יוסי גיספן טוען להפרת זכויות יוצרים במחזמר של אייל גולן


הפזמונאי הוותיק טוען כי המחזמר החדש, בהשראתו של הזמר המפורסם, גדוש בשירים שלו עליהם לא קיבל קרדיט או פיצוי. האם השניים בדרך לפיצוץ?

המחזמר "זה אני" סביב סיפורו של אייל גולן ממשיך לעורר סערות. הפזמונאי יוסי גיספן, ומי שכתב חלק גדול מהשירים של גולן, טוען להפרת זכויות יוצרים, בשל שירים שכתב אשר מופעים במחזמר, ודורש להפסיק את המכירה לאלתר. המחזמר שאמור לעלות בתיאטרון הקאמרי ב-16 באפריל, גדוש בשירים שביצע אייל גולן לאורך כל הקריירה שלו, אך נראה כי גיספן לא מוכן לוותר על החלק שלו בעוגה, והעביר השבוע מכתב התראת זכויות יוצרים ליוצרי המחזמר.

המכתב טוען בין השאר להפרת זכויות יוצרים ולהפרת זכויות מוסריות במחזמר בגלל השימוש בשם הלהיט שכתב לגולן "זה אני" כשם המחזמר, ובגלל שימוש בשיריו של גיספן במחזמר. לטענת גיספן, הדבר נעשה ללא הסכמתו וללא הסדרת תנאי השימוש ביצירותיו. גיספן טוען גם לעשיית עושר ולא במשפט, ולגזל של נכסים בקניין רוחני.

גיספן הוא פזמונאי ותיק ומצליח אשר כתב שירים למגוון עצום של אמנים, במיוחד בז'אנר הים תיכוני. גיספן כתב והלחין לאייל גולן מעל ל-30 שירים במהלך כ-20 שנה וכעת הוא החליט לצאת נגד הזמר המפורסם, כדי לקבל את מה שלטענתו מגיע לו עם צאת המחזמר. במכתב שהעביר לקאמרי באמצעות עו"ד יוחאי חי, טוען גיספן כי הוא הופתע לגלות שהתיאטרון מעלה מחזמר ונקרא על שם להיטו "זה אני", וזאת לטענתו מבלי שהתיאטרון יידע אותו בכוונה, וששמו לא הופיע בפרסומים וביחסי הציבור של המחזמר, כפי שלטענתו מתחייב על פי דין.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן