השחקן רמי דנון הלך לעולמו


המחזאי והבמאי הובא למנוחות ביום שישי האחרון בבית העלמין ירקון

רמי דנון הלך לעולמו בגיל 76. השחקן, המחזאי והבמאי הובא למנוחות ביום שישי האחרון בבית העלמין ירקון כאשר מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה. טקס לכבודו ולזכרו נערל עוד לפני כן בתיאטרון הקאמרי כאשר בנותיו, חן דנון-זקס והגר דנון, מסרו: "אבא היה איש מאושר ושלם. נושם אומנות ומסור למשפחתו. זכינו בו וזכינו ללוות אותו עד לרגע האחרון שבו נפרד מאיתנו היום לפנות בוקר. יהי זכרו ברוך". דנון עלה לארץ ממרוקו בגיל 6 ובשנת 1968 היה ממייסדי תיאטרון החאן בירושלים.

בתחילת שנות השבעים למד בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב, ולאחר מכן הצטרף לתיאטרון חיפה. הוא שיחק את 'פיטוסי' בסרט הישראל מאחורי הסורגים, את בן שבת בסרט 'נשיקה במצ"ח' ובסרט חיוך הגדי. בתיאטרון שיחק תפקידים רבים, וכמבאי יצר יחד עם אמנון לוי את המחזה 'שיינדלה' ואת 'הבן הטוב'. בשנות התשעים היה שותף בצוות הניהול האמנותי של פסטיבל עכו, ובתחילת שנות האלפיים ייסד את התיאטרון הקהילתי בעיר שדרות. הוא כתב וביים עשרות הצגות שזכו לשבחים רבים ופרסים.

בין היתר הוא ביים את "רעולים", "שד קטן" ועוד. אמנון לוי, עימו כתב את המחזות "שיינדלה", "תיקון חצות" ו"הצמה של אבא", אמר בצער: "הוא היה אדם צנוע, עדין ואציל נפש. הוא היה במאי שחקנים דגול בעיניי, שלצערי לא קיבל את ההערכה שהגיעה לו". נאחל למשפחה שתהיה חזקה בימים אלו.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן