צפו! חיילים רוסים יורים לעבר דב גיל הר – כתב כאן 11! מה מצבו האמיתי כרגע?

שוטרים אוקראינים ביצעו ירי אזהרה לכיוונו של שליח כאן חדשות, דב גיל הר, שיצא לדווח מחוץ לבית המלון במרכז העיר קייב. מה עשה הכתב? איך הוא ניצל ומה המסקנות לעתיד?

במהלך השבת ימים ספורים אחרי תחילת הקרבות והמלחמה בפלישת הרוסים לאוקראינה, נקלע דב גיל-הר לאירוע בו נתבקש להתפנות מידית מהמלון עם הציוד מחשש לכוחות רוסים שיפלשו לקייב. כעבור מספר דקות ובזמן שהוא מסקר את המלחמה עבור כאן 11 הגיעו למקום כוחות ואיימו ברובים על הכתב. גיל-הר הרים את ידיו, הוציא בזהירות את מכשיר הסלולרי שלו והציג את תעודת העיתונאי. השוטרים הורו לו להיכנס חזרה למלון.

לאחר מכן הוא תיאר את מה שקרה: "יצאו מהרכב שני לובשי מדים. אני רואה אותם רצים ופתאום אני מבין – הם רצים אלי, אז הרמתי ידיים". דוברות התאגיד מסרה: "בתקרית שהתרחשה כעת במרכז העיר קייב בעת שיצא שליח כאן חדשות, דב גיל הר לדווח מחוץ לבית המלון עצרו לידו שוטרים מקומיים שלא זיהו שמדובר בעיתו1נאי ישראלי וירו לידו באוויר כאות אזהרה".

אין ספק שמדובר שוב באירוע מפחיד במסגרת הלחימה באוקראינה, כששוטרים ירו לעברו, והוא נאלץ להרים את ידיו ולסמן להם שהוא כתב. שוטרים אוקראינים שלא זיהו שמדובר בעיתונאי ישראלי וירו לידו באוויר כאות אזהרה. הוא הרים את ידיו ומסר תעודה. האירוע הסתיים בשלום.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן