ההחלטה הקשה התקבלה! מיכאל בן דוד פורש מהאירוויזיון! – וזה מי שיחליף אותו

נמצא המחליף למיכאל? בהיעדר מנהל אישי, מיכאל בן דוד עדין שוקל ברצינות לפרוש מתחרות השירה האירופית. גורם בהפקה אמר: אף אחד לא רוצה שהוא יפרוש וכולם רוצים להוציא את החוויה המקסימלית. יש בעיות, אבל הן ייפתרו". האמנם?

48 שעות אחרי שהודיע מיכאל בן דוד הודיע לגורמים המקצועיים כי אם הדברים לא יסתדרו, הוא יוותר על הזכות שניתנה לו לייצג את ישראל באירוויזיון מורגש כי הפארסה רחוקה מאד מפיתרון. בשלב זה מיכאל בן דוד מוצא את עצמו לבד מול כולם במאבקים שונים שמקשים על ההכנות לאירוויזיון עבורו.

הטענה המרכזית בסביבה של מיכאל היא תחושת חוסר רצינות ותקציב קטן להפקת השיר הרשמי שלו. מיכאל אף ציין בשיחה עם בני משפחה שראה פרסום שמחפשים אנשים שישתתפו בקליפ הרשמי של ישראל אך ללא תשלום – זה קורה מאחר ואקס פקטור לא הצמידו לו מנהל, בניגוד למה שהיה בכוכב הבא שם הכל היה מסודר יותר אחרי הזכיה הגדולה. בפני בן דוד עומדות כרגע שתי בעיות מרכזיות: הראשונה שבהן היא היעדר מנהל אישי, וכך במקום להתעסק באמנות, בן דוד אבוד מול עניינים טכניים ופוליטיקות בין-ארגוניות ובין-אישיות.

"בשבוע שעבר מיכאל ביקש כמה דברים ואף אחד פשוט לא התייחס אליו, הוא הרגיש לבד", סיפר גורם המעורה בפרטים. הסיבה המרכזית שבגללה בן דוד נותר לבד במערכה היא כאמור היעדר מנהל אישי. בשנים הקודמות כשהבחירה בנציג הישראלי לאירוויזיון הייתה דרך "הכוכב הבא", חברת ההפקות טדי היא זאת שהצמידה מנהל אישי לזוכים. החשיבה על עיבוד מחודש לשיר הוא סלע המחלוקת המרכזי שטרם נפתר: בן דוד סבור כי יש להפיק ביצוע מחודש לשיר, וכך גם בתאגיד השידור, שם סבורים שהעיבוד כפי שהוא כרגע "לא יכול להחזיק לאירוויזיון". גם גורמים ברשת אמרו שלא לייחוס כי הם יתמכו במהלך שכזה, ואולם דווקא יוצרי השיר לידור סעדיה, חן אהרוני ואסי טל מעלים מספר דרישות כדי לערוך עיבוד מחודש.

הם סבורים כי הדרישות שלהם "לגיטימיות". מבחינתם הם חלק מהצוות האמנותי של בן דוד ועליהם להיות עם בן דוד באירוויזיון, ואולם, מספר אשרות הכניסה, כך לפי גורמים בתאגיד, הוגבל ל-17 בגלל משבר הקורונה, מה שמותיר רק מקום ליוצר אחד מבין השלושה. "היוצרים תוקעים את השיר ואת מיכאל כבני ערובה עד שהם ייקבלו אשרת כניסה", אמר גורם המעורה בפרטים. בינתיים בסביבת היוצרים מאוד לא מרוצים מהמצב הקיים. "היוצרים הם חלק בלתי נפרד מהשיר ומהנציג. אתה רואה תרחיש שמתעמל נוסע לאולימפיאדה בלי המאמן שלו?" אמרו גורמים בסביבתם. "אם אין ליוצרים אשרות כניסה, לפחות שידאגו למימון העיבוד המחודש. זה עולה כמה עשרות אלפי שקלים. למה הפוליטיקות פוגעות בצד האמנותי? נעשה עוול ליוצרים וצריך לתקן את זה".

מיוניברסל מיוזיק ישראל נמסר: "אנו שמחים על הצטרפותו של מיכאל למשפחת יוניברסל מיוזיק ישראל. כלל האומנים החתומים ביוניברסל מיוזיק מנוהלים על ידי מנהלים חיצוניים או עתידים להחזיק במנהלים לפי התקדמותם. איננו עוסקים בניהול ומתמקדים ביצירת הקלטות מוזיקליות ושיווקן". כאן תאגיד השידור ורשת מסרו בתגובה: "בימים אלה מיכאל בן דוד, יחד עם אנשי כאן תאגיד השידור ורשת, עובדים על הפקת הנאמבר הבימתי והקליפ הרשמי לשיר I.M ובטוחים שמיכאל ייצג את ישראל בכבוד על במת המוזיקה הגדולה בעולם".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן