות הנערות), ומי שביטון הציג כסטיב, חבר של גולן מלונדון. לאלה נוספים מוסכניק מראשון לציון, חבר של אביו של הזמר (אז בן 51), וכמובן האב עצמו – דני ביטון (אז בן 63).

כל השמות האלו – ובראשם ביטון – עלו בעדויות ובמסמכים במהלך החקירה שניהלה המשטרה. רובם מצטיירים כמי שניצלו נערות נטולות הגנה: כל הנערות שעדויותיהן מובאות כאן מוכרות לרשויות הרווחה. הן הוגדרו כנערות בסיכון, ולכולן רקע דומה של מצוקה כלכלית, אב נעדר או מכה, נטייה לברוח מהבית. כולן היו מוכנות לספוג הרבה כדי להתקרב לזמר הנערץ עליהן, וסומנו כטרף קל על ידי מעגלי הגברים המקיפים אותו (12 מהם, למשל, קיימו יחסי מין עם קרן).

למרות זאת, בתיק החקירה, שזכה לכותרת הכה תמימה "משחקי חברה", החוקרים לא טרחו לחקור את כל הגברים האלה. הם לא עימתו את גולן וחלק מהמקורבים עם כל העדויות של הנערות, ולא איתן עצמן. הם גם לא בדקו לעומק את הקשר בין גולן לאביו. למעשה, בדיקה של מכלול התיק מעלה – וגם זו נקודה שחמקה מהעין – כי בפרשה הזאת יש עוד סיפור של יחסים מיוחדים: אלו שבין גולן למשטרה. ואולם, את מה שלא עשתה המשטרה מאפשרת לעשות הצלבת העדויות של הנערות ושל הגברים שכן נחקרו – מלבד גולן וביטון, גם אסולין, גרשון, שרון, מויאל ושלושת הגברים ששמם אסור בפרסום – ושלימים נסגר נגדם התיק מחוסר ראיות. הצלבה כזאת – של עוד ועוד עמודי חקירה – מציירת תמונה מסמרת שיער של מועדון סגור של גברים המנצלים נערות מוחלשות. עולם שלם שמתנהל במרחק שנות אור מעידן מי־טו, ושאותו ניסינו לתאר כאן.

סלפי עם הזמר הנערץ
הנה תקציר הפרשה למי ששכח: החקירה בפרשה החלה באוגוסט 2013, בעקבות מידע מודיעיני שלפיו נערות בנות 15 ו־16 מאזור השרון עוסקות בזנות ועובדות בחשפנות. ארבע חברות – רונית והדס, אלה ויעל – זומנו אז לחקירה. אלא שבחדר החקירות התברר לשוטרים כי נקלעו לסיפור שיסעיר את המדינה, משום שהדמויות הראשיות בו הן אייל גולן (אז בן 42) ואביו דני ביטון. האם בגלל תפוח האדמה הלוהט הזה שנפל בחיקה לא הזדרזה המשטרה בחקירתה? ייתכן. מה שידוע, בכל אופן, הוא שכעבור חודשיים היא בחרה להאזין בסתר לאחת הנערות ולביטון בלבד ולנהל חקירה סמויה. אלא שהקלפים נטרפו ב-13 בנובמבר, עת פורסם בחדשות 2 הסקופ על חשד נגד "זמר מפורסם". רק אז מיהרה המשטרה לבקש צו איסור פרסום על זהותו של הזמר, ומאחורי הקלעים הניעה אותה החשיפה לזמן עוד נערות מרשימת אנשי הקשר של ביטון. בינתיים התברר כי שתיים מבין ארבע הנערות שפתחו את הפרשה (אלה ויעל) מסרו עדות שקר, והשתיים האחרות (רונית והדס) שיקרו כשטענו תחילה שקיבלו כסף ומתנות עבור שירותי המין. אך בשלב זה כבר היו בידי המשטרה גם העדויות האמינות של הנערות הנוספות.

בכמה נערות בסך הכל מדובר? אין לדעת, המשטרה הרי לא חקרה זאת לעומק. אבל מתיק החקירה עולה שכעשר נערות סופחו לחבורה באופן דומה: אחד מהמקורבים היה מאתר נערה בקהל במועדון, בהופעה או בתוכנית "אייל גולן קורא לך". הוא הציג לפניה הצעה מפתה: סלפי עם הזמר הנערץ או עזרה בכניסה למועדונים. אם לא היה זה דני ביטון עצמו, הרי בתוך זמן קצר היה האב, ששימש כנהג הלהקה, נכנס לתמונה ומציע את מספר הטלפון שלו למקרה שהנערה תרצה יחס מיוחד בהופעות הבאות. וכמו ברשת דייגים רחבה, הרוב אמנם חמקו, אבל מישהי נתפסה לבסוף, בדרך כלל זו החלשה שמאחור. "בהתחלה בכלל לא האמנתי לו", סיפרה במשטרה רונית על אביו של הזמר, שפנה אליה במהלך תוכנית הגמר של "אייל גולן קורא לך", שבה נכחה בקהל, "ואז חברה שלי אמרה שזה באמת הוא כי היא מכירה אותו ממסיבות ומועדונים של גדולים".

מהעדויות עולה שגם ההמשך היה קבוע: הנערות היו מתקשרות למספר שקיבלו, ואם לא – ביטון דאג להתקשר אליהן בעצמו. כל שיחה לוותה בהזמנה שהחמיאה להן: כניסת VIP למועדונים ולמסיבות שמחוץ להישג ידן. איסוף מהבית, אלכוהול חופשי, סיגריות, יחס אישי מחבורת גברים מבוגרים, כרטיסים להופעות של גולן – גם כל אלה הוצעו למעריצות והצטיירו בעיניהן כמו כרטיס כניסה לעולם זוהר שאינו בהישג ידן, ובעיקר כאמצעי להתקרב אל הזמר משאת נפשן. אלא שקודם להתקרבות כזאת הן תומרנו, על פי עדותן, לקיים יחסי מין עם זה או אחר מהמקורבים וחבריהם, וכמובן עם האב עצמו. יחסי המין התקיימו – על פי העדויות – במכונית בדרך מהופעות, במשרדי ליאם הפקות, במלונות או בבתים של החברים. בכמה מקרים הבטיח ביטון לנערות שגולן מחכה להן בביתו או בחדר ההלבשה, אלא שבסוף הדרך המתין להן אחד מחבריו־מקורביו של הזמר, מסוכן הזמרים ועד איש התחזוקה.

עברו לתצוגת גלריה
מועדון האומן 17 בתל אביב. כניסה חופשית כאמצעי פיתוי
מועדון האומן 17 בתל אביב. כניסה חופשית כאמצעי פיתויצילום: אסף עברון
דני ביטון התווה דפוס קבוע: הוא סיפק כניסת VIP למועדונים ולמסיבות, אלכוהול חופשי וכרטיסים להופעות לנערות שקיוו להתקרב לזמר הנערץ. אבל לפני שיתקרבו, הן נדרשו לקיים יחסי מין עם זה או אחר מחברי הפמליה

"בהתחלה לא הסכמתי לקיים איתו (ביטון) יחסי מין, הכל התחיל מאוראלי. ראיתי הופעה פה הופעה שם, איפה אייל בכל התמונה? את יודעת, דרך האבא אפשר להגיע לבן. אם הייתי מסרבת לשכב איתו הוא היה מאיים להוריד אותי מהאוטו ולא להחזיר אותי הביתה. הוא ידע שאני מתה לראות את אייל גולן ולהיות עם אייל גולן. אז הוא היה מראה לי שהוא מקרב אותי ובסוף הוא לא עשה את זה", הסבירה נערה הנקראת כאן מירי את המנגנון הנפשי שהפעיל את היחסים האלה, והודתה שתחילה התביישה לספר זאת.

מירי עלתה לארץ כשהיתה בת ארבע עם אמה וסבתה שאינן מדברות עברית וגדלה ללא אב, במצוקה כלכלית. בגיל 14 הוצאה בצו בית משפט למוסד לנוער בסיכון, לאחר שבית ספרה דיווח על היעדרות ממושכת. אלא שבהמשך לא נמצאה לה מסגרת מתאימה, ולבקשתה חזרה לגור בביתה. את ביטון היא הכירה כשהיתה בת 17, בדצמבר 2012, בזמן שבילתה במועדון התל־אביבי פאשן בר עם חברה. באותו לילה הוא הכיר לה את יחצן המועדונים עודד מויאל, האיש שסיפק לו ולבנות לווייתו כניסה חופשית למועדונים. "באותו ערב דני אמר לי שאם אני צריכה להיכנס למועדונים או כל דבר, שאני אתקשר אליו והוא יעזור לי", היא סיפרה בעדותה במשטרה. "כמה ימים אחרי זה התקשרתי אליו כי רציתי לצאת. אז הוא אמר לי שאני אגיע למועדון ואתן לו לדבר בטלפון עם השומר בכניסה או שהוא יגיע לשם".

מירי: "את יודעת, דרך האבא אפשר להגיע לבן. הוא ידע שאני מתה לראות את אייל גולן. אז הוא היה מראה לי שהוא מקרב אותי ובסוף הוא לא עשה את זה"

עד מהרה הכירה מירי אחרים מהחבורה. "אני ודני היינו במשרד והוא קיבל טלפון מא' (המקורב ששמו נאסר לפרסום ושהרבה להתראיין בפרשה)", היא שיחזרה בחקירתה בחשש מפגש אחד מני כמה עם בני החבורה. "הוא אמר לי שא' בסוויטה שלו במלון (קראון פלאזה בתל אביב) ואייל צריך לבוא לשם, אבל א' היה שם לבד בסוף. ישבתי בהתחלה בסלון, עישנתי סיגריה. אחר כך שאלתי אותו איפה אייל, הוא אמר שהוא לא נמצא ואז נכנס לחדר וקרא לי. הוא היה עירום ואמר לי משפט אחד: 'שמעתי שאת אלופה'".

מירי: "דני אמר לי שאם אני צריכה להיכנס למועדונים או כל דבר, שאני אתקשר אליו והוא יעזור לי". לדבריה, הוא גם הכיר לה את יחצן המועדונים עודד מויאל

בחקירתו אישר א' ששכב עם מירי, אך טען כי לאביו של גולן לא היה קשר לכך וכי הצעירה הגיעה מרצונה ובעצמה. הוא ביקש מבית המשפט להטיל צו איסור פרסום על שמו כחשוד בפרשה, המשטרה הסכימה והתקשורת צייתה.

עברו לתצוגת גלריה
גולן ליד 2 – מירי
מירי: "דני אמר לי שא' בסוויטה שלו במלון ואייל צריך לבוא לשם, אבל כשהגעתי א' היה שם לבד. הוא נכנס לחדר וקרא לי. הוא היה עירום ואמר לי משפט אחד: 'שמעתי שאת אלופה'"

גם את צחי אסולין, מנהל הכספים של ליאם הפקות, הכיר ביטון למירי. זה היה בינואר 2013, בהופעה של גולן בהאנגר 11 בנמל תל אביב. "… ואז כאילו היה קטע כזה שצחי אומר לי, 'בואי נעלה למעלה לחדר ההלבשה של אייל, הוא כאילו צריך לסיים לשיר ואז הוא יצטלם איתך'. שזה היה אוונטה והם עבדו עלי, זה היה בשביל שצחי ייצור סיטואציה", היא העידה במשטרה. "אחר כך עלינו, עשינו עוד כוסית ואז שאלתי את צחי, 'איפה אייל?' הוא אמר לי, 'הוא לא עולה עכשיו' והתחיל לדבר איתי… שכאילו יקרה משהו ביני לבינו. אמרתי לו כזה לא, ואז הוא שאל למה, ואני אמרתי שאני לא רוצה ו'בוא נרד'. ואז הוא ישב כאן (מניחה את היד על הגרון) והתחיל לחפור. אז בשביל שהוא יפסיק לחפור אני הסכמתי" (אסולין הכחיש תחילה אך לבסוף אישר בעדותו).

מירי: "צחי אומר לי, 'בואי נעלה לחדר ההלבשה של אייל, הוא צריך לסיים לשיר ואז הוא יצטלם איתך'. שזה היה אוונטה בשביל שצחי ייצור סיטואציה. שכאילו יקרה משהו ביני לבינו"

באופן דומה, על פי עדותה, היא הובלה למויאל. "דני שיקר ועבד עלי. הוא אמר שאו הוא או עודד צריכים להחליף בגדים. בסוף היתה סיטואציה שאני עם דני בחדר… דני סיים ואז עודד בא אחריו כשאני כבר באתי להתלבש. אמרתי לו, 'נו מה, אין לי כוח'. עשיתי פרצוף, ואז הם עם הפרצופים שלהם, מהר, כמה דקות, אין זמן" (מויאל בחקירתו הכחיש כי תיאם מפגש עם ביטון אך אישר שקיים עם מירי "יחסים אינטימיים" כהגדרתו).

היו עוד חברים שביטון הבטיח להם את מירי ללא ידיעתה, ועוד ניסיונות דיג בעזרת הפתיון האולטימטיווי המזמר, ובסך הכל קיימה מירי יחסי מין עם תשעה מהחבורה. אבל השיא בשרשרת המזון הזאת – ולא דווקא ברצף כרונולוגי – היה מטבע הדברים גולן עצמו, שאל מסיבה רבת משתתפים בדירתו שבמגדלי Yoo לקח ביטון את מירי בערב הסילבסטר של שנת 2013 (דצמבר 2012), בהפתעה. "ואז מצאתי את עצמי במגדלי יו. אמרתי לו, מה, וכולי בהלם כזה, ואז הוא אמר לי: הבאתי אותך לאייל הביתה, את רוצה לעלות? ואני אמרתי לו שכן", היא סיפרה לחוקרים בשעה שהבן העיד כי הוא ואביו מרוחקים, והוסיפה כי הביקור המפתיע נערך לכבוד יום הולדתה ה־17. ועם זאת, זו לא היתה מתנת יום הולדת. לפני שעלו לקומה השלישית, התבקשה מירי לקיים עם ביטון יחסי מין במכונית. אחר כך, כך היא טענה בעדותה, עינגה גם את הבן במהלך אותה מסיבת סילווסטר שמחה ועמוסת ידוענים (בתחקיר של "אורלי וגיא" נבדקה טענתה בפוליגרף והיא נמצאה דוברת אמת. גולן עצמו לא נשאל על כך בחקירתו אך אישר לחוקרים שקיים איתה יחסים בהזדמנות אחרת. בתחקיר הטלוויזיה הוא טען שאינו מכיר אותה כלל – כשנשאל על האירוע על ידי "הארץ" הוא בחר שלא להשיב).

מה נעשה איתה במחזור?
כמו מירי, גם רונית ציפתה למפגש עם גולן בעקבות הבטחה של אביו. את ביטון פגשה רונית במארס 2013, כשהיתה בת 16, באמצע כיתה ט'. מוריה סיפרו למשטרה על תלמידה שקטה שסובלת מאלימות במשפחה. כששירותי הרווחה התוודעו ל"שמועות על כך שהיא מתנהלת בצורה מינית מופקרת, ייתכן שעבור כסף" ושוחחו איתה ועם הוריה, היא הכחישה והוריה קיבלו את ההכחשה. בשלהי 2012, במסגרת תוכנית לנוער בסיכון של הרשות המקומית, נשלחה רונית יחד עם קבוצת נערות לסדנה בשם "דרך היופי". כמה חודשים אחר כך השתתפו חברות הקבוצה בצילומי תוכנית הגמר של "אייל גולן קורא לך", וכך פגשה רונית את אביו של הזמר, שנכח שם עם מירי (אך הפקיד אותה בידיו של ש"ד בסוף האירוע), ואת עודד מויאל ("היא נדלקה עלי. אמרה לי שהיא בת 20-19. נתתי לה את הטלפון שלי", אמר מויאל במשטרה).

חמישה חודשים אחרי הפגישה הראשונית עם האב הצליחה רונית לפגוש את הבן. זה היה ב־15 באוגוסט 2013. באותו ערב הזמין ביטון אותה ואת חברתה הדס – בת להורים פרודים, שאביה הוא נרקומן לשעבר והיא התגוררה עם אמה – למסיבה במועדון ממילא בתל אביב. אבל בסביבות אחת בלילה, כשזו החלה לדעוך, הן קיבלו ממנו הזמנה למסיבה נוספת, אטרקטיבית הרבה יותר: מסיבה פרטית אצל הבן, בדירתו שבמגדלי Yoo. כשהגיעו לדירה הטלוויזיה דלקה ברקע, ואלכוהול הוגש. כעבור עשר דקות נשמעה דפיקה בדלת ולמסיבה הצטרף אורח נוסף: השכן ממגדל היוקרה (ששמו אסור לפרסום). בהמשך הערב עברה המסיבה לדירת השכן, ולכן יש מחלוקת אם הסצינה הבאה התרחשה בסלון של גולן או של השכן, אך הן הנערות, הן השכן והן ביטון אישרו שאכן קרתה: "אייל הוריד את המכנסיים ואני מצצתי לו, על הספה", סיפרה רונית למשטרה. "אייל אמר לי: 'אני יודע מה את רוצה'", היא הוסיפה. גולן עצמו הודה באקט, אלא שלטענתו הוא הפסיק באמצע כשנודע לו גילה. הוא הודה גם שאביו והדס ישבו עמם בסלון וצפו מהצד.

מיד לאחר מכן המסיבה צברה תאוצה. הזמר עומר אדם הגיע עם חברים לשכן, והחבורה פתחה בערב קריוקי. השכן העיד שהזמין אז שתי נערות ליווי כדי לקשט את האווירה. אחדים מהנוכחים אישרו בחקירתם כי היו שם גם סמים. "מקסימום היה נייס גאי", הודה השכן בחקירתו וסיפר על מין אוראלי עם רונית ש"היה ממש כמה שניות". בינתיים, בדירתו של גולן, החל הזמר להתעניין גם בהדס, הצעירה מרונית בחצי שנה. "היא אמרה לי שהיא יותר גדולה מרונית. ישבתי לידה והחלפתי איתה כמה מלים", הודה גולן מאוחר יותר בחקירתו. "ייתכן שאפילו נגעתי לה בחזה… שאלתי אותה אם היא זורמת כמו רונית". היא לא זרמה.

אבל הערב הזה היה רק שיאה של סדרת מפגשים. לפני שזכתה להתקרב לאלילה עברה רונית מסלול הכשרה ארוך, שכלל, על פי התיעוד שבידי המשטרה, פגישות עם האב במועדונים ובמקומות אחרים, לעתים עם חברות שהביאה איתה לבקשתו. חברה אחרת שלה, בשם שירה, העידה בין השאר שביוני 2013 אסף אותן ביטון מחוף הים בתל אביב והסיע אותן למשרדים של ליאם הפקות, "כי אייל אמור להגיע לשם ואמורה להיות פגישת מעריצים כזאת". אלא שלדבריה, מי שנכח שם היה רק צחי אסולין. "הם כל הזמן אמרו שעוד מעט הוא יגיע והוא לא הגיע. צחי הביא שתייה חריפה, בקבוק גדול וודקה עם משקאות אנרגיה כאלה", אמרה שירה, וסיפרה שביטון נתן אז לרונית בקבוק של "אגו", הבושם של אייל גולן. באותן נסיבות קיימה רונית עם אסולין מגע מיני, על פי עדות השתיים ועדותו של אסולין עצמו במשטרה (בסך הכל קיימה רונית, לדבריה, יחסים עם שבעה מבני החבורה – חמישה מביניהם נחקרו ואישרו).

עברו לתצוגת גלריה
גולן ליד 4 – רונית מסלול הכשרה
לפני שזכתה להתקרב לגולן עברה רונית מסלול הכשרה ארוך, שכלל פגישות עם האב במועדונים ובמקומות אחרים, לעתים עם חברות שהביאה איתה לבקשתו

ובכלל, אסולין חבר לביטון לא אחת, כפי שאפשר להבין משיחות שהוקלטו על ידי המשטרה. "נו, דאגת לנו לצוות בידור הלילה?" שאל אסולין את ביטון. "אני דאגתי. מה עושים היום?" השיב ביטון.

שיחות כאלה שהתנהלו בין השניים הקדימו לפעמים ערב "מוצלח", ולפעמים תיעדו מורת רוח. כך למשל, בשיחה שהתקיימה ארבעה ימים לפני הסקופ של חדשות 2 – ושהחוקרים השמיעו לביטון ולאסולין, ואף לא חסכו אותה מקרן – הסביר ביטון לאסולין כי תוכניתם להזמין את קרן לא תצא לפועל. "אמרה לי אני במחזור. מה נעשה איתה במחזור? נסתכל על הפרצוף תחת שלה? מה?" שאל ביטון. אסולין התאכזב, שכן לדבריו קרן היתה מבוקשת מאוד בקרב החברים. "שלחתי לה מונית, עוד חצי שעה היא אצלה. מה אני אעשה, אבטל?" הוא שאל ומיד קיבל תשובה: "וואלה מה אני אגיד לך. לפני שאתה שולח את המונית, תבדוק את הנושא של הטוטה (פות)".

כך נמשכה השיחה האנינה ובמהלכה גילגלו השניים שמות של נערות נוספות שיוכלו לספק לעצמם ולחבריהם (היא מובאת כאן בקיצור):

אסולין: [קרן] יש עליה דרישה, אתה מבין? היא כמו קלף אס זאתי…

ביטון: מה היא אמרה, שהיא מביאה את רונית גם?

אסולין: את מירי.

ביטון: היא כבר יצאה לי מהאף, אני לא יכול להסתכל עליה, שרמוטה.

אסולין: נו, אז תבוא, מה יכול להיות.

ביטון: בסדר, תן לי לראות. אני אתקלח ואני יוצא.

אסולין: טוב, ותביא את רונית אם היא בבית.

אסולין – שבהמשך מימנה חברת ההפקות של גולן את עורכי דינו בחקירה – היה רק אחד מרשימת אנשי הקשר בסלולרי של ביטון שזכה ממנו לשיחות כאלה. בשיחה מוקלטת אחרת, הפעם עם ש"ד, הפעיל לשעבר בעולם הזמר המזרחי, ביטון הסביר את תוכניתו לאותו ערב: "אני אביא את הילדה. ניתן לה אני ואתה ככה, ביחד… נשב כאילו כמה דקות, אגיד לה בואי להזדיין עם שנינו…" אחר כך, כפי שמופיע בגזר הדין של ביטון, כש"הילדה" (קרן) וש"ד קיימו יחסי מין בחדר, ביטון נשאר בסלון, שומע שיר של גולן ("הבחורה נדלקה עלי. שום דבר לא היה בכפייה, וזה בא ממנה", ש"ד אמר בחקירה).

גם לעודד מויאל ביטון התקשר, ובאחת השיחות היחצן ביקש "לסדר לו את המתולתלת (קרן)" (לטענתו השיחה לא הובילה לדבר).

את אותה ילדה מתולתלת – שהוריה התגרשו כשהיתה בת שש, שהחלה לעבוד בגיל צעיר כדי לעזור לאמה הנכה, ושחיה בפחד מתמיד מאחיה המכור לסמים והאלים – הבטיח ביטון גם למקורב נוסף, ב', הצעיר ששמו נאסר לפרסום. גם אליו הוא הביא אותה בעורמה, אך הפעם היא סירבה. זה לא ממש עזר לה. בגזר הדין של ביטון מתואר איך למרות סירובה ביטון החזיר אותה לרכב, ואילץ אותה לעמוד בהבטחתו לצעיר. אחר כך הוא גם התרברב בכך.

עברו לתצוגת גלריה
אביו של גולן, דני ביטון. מחק את הסרטונים בסלולרי
אביו של גולן, דני ביטון. מחק את הסרטונים בסלולריצילום: מוטי מילרוד
איך את מסבירה את זה שקיימת עם הגברים האלה יחסי מין? שאל אותה החוקר והיא ענתה: "הייתי מטומטמת והלחץ שדני הפעיל עלי".

חוקר: איזה לחץ דני הפעיל עלייך בדיוק?

קרן: "הוא היה צועק, היה מאיים כאילו 'אני לא אקח אותך', 'אתם לא תבואו, אני מביא לך, אני עושה לך'".

אחר כך היא הבהירה יותר את מנגנון ההיענות המפעיל אותה. "בכל פעם שהוא היה בא הביתה בקריז, צועק ומתעצבן, הייתי נכנסת לפחד. בגלל זה אני נלחצת מצעקות, וצעקות מכניסות אותי לפחדים", היא אמרה על אחיה, ועוד לפני כן הבהירה נקודה נוספת: "אני רוצה להסביר לך דבר מסוים. ברגע שאני לבד עם גבר והוא דורש משהו מיני, אחרי שאני אומרת פעמיים שאני לא רוצה והוא ממשיך להתעקש, אז אני מפחדת שהוא יעשה את זה בכוח או משהו אחר לא נעים, אז אני מעדיפה לעשות את זה וזהו, שהוא יניח לי".

קרן ריצתה כך לכאורה לא מעט. היא ומירי העידו שבמהלך הופעה באילת, באוקטובר 2013, שיכנע אותן ביטון להתלוות אל טל אהרון, חבר קרוב של גולן ומפיק אירועים, כדי שיביא להן ממכוניתו אלכוהול. החבר לקח אותן לדבריהן לחדרו במלון (ביטון הכחיש שבמקרה זה היה המתווך. אהרון מכחיש כלל היכרות עם השתיים). מירי מצדה סיפרה על תקרית במהלך הופעה של גולן בקיסריה, שבה שלח אותה ביטון לרכב ההסעות. גם שם חיכה חבר של גולן, שהזדהה בשם סטיב, ודרש ממנה לקיים יחסי מין כי "דני הבטיח". ואילו את הדס ורונית, כך העידה הדס, לקח ביטון אחרי הופעה בקיסריה לנתניה, לביתו של מי שהציג לפניהן כחברו אף שהוא איש התחזוקה של גולן, אביעד שרון, בעל עבר פלילי. שרון נחקר ואישר כי השתיים היו בביתו, אך לדבריו לא קרה ביניהם כלום. הוא אמר שהיה עייף מדי.

המסלול הקצר
אבל ביטון לא היה היחיד ש"ילדות", כהגדרתו, וחברים נפגשו במחיצתו. מהעדויות עולה שחברים של אייל גולן הופיעו בשטח גם לאחר שהזמר עצמו קיים עם הנערות יחסי מין. מירי וקרן סיפרו בחקירתן על מקרה שאירע מיד לאחר ששכבו עם גולן בבית מלון באילת, שאליה הביא אותן אביו. לחדר נכנס אז, לדבריהן, חברו הטוב אושרי גבאי – בעל מועדונים ומלונות באילת ובטבריה, שכמה שנים אחר כך, ב־2018, הורשע במתן שוחד לקצין משטרה אילתי שמסר לו מידע על מתלוננים נגדו. "התלבשנו ואז הגיעו בני פרץ (האמרגן של גולן ושותפו בליאם הפקות, ר"ח) ואושרי, לא יודעת שם משפחה", סיפרה קרן לחוקרים. "אושרי נכנס לחדר, התחיל לגעת בי. אמרתי לו שאני לא יכולה. הוא לא התווכח וקיים עם מירי יחסי מין, לידי" (אושרי לא זומן לחקירה במשטרה ולא עומת עם העדויות. הוא מכחיש). בראיון לאורלי וגיא סיפרו השתיים כי פרץ ליווה אותן אחר כך למעלית ונתן להן 400 שקל, "שיהיה לכן למוניות וכאלה".

ובכלל, הביקור ההוא באילת, באוקטובר 2013, מספק תמונת מצב שהיא הליבה של התנהלות החבורה. מלונות, הופעות, מועדונים, אוכל ואלכוהול, מסיבת בריכה בווילה ודוגמניות לקישוט, וגם עוד שתי נערות שמצטרפות לחבורה בשוליים או מאחורי הקלעים. "ישבנו (אצל גבאי) לראות משחק לפני שיצאנו לגוסיפ (מועדון בבעלות גבאי) ועשינו איזה כמה כוסות", העידה מירי. "אנחנו נסענו במונית ואייל עם הדוגמניות שלו במרצדס. הגענו לגוסיפ, גם שמה אייל היה ב־VIP עם הבחורות שלו. אנחנו אכלנו, שתינו, אייל לא ניגש לדבר איתנו בכלל". מהמועדון חזרו מירי וקרן לווילה המפוארת של גבאי, היו אצלו בג'קוזי, ושם איבדה מירי את הכרתה.

עברו לתצוגת גלריה
גולן ליד 6 – קרן ילדה מתולתלת
את קרן – שהחלה לעבוד בגיל צעיר כדי לעזור לאמה הנכה, ושחיה בפחד מתמיד מאחיה האלים והמכור לסמים – הבטיח ביטון גם למקורב נוסף של גולן, ב', ששמו נאסר לפרסום

אחורי הקלעים היו גם הרקע למפגש נוסף של קרן עם חבר של גולן, יום קודם לכן. זה היה בהופעה של הזמר בחתונה בעכו, וקרן שהגיעה לשם עם ביטון סיפרה בחקירתה כי קיימה יחסים עם עוד חבר של גולן, הכדורגלן־לשעבר לירון בסיס. "כשהוא (גולן) הופיע, קיימתי יחסי מין מלאים בהסכמה עם ליאור או לירון בסיסט (כך במקור, ר"ח) בחדר ההמתנה שיושבים בו לפני ההופעה", היא אמרה לחוקריה, שבאותה עת כבר הכירו את השם בסיס, לאחר שגולן הציג אותו בחקירתו כאחד מחבריו הקרובים ביותר (גם בסיס לא זומן לחקירה, והעדויות בעניינו נותרו תלויות באוויר. הוא לא השיב לפניות "הארץ"). אחר כך תיארה את הנסיעה חזרה למרכז במכוניתו של גולן. "שתיתי אלכוהול והלכתי לדני כדי לומר לו שאני חוזרת עם אייל… הרגשתי שאני צריכה לספק אותו על זה שכביכול הוא הביא אותי ואני חוזרת עם אייל", היא אמרה על האב, שבאותה הזדמנות גרר אותה ל"אוטו המסחרי". אחר כך הוסיפה כי בנסיעה עצמה קיימה מין אוראלי עם הבן, בנוכחות בסיס והאמרגן פרץ, שהיו גם הם במרצדס עמוסת הנוסעים (גולן כאמור אישר בחקירתו כי קיים עם קרן מין אוראלי פעמיים).

למרות זאת היה בין הנוכחים במכונית אדם לא מסופק אחד. הנהג יניב גרשון, זה שאישר כי בנסיעה קודמת הציע לו גולן להצטרף אליו ואל קרן למושב האחורי, התאכזב הפעם, לדבריה. "אמרתי לו שאני עייפה ואין לי כוח", היא אמרה בעדותה, והוסיפה שבעקבות זאת הוא סירב להחזיר אותה לביתה. גם הפעם פרץ נתן לה כסף למונית. גרשון עצמו אישר בחקירה שביקש מקרן מין אוראלי. לדבריו, היא סירבה והוא כיבד את בקשתה.

ועוד מערכת יחסים מיוחדת

גרשון נחקר במשטרה בחשד למעשה מגונה ועומת עם קרן אבל התיק נסגר. לעומתו, היו בין חבריו של גולן מי שלא נחקרו, לא עומתו עם עדויות הנערות, ומטבע הדברים גם לא נשאלו על חלקו של גולן בפרשה. לא סטיב (שבמשטרה לא בדקו מי הוא למרות שביטון הודה כי למעשה הוא גר בארץ) ולא אהרון (שהמשטרה זימנה בטעות לחקירה אדם אחר בשם זה) לא נחקרו. גם לא בסיס וגבאי – למרות שבפרקליטות סברו כי דברי הנערות בחלקם העלו לכאורה חשד לעבירה של הבאת אדם לידי זנות נגד גולן. הפרקליטות אמנם דרשה שגבאי ייחקר ופנתה לשם כך ישירות למשטרת אילת מתוך חוסר אמון בצוות התל־אביבי, אבל במשטרה הסבירו כי לא הצליחו לאתר אותו. קוראי המקומון האילתי "ערב ערב", לעומת זאת, זכו באותו הזמן ממש לעקוב אחר תנועותיו במדור הרכילות.

גם מבחינה טכנולוגית גילתה המשטרה חוסר אונים תמוה. היא לא ניסתה לחפש מידע במכשירי סלולר של הנערות או במחשביהן, ולמרות הטכנולוגיות המתקדמות שהיו בידה גם אז לא הצליחה לשחזר סרטונים שנמחקו ממכשירי הטלפון של המקורבים. מהעדויות עולה כי חמישה אקטים מיניים תועדו בסרטון – אחד מהם, לדברי הנערות, במלון באילת. אבל, אומר ל"הארץ" אחד המעורבים בחקירת הפרשה, "הפלאפונים הגיעו מחוקים". בשיחה מוקלטת של ביטון עם בתו מאיה היא מציעה לו למחוק ראיות, ובגזר הדין שלו הוא הורשע בהשמדת ראיות. "די היה בסרטון אחד כדי לשנות את התמונה כולה", אומר המעורב בחקירה, "אבל המשטרה לא הצליחה לשחזר שום דבר למרות שיש לה יחידת סייבר. אלה היו כנראה מחיקות מתוחכמות ביותר".

בשעה שהגברים המשיכו אם כך בעיסוקיהם ללא הפרעה, הנערות שבו וספגו את סוג היחס שהורגלו בו. מירי, למשל, הופתעה בביתה ב-06:00 ביום שישי, 15 בנובמבר 2013. "שני שוטרים באו. הרימו אותי מהמיטה, ואחד מהם צעק 'איפה היית', 'מה עשית'", היא סיפרה ל"הארץ" על הבוקר שבו הובהלה לתחנת המשטרה ללא שום ליווי או הסבר. כשקרן ביקשה לחזור לאמה המודאגת, היא נענתה בסירוב. כשמירי ביקשה הפסקה, כדי ללכת לשירותים, לאכול, לעשן, בקשותיה נדחו. גולן, לשם השוואה, ציין שהוא רעב וקיבל משלוח של מנת שווארמה. כשמירי סיפרה בחקירתה על יחסי מין עם חבריו של גולן שאלה אותה החוקרת: "אה, גם הוא בלי קונדום? את לא פוחדת מאיידס?" וכשנזכרה בעוד גברים, הטיחה בה החוקרת: "אז זה פרח מזיכרונך, או פשוט לא רצית לספר גם את זה בשביל לא להוסיף עוד אחד לאוסף?"

גולן, לעומת זאת, לא עבר חקירה צולבת, בלשון המעטה. הוא זכה לזימון מראש לחקירה, בניגוד לנוהג המשטרתי, וכך קיבל זמן יקר להיערך לשאלות. בעוד חשודים אחרים בעבירות דומות נאלצים לרוב להתעמת עם המתלוננות, מגולן זה נחסך: הוא לא עומת עם עדויות הנערות, ובטח שלא עם הנערות עצמן, אף שסתרו לעתים את דבריו. הוא גם לא נשאל אם חבריו אכן הצטרפו אחריו למפגש עם הנערות (הוא אישר בלקוניות ששכב עם קרן שלוש פעמים – פעם באילת, יחד עם מירי, ופעמיים נוספות במכוניתו, וש"לאחר מכן היא ביצעה מין אוראלי בנהגו", כפי שנכתב באחד ממסמכי החקירה. בראיון ל"אורלי וגיא" כבר אמר שכלל אינו מכיר אותה). הוא עומת אך ורק עם אביו, ועם השכן במגדל YOO, לגבי שני אירועים נקודתיים שלא היו בלב הפרשה – והעימותים לא תועדו; כך גם חלק מהשיחות שערך איתו רב פקד יוני חג'ג' – חוקר מנוסה ומוערך של ארגוני פשיעה שצורף במיוחד לחקירה (ואגב, כשהפרקליטות דרשה מוקדם יותר לצותת לגולן, המשטרה היתה מסויגת. בהמשך היא טענה שלגולן יש קוד סינון שיחות, ולכן לא ניתן להאזין לו).

בגולן החוקרים גם לא הטיחו כיצד מקורביו שוכבים לכאורה עם נערות בחדרי הלבשה בהופעותיו או ברכב ההסעות והוא לא יודע על כך. אצלו הם הסתפקו בהכחשות קצרות ולא מנומקות. "לא", "לא היה ולא נברא", "בשום פנים ואופן לא" ואפילו "אין לי הסבר" – ברגע שהזמר המצליח הכחיש, החוקרים קיבלו זאת ללא סייגים. גם כשנשאל "האם אתה נוהג לבלות עם אביך?" והשיב בשלילה, כשטען כי הוא ואביו "מרוחקים", או כשאמר כי הלילה עם רונית והדס בדירתו היה אירוע חד־פעמי שעורר בו כעס על אביו – בכל הרגעים האלה לא ניסו החוקרים להצליב את טענותיו עם עדויות אחרות כדי לבדוק אם אכן אינו מבלה כלל עם אביו. למשל, עם עדותה של מירי על מסיבת הסילווסטר בביתו. ובכלל, מספיק לעיין בתמלילי שלוש החקירות שעבר גולן כדי להבין כמה מעט שאלות נשאלו. כל חקירותיו מסתכמות ב-18 עמודים. לשם השוואה, חקירה אחת של מירי מתפרשת על 20 עמודים.

כך, אחרי חקירה נטולת אמביציה, השתכנע רב פקד חג'ג' כי מדובר בעלילה נגד גולן. הוא הפציר בפרקליטות לסגור נגדו את התיק מחוסר אשמה ולא מחוסר ראיות. הפרקליטות לא נענתה.

למעשה, לכל אורך החקירה שרר משבר אמון בין הפרקליטות למשטרה, והפרקליטות התלוננה כי פעולות רבות שביקשה מהמשטרה לבצע לא בוצעו. השיא ביחסי חוסר האמון בין שני הגופים היה לאחר הפרסום בערוץ 2. בפרקליטות – שחשדה כי המשטרה היא שהדליפה את דבר החקירה כדי להפוך אותה למסע יחצנות עצמי – סברו שיש להמשיך בחקירה סמויה גם לאחר הפרסום כי עדיין לא נאספו מספיק ראיות. זימון מיידי של המעורבים לחקירה ובמיוחד גולן, כך האמינו שם, יוביל לתוצאה ידועה מראש: סגירת התיק. אלא שבוקר אחרי ישיבה רבת משתתפים, שהתקיימה ב־19 בנובמבר ובה סוכם להמשיך בחקירה הסמויה, גילו בפרקליטות כי החוקרים החליטו לעצור את המעורבים מאחורי גבם.

המהלך הזה הניע את שתי הפרקליטות שליוו את התיק, דליה אברמוף ולבנת מלמד, לטפס גבוה ולהתלונן. אלא שבשלב קריטי זה של החקירה לא היה להן מנהל קבוע. הן פנו לממלאת מקום פרקליטת המחוז וביקשו את התערבותה, אך זו ביקשה להרגיע את הרוחות. בפרקליטות הרגישו ש"אין עם מי לעבוד", שהכל יצא משליטה, והתסכול היה עמוק. בחוות הדעת על התיק הם כתבו ביקורת קשה על התנהלות המשטרה, אך ככל הידוע לא נעשה עם הדו"ח דבר.

בסופו של דבר חתמה הפרקליטות על עסקת הטיעון, שגיבשה עורכת הדין של ביטון, הח"כ לשעבר רויטל סויד. התיק נגד שלושה מקורבים אחרים (אסולין, ד"ש, ב'), שנשקל להגיש נגדם כתב אישום, נסגר אף הוא. "לא היה אפשר לבנות על שתיים־שלוש בנות כל כך חלשות – לא חלשות מבחינת המהימנות, אלא ללא גב משפחתי או חברתי – ולא רצינו לזרוק אותן לכלבים. הן היו שבר כלי", אומר בכיר בפרקליטות. "היה ברור שאם הן יגיעו במצבן לבית המשפט יפוררו אותן". למרות הכל, לפרקליטות היה פה תקדים משפטי: לראשונה נקבע כי התמורה ליחסי מין היא לא כלכלית, אלא קרבה לזמר.

לא הייתי משנה כלום

שש שנים עברו מאז. מירי וקרן הן היום אמהות. הן טוענות כי בחקירתן הרגישו צורך לשמור על גולן והמעיטו בפרטים, וכי רק היום, בוגרות יותר, הן מבינות עד כמה נוצלו.

גולן עצמו דיבר במהלך השנים על העוול שנעשה לו. "אין עוול כמו שנעשה לי בעולם, לא קרה במדינת ישראל דבר כזה. לא היה עוול לפני זה כמו שקרה לי. לא קרה, אין דבר כזה", הוא אמר בראיון לחדשות 2 ב-2016 והגדיר את עצמו כ"הכי מוסרי שיש בעולם". כשהמראיינת דנה ויס שאלה אותו אם היה משנה משהו אילו היתה לו אפשרות לחזור אחורה בזמן, הוא היה נחוש: "לא הייתי משנה כלום", הוא אמר, "הייתי חוזר על הכל אחד לאחד".

עברו לתצוגת גלריה
אינפוגרפיקה

1
אייל גולן, ראיון ל"אורלי וגיא", ערוץ 13, 3.7.19: "ארבע הבנות שנתנו עדות במשטרה אני מעולם לא ראיתי אותן ולא פגשתי אותן, אני לא יודע מי הן בכלל. הראו לי תמונות, אמרתי: מי אלה בכלל? אני לא יודע מי הן".

אייל גולן, בחקירה במשטרה, 20.11.13:
ש: קודם הצגתי בפניך תמונה, אני מציג אותה שוב. התמונה סומנה על ידי כי.ח.3. האם אתה מזהה את הנערה?
ת: כן, זאת XXXX שדיברנו עליה מקודם.
ש: קודם הצגתי בפניך תמונה, אני מציג אותה שוב. התמונה סומנה על ידי כי.ח.4. האם אתה מזהה את הנערה?
ת: אחרי שהסתכלתי על התמונה פעם שנייה, אני מזהה שזו הבחורה שהגיעה אלי הביתה יחד עם XXXXX כמו שסיפרתי לך קודם.

2
אייל גולן, "ידיעות אחרונות", 4.4.14: "לכל המדמיינים שאבא שלי יושב לידי ומישהי מבצעת בי מין אוראלי, זה לא בדיוק ככה. הוא יצא עם הבחורה החוצה למרפסת, רחוק ממני".

אייל גולן, בחקירה במשטרה, 20.11.13:
ש: בזמן שXXXX ביצעה בך מין אוראלי היכן היו אבא שלך והחברה שלה?
ת: בסלון לידנו.

3

אייל גולן, חדשות 2, 27.2.16: "לא הייתי באילת עם שתי הבנות".

אייל גולן, בחקירה במשטרה, 21.11.13:
בהמשך למעצרם של דני ביטון, צחי אסולין ונוספים, תשאלתי את אייל גולן ת.ז (…..) יחד עם פקד יוני חג'ג'. במהלך התשאול בעל פה עלו הנקודות הבאות:
אישר כי מכיר את XXXX . מסר כי שכב עמה 3 פעמים: פעם אחת באילת יחד עם XXXXX ופעמיים נוספות ברכבו, כאשר לאחר מכן היא ביצעה מין אוראלי בנהגו של אייל, יניב גרשון.
4
אייל גולן, "חדשות 2", 27.2.16: "מאיפה אני יודע מה הם (אביו והנערות) עושים? מאיפה אני יודע איפה הבן אדם? אני רואה את אבא שלי בזמן הופעה, שעה וחצי".
דנה ויס: כל זה קרה מסביבך ולא ידעת שזה קורה?
אייל גולן: "ברור, איך אני יכול לדעת? איך אני יכול לדעת? אני שואל אותך עכשיו. איך אני יכול לדעת?"
דנה ויס: לא ראית בחורות צעירות בסביבה?
אייל גולן: "לא, לא".

גולן לגיא פינס, 15.1.18: "הוא עשה מבחינתי משהו שלא ייעשה וכשאני אומר לו עשרות פעמים, אתה לא יכול להביא בחורות להופעות שלי, אתה לא יכול להסתובב עם בחורות. לא יודע את הגיל שלהן, מעולם לא בדקתי, לא ראיתי, זה לא עניין אותי. ועדיין הוא עשה את זה, ועדיין הוא הביא".

אייל גולן, חדשות 2, 27.2.16: "אני לא אמרתי שאני אשכב עם בחורה בת 17. אמרתי שזה חוקי. אם קראת את חומרי החקירה את בטח זוכרת שכתוב שם שאחת מהן אמרה: ביקשו ממני לשקר בגיל שלי, להגיד שאני מעל גיל 18, כי אייל לא מכניס בחורות מתחת לגיל 18 אליו הביתה".
נערה בשם אסתי (שם בדוי), שהעידה במשטרה ושאינה קשורה לפרשה, 3.12.13:
ת: עבדתי באירוע באולמי "רויאל גארדן" בפ"ת, כברמנית, ואייל הופיע באותו אירוע, הוא ניגש אלי, דיברנו, החלפנו מספרי טלפון, דיברנו בSMS במשך תקופה, אייל הזמין אותי לערבי קריוקי שהוא עושה בבית במגדלי YOO בת"א בקומה 3 דירה 2 , באחת הפעמים הלכתי, ומאז הלכתי עוד בערך חמש, שש פעמים, משהו כזה.
ש: בת כמה היית כאשר הכרת את אייל גולן?
ת: חודשיים לפני יום הולדת 17.
ש: בפעם הראשונה שהלכת לאייל גולן לבית, לערב קריוקי, בת כמה היית?
ת: בערך שבועיים שלוש לפני יום הולדת 17.
ש: האם אייל גולן ידע בת כמה את?
ת: בהתחלה לא, וכשהקשר נהיה יותר רציני הוא גילה עלי שאני עוד לא 17.
ש: מי היה נוכח בערבי הקריוקי שהיו אצל אייל גולן?
ת: בחורות חברים, לירון בסיס, חיים רביבו. באחת מהפעמים ראיתי גם את בני המנהל שלו שאני לא מכירה.

תגובתו של אייל גולן: "אנו דוחים בשאט נפש את הניסיון הנלוז לקשר בין אביו הביולוגי של אייל גולן לאייל גולן. כידוע, אייל גולן לא נמצא בשום קשר עם אביו ואף החליף את שמו בתעודת הזהות. הניסיון לאחד ביניהם בכתבה הוא חמור בלשון המעטה. גם לאחר שלל הרכילויות, אייל גולן היה ונשאר שומר חוק ומשטרת ישראל עשתה בזמנו עבודה יסודית ומקצועית בכל התשאול. אייל גולן פעל ופועל תמיד רק על פי החוק. חשוב להדגיש כי הפרקליטות והמשטרה סגרו את התיק באופן נדיר, בתוך שלושה חודשים בלבד.

"אייל גולן מעולם לא ניצל אף אשה בישראל ואנו דוחים את כל הטענות על הסף. אנו דוחים בתוקף את הרצון לחזור ולקיים 'חקירה פרטית' על אירוע שקרה לפני שבע שנים ובו לא נעשתה שום עבירה, רצון שכל מטרתו לפגוע בזמר האהוב ביותר במדינת ישראל, שנבחר לזמר ה70- של מדינת ישראל ולזמר המושמע ביותר ברדיו לשנת 2018 על פי נתוני אקו"ם. אנו מדגישים כי מי שמעלה את הנושא מחדש עושה עוול לאדם חף מפשע".

טל אהרון: "זה קשקוש, יש עוד טל. לא דיברתי בחיים עם דני ביטון, אף פעם לא היה בינינו קשר. אין לי את הטלפון שלו, ולו לא היה את שלי".

עודד מויאל: "אני לא יודע מה אתם רוצים, עברו כבר שנים. אני חושב שזה משהו לא רלוונטי, אני לא מתייחס".

אושרי גבאי: "מעולם לא נחקרתי בנושא, אין לי יד ורגל בדבר, הנני איש משפחה נשוי באושר".

עדי לאון: "הכל שטויות".

מושיקו שם טוב: "לא היה ולא נברא, מה שהן סיפרו. ואין לי עוד מה להוסיף. אין לי עניין בזה, לא היה עניין בזה בעבר. אני עושה את כל הדברים ברוח טובה, ברוח כיפית, הם חברים מאוד טובים שלי, ודברים מהסוג הזה לא זכורים לי".

אביעד שרון: "אני לא יודע באיזה נערות מדובר. הבית שלי תמיד היה פתוח, אני בן אדם שאוהב אורחים. אף פעם לא התעסקתי עם הדברים האלה, עם כל הבלאגן שלו, עם כל העניין הזה של הקטינות. הוא (דני ביטון) היה בא אלי ואני לא רציתי שהוא יבוא אלי בכלל. הייתי מנסה להתרחק ממנו. לא היה לי עניין איתו ולא איתן. כל הפרשה הזאת היא סתם סיפור מצוץ מהאצבע".

עו"ד קובי קמר בשם יניב גרשון: "יניב מסר את גרסתו במשטרה והיא נמצאה עדיפה על גרסאות מי שמכונות מתלוננות. התיק נגדו נסגר. הכתבה לועסת מסטיק שכבר נלעס".

תגובתה של משטרת ישראל:

"תיק החקירה נוהל במשטרה ביסודיות ובמקצועיות תוך ליווי של הפרקליטות ובתיאום מלא עמה. לזהות המעורבים ולמשלח ידם לא היתה כל השפעה על החקירה, והפעולות שבוצעו להגשמת תכליתה היו כמו בכל חקירה אחרת – במטרה להגיע לחקר האמת.

"שיקולי צוות החקירה היו מקצועיים בלבד, וכל פעולות החקירה בוצעו ביסודיות. עם סיום החקירה הועבר תיק החקירה לפרקליטות לצורך עיון וקבלת החלטה באשר לו. כל ניסיון לטעון טענות אחרות בהקשר זה או אחר פסול וחוטא לאמת".

תגובת הפרקליטות:

"חשוב להבין כי לא כל תיאור אירוע מיני שעלה בעדות המתלוננות היה בהכרח עבירה פלילית, ובהתאם לא הצדיק חקירה באזהרה. ההחלטה על חקירת מעורבים שעלו בעדויות המתלוננות נבעה מהערכת הראיות, משקלן והאופן שבו הן מתיישבות עם עדויות אחרות בתיק. במסגרת הפרשה נחקרו חשודים רבים ונגבו עדויות מעשרות עדים. כתב אישום הוגש נגד אביו של אייל גולן, דני ביטון, שהוא העבריין העיקרי בפרשה. במקביל, בחינת חומר הראיות בתיק העלתה שאין די ראיות ברמה הנדרשת במשפט הפלילי לביצוע עבירות על ידי 11 החשודים שהוזכרו בפנייה. לגבי שניים מהחשודים, מצבן של המתלוננות היה שיקול בהחלטה לסגור את התיק".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן