גיא זוארץ: "אני מרגיש שזו חובתי המוסרית והמקצועית לתעד באובססיביות את כל מה שקורה פה"

מעיין אדם, גיא זו-ארץ, זיו קורן, יעל פוליאקוב וליהי טולדנו הגיעו להשקת העונה החדשה של "מחוברים" בהשתתפותם, שתהיה אחרת לגמרי ממה שהכרנו עד היום. "הפרק של המלחמה זה הפסיפס של המדינה שלנו והעצבים הכי חשופים שלנו". צפו

בר ארבעה חודשים שלא היה אירוע השקה בתעשיית הבידור. תקופת החגים ומתקפת הפתע של 7 באוקטובר שהובילה למלחמת חרבות ברזל, גרמו לכך שלאף אחד לא התחשק להתלבש יפה ולעשות פוזות למצלמה, בזמן שמאות אנשים נטבחו ועשרות אלפי חיילים מחרפים נפשם מדי יום ברצועת עזה.
לכן, זה דווקא הולם שהאירוע הראשון שייכנס את הפנים המוכרות, יהיה זה של השקת "מחוברים – פרק מלחמה", שיעלה ב-7 בינואר ב-HOT, בדיוק שלושה חודשים אחרי אותה שבת שחורה. גם המשתתפים של העונה הזו לא נבחרו סתם – מעיין אדם שאחותה מפל נרצחה במסיבה ברעים, גיא זו-ארץ שגם אחיינו עילי נרצח באותה מסיבה, הצלם זיו קורן שמאז 7 באוקטובר רק מתעד את הזוועות וגם השחקניות יעל פוליאקוב וליהי טולדנו, על תקן ההפוגה הקומית.

לכן, זה דווקא הולם שהאירוע הראשון שייכנס את הפנים המוכרות, יהיה זה של השקת "מחוברים – פרק מלחמה", שיעלה ב-7 בינואר ב-HOT, בדיוק שלושה חודשים אחרי אותה שבת שחורה. גם המשתתפים של העונה הזו לא נבחרו סתם – מעיין אדם שאחותה מפל נרצחה במסיבה ברעים, גיא זו-ארץ שגם אחיינו עילי נרצח באותה מסיבה, הצלם זיו קורן שמאז 7 באוקטובר רק מתעד את הזוועות וגם השחקניות יעל פוליאקוב וליהי טולדנו, על תקן ההפוגה הקומית.

אבל מסתבר שגם פרק הזמן הארוך יחסית שלקח לביצה לחזור לעצמה, לא מקל על המשתתפים שהגיעו לגלריית דובנוב לצפות בתיעוד האינטימי. אדם מודה שאחרי ההתכנסות, היא תמשיך לביתה ולא תצפה בפרק. "צפיתי בפרק עוד לפניכם. זה היה נורא קשה והיום הסכימו לי לא לצפות שוב כי אני לא יכולה לראות את זה שוב. זה פרק בלתי נשכח גם למי שלא חלק מהדבר הזה".
את יכולה לספר לנו מה יש בפרק? "זה מתחיל בתיעוד שלא ראיתם עדיין של זיו קורן שהיה בשוך הקרבות, באש, בתופת, בגופות. הוא הגיע לזירה בשמונה בבוקר, והיא בלתי נתפסת, אני עוד לא ראיתי את זה ככה. לכן גם היה לי כל כך קשה, לא ציפיתי לזה. זה מחזיר אותך ל-7 באוקטובר, זה שם אותך שם מחדש".
איך זה מרגיש להיות פה היום עם כל התחושות? "זה מרגיש כמו משהו חשוב, והפרק של המלחמה והעונה זה הפסיפס של המדינה שלנו היום והעצבים הכי חשופים שלנו, ואני גאה כי אני זה לא רק סיפורים על אהבה וקריירה, ומה ש'מחוברים' תמיד יודעת להביא, זה סיפור מלחמה".
עברו שלושה חודשים מאז שאחותך מפל נרצחה, מה את חושבת שהיא הייתה חושבת על מה שקורה היום? על מחוברים, על התיעוד? "אלו שאלות שקשה לי לענות עליהן, הכאב גדול מדי. וזה לא מעניין. מעניין אם היא הייתה מתחתנת ומה היא הייתה עושה בקריירה ולא מה היא חושבת על איזה משהו שאני משתפת בו. הרבה יותר גדול הדברים שאני תוהה מה היו קורים איתה. ולכן, אני לא רוצה לחשוב עליה. כולם מדברים על זה שבאֵבֶל עובדים על להחזיק את הזיכרון ולשמור, ואני רק רוצה לשכוח".
אדם מוסיפה: "הרבה זמן הייתי ב-7 באוקטובר, בשירים ובהנצחות, היום אני לא יכולה לראות את זה, לא יכולה להיזכר בזה. אֵבֶל הוא לא תהליך ליניארי, אני גם לא יודעת מה יקרה מחר, אני בהדחקה מודעת. אני יודעת שזה לא בריא, אבל אני לא יכולה להיות יותר עם הכאב הזה".

כאמור, ההתכנסות הרגילה, לכאורה, של המפורסמים באירועי השקה, הייתה מאתגרת גם לשועלי ביצה ותיקים כמו אדם וזו-ארץ, אבל גם הם מתקשים למצוא את המילים אפילו לשאלות הכי פשוטות כמו "מה שלומך?"
"זה המכשול הכי גדול", מודה המנחה ביובש, "אני אענה על כל שאלה בקלי קלות, אבל על השאלה 'מה שלומך?' נתקעים. זאת התקופה הכי קשה שהייתה לעם שלנו זה שנים. ואנחנו עובדים קשה כדי להחזיק מעמד ולהיות עם העיניים קדימה ולבחור בחיים".
איך זה מרגיש להיות פה היום? "אני מאוד גאה במה שיצא. זה מסמך עוצמתי, צפיתי בו כבר פעמיים. מסמך מטלטל. אני הכנסתי את המצלמה למקום הכי אישי שלי. אם עד היום הייתי המנחה הממלכתי של התוכניות הגדולות, פתאום הייתה בחירה לשים אותי בפרונט, לשים עולם פרטי ואותנטי, וזה הביא איתו את מה שהביא איתו, גם את האסון שהמשפחה שלי חוותה.
"בסוף, זה מספר סיפור של משפחה שעברה את הנורא מכל, ואיך מתמודדים עם זה. ואיך ממשיכים את החיים, וזה פוגש, לצערי העמוק, המון משפחות בישראל שחוות את השכול".
איך מתמודדים? "מיום ליום, משעה לשעה. יש ימים שנזכרים שהוא איננו, שהוא נרצח. אבל באינסטינקט שלי – האחיין שלי חי".
היה לך חשש מביקורת? שיגידו שזה ניצול ציני של המצב? "שיגידו מה שיגידו, עבורי המצלמה זה משהו מרפא, שגורם לי להוציא. אני אדם מאופק ששומר את הרגשות שלו, ופתאום זה יצא, הכל השתחרר, ואני שמח מאוד".

דמות מסקרנת נוספת שנתוודע אליה העונה היא של זיו קורן, הצלם המוערך, שבמשך שנים נמנע מלהיות לפני המצלמה ועכשיו נחשף לראשונה: "פנו אליי בעבר יותר מפעם אחת וסירבתי, והשנה הסכמתי לעשות טסט והשתכנעתי שמדובר בפורמט שהוא דוקומנטרי לחלוטין ולא תוכנית ריאליטי, ואני מודה שדי נשאבתי לתוך האירוע הזה".
בסוף הקהל מכיר את השם שלך, לא את הבנאדם. מה אנחנו הולכים לראות? "'מחוברים' תהיה שפה שונה ממה שהיה על המסך עד היום. מאוד ויזואלית. אני מכניס את הצופה למה שאני עובר בכל מקום שאני מגיע אליו. אני מכניס את המצלמה למצלמה שלי. ברור שאני גם צריך להפוך את המצלמה ולצלם גם את עצמי, אבל זה פחות נוח לי. אבל זה קורה ואני חושב שזה ייתן לוק אחר".
היית במלחמות, בפיגועים, במה האירועים של 7 באוקטובר שונים? "הם לא דומים לשום דבר שראינו עד היום. אנחנו בתקופה הקשה ביותר שמדינת ישראל חוות המיום הקמתה, אירועי 7 באוקטובר ואחריהם – יש סיפורי גבורה וזוועה הכי קיצוניים שחווינו מאז השואה, ואני מרגיש שזו חובתי המוסרית והמקצועית לתעד באובססיביות את כל מה שקורה פה, אני לא עוצר. אני ממשיך לעבוד בלתעד בראי ההיסטוריה. איך הפריימים האלה בסוף – איזה גוף עבודה אני משאיר פה לדורות הבאים בשביל להבין את גודל האירוע שקרה מאז 7 ועד היום".

כפי שנאמר בהתחלה, לעונה הזו יש עוד שני ליהוקים שאמורים לעזור להקליל קצת האווירה, השחקנית יעל פוליאקוב, שבחודשים האחרונים חזרה שוב לכותרות עם עמוד אינסטגרם חדש וקטעים ברשת לצד אימה כשהן מדברות כרגיל, ללא פילטרים. "אני מביאה את ההפך לגמרי, טפו טפו, שלא נדע. לא תכננו שתהיה מלחמה. אני רציתי להביא רק את הצד החיובי והשמח, אבל אני ממשיכה בקו הזה, למרות המצב, כי חייבים". גם השחקנית ליהי טולדנו תיחשף לראשונה לקהל, והיא מודעת מאוד לפיגורות שלצידה: "הבמאית קוראת לי הגור של העונה, אני גוזל. מתרוצצת כאילו הביאו אותי מהגן".

(צילום: רפי דלויה) פורסם לראשונה בפנאי פלוס

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן