המשורר יוסי גמזו הלך לעולמו

הפזמונאי והמשורר יוסי גמזו, מת אתמול כשהוא בן 82.

גמזו כתב במשך השנים שירים רבים שהושמעו ברדיו ונהפכו ללהיטים. כמה מהם מוגדרים עד היום כנכסי צאן ברזל בפופ העברי. בין ששרו אותם להקות צבאיות ובין שהקליטו אותם זמרות וזמרים, השירים שכתב גמזו התאפיינו בחיבור לא מובן מאליו באותם ימים, שנות השישים והשבעים, בין שירה לפופ, הם יצרו שילוב בין מה שנחשב כבד ראש ופונה כביכול לציבור מצומצם לבין מה שנחשב קל ופונה אל הקהל הרחב.

המלים בשירים של גמזו היו עבריות, מיזגו במידה נכונה את הסלנג עם המליצה, גרמו להם לשבת בנוחות זה לצד זה בלי שיורגשו צרימות. המוזיקה שליוותה את המלים הושפעה ברובה מצרפת אך זה לא היה יוצא דופן באותה תקופה בפופ הישראלי שעשה אז את צעדיו הראשונים.

הפזמונאי הלך לעולמו אתמול במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה. מבית החולים נמסר כי גמזו הגיע אליהם ביום שישי מחוסר הכרה והוגדר כפצוע קשה בעקבות פגיעות בראש ובגב, בעקבות נפילה במדרגות ביתו. נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, מסר: "יש אנשים עם לב של אבן, יש אבנים עם לב אדם', כך כתב יוסי גמזו והרטיט את לבנו. יוסי, מגדולי הפזמונאים בישראל, הלך הלילה לעולמו, אך השורות שהותיר אחריו נחרתו בלב העם למזכרת נצח. יהי זכרו ברוך".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן