סבא של כוכב הארי פוטר שם קץ לחייו


דניאל רדקליף נחשף לאנטישמיות שהובילה למותו של סבא רבא שלו

השחקן היהודי דניאל רדקליף, נחשף לראשונה לאנטישמיות שהובילה למותו של סבא רבא שלו  כל זאת במסגרת התכנית "מי אתה חושב שאתה" של רשת BBC בו נחשפים שחקנים וידוענים למקור של משפחתם. רדקליף שגילם את "הארי פוטר" לאורך כל סדרת הסרטים המצליחה, גילה במהלך התכנית שתפתח את העונה החדשה, כי ייתכן שהסיבה לכך שסבא רבא שלו, שמואל גרשון החליט לשים קץ לחייו נובעת מהיחס האנטישמי שחווה בצעירותו.

השחקן גילה שב-1936 נשדדה חנות התכשיטים של סמואל גרשון ששכנה ברחוב "האטון גארדן" שבלונדון. בדוח שנכתב האשימו השוטרים את גרשון שזייף את השוד כדי לטעון לקבלת כספי ביטוח, במה שעשוי היה להיות יחס אנטישמי מצידם. לאחר המקרה הקשה, סבא רבא של רדקליף לא הצליח להתמודד עם האשמות הקשות של המשטרה כלפיו והחליט לשים קץ לחייו בגיל 42.

שלושה שבועות לאחר מותו החליטו בני המשפחה לשנות את שם המשפחה, במטרה לנסות להגן על בנותיהם אבל רדקליף לא הצליח לעצור את הדמעות כשנחשף לתוכן ומסר: "מצער מאוד לראות שלהיות יהודי הייתה ראייה בפני עצמה…הרבה דברים עצובים מאוד קרו למשפחה שלי. זה כל כך מצחיק להרגיש את החיבור הזה עם אדם שאתה בכלל לא מכיר, ולראות כמה הוא אוהב את אשתו. הדרך שהוא מתבטא לא כל כך שונה מחלק מהדברים שהייתי אומר בעצמי לאנשים שסביבי"

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן