ריקי בליך: "אנחנו בדרך למדינת חושך"

מערכת פורטל "עומרי חיון" יצאה הפעם ליום צילומים עם כוכבי הסרט "אדמה בוערת", ריקי בליך (יו"ר איגוד השחקנים שחם) השחקנית המוכשרת והשחקן הוותיק והמוערך נתי רביץ. הסרט, תואם כמעט לחלוטין את תקופתנו במדינה אנו חיים, ומגוללת את סיפורו של יאיר (אסף הרץ), נער בן 17 הבורח מחייו הקשים בחיפה של שנת 2001 היישר אל עומק השומרון, שם הוא מאומץ ע"י חברות נערים מקומיים החיים על גבעה מבודדת. מה דעתה של בליך על הרפורמה? מה הסצנה הכי זכורה לרביץ? ואם בכלל לימודי קולנוע נחוצים על מנת ליצור ולביים יצירה אותנטית ועכשווית אשר מגיעה אל מסכי הקולנוע? היוצר, לירן שיטרית, עונה בכנות יתרה. וגם שולח מסר, למי מכם, הסטודנטים לקולנוע. כל הפרטים

"אדמה בוערת" היא דרמת התבגרות המגוללת את סיפורו של יאיר (אסף הרץ), נער בן 17 הבורח מחייו הקשים בחיפה של שנת 2001 הישר אל עומק השומרון, שם כאמור הוא מאומץ ע"י חבורת נערים מקומיים החיים על גבעה מבודדת אשר הופכים למשפחה שמעולם לא הייתה לו.

יחד עם זאת גוררים הנערים את יאיר למאבק הולך ומסלים מול נערים פלסטינים מהכפר הסמוך על השליטה בגבעה. בסרט מככבים השחקנים נתי רביץ, יעל לבנטל, אסף הרץ, ריקי בליך, איציק סיידוף, אלון לשם ועוד. נציין כי הסרט יצא בספטמבר האחרון לבתי הקולנוע וכעט משודר,בvod של הוט, יס ופרטנר.

"בזמנו רציתי לספר סיפור התבגרות על נערים אבודים שמחפשים את עצמם, ולמצוא את מקומם בעולם. היה לי חשוב להראות בסרט את חוויית התבגרותם של הנערים האלה ואת ההתמודות שלהם עם מציאות מורכבת וסביבה אלימה שהם נולדו אליה" כך מספר הבמאי והיוצר, לירן שיטרית למערכת הפורטל.

שיטרית, מוסיף ואומר עוד כי "בסרטים שלי אני אוהב לעסוק בנושאים מורכבים שמעלים שאלות של צדק ושל שייכות, כשלפעמים קשה לדעת מי צודק ומה הדרך הנכונה לפעולה באותה סיטואציה. זה מאתגר אותי להתעסק בנושאים האלה".

שיטרית (26) גדל בחולון. ומספר כי כבר מגיל 8 כאשר הוריו רכשו עבורו את המצלמה הראשונה הוא התאהב בתחום הקולנוע וביכולת להביע את עצמו דרך הצילום והמסך בפרט. לאחר שגדל, הוא החל את לימודיו במגמת הקולנוע בתיכון בו למד ולאחר מכן המשיך אל מכלל "מנשר" שם לא סיים את לימודיו והחליט לפרוש לטובת יצירת אחד מסרטיו הקודמים.

למערכת הפורטל הוא מוסיף ומספר בהקשר הזה כי "הלימודים מאוד עזרו לי בשנתיים הראשונות אבל מאוד רציתי לביים את סרטי הראשון "בשם הבת" אז החלטתי לעזוב את הלימודים ולהתחיל לעבוד על הסרט". הפננו שאילתה נוספת לבחור המוכשר וביקשנו טיפ עבור כל אותם הסטודטים לקולנוע וכך אמר שיטרית "רצון ומאמץ! אם תרצו להשיג את המטרה שלכם
ותתנו 100 אחוז בסוף תצליחו". מערכת פורטל, בהחלט ממליצה לצפות בסרטו של הבמאי המבטיח. צפו בכתבה המלאה:

 

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן