ענבר אור ממשיכה להסתבך


פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לענבל אור ולחברות שהיו בשליטתה כי הוחלט להעמידם לדין

במשך שמונה שנים בין 2008 ל2016, ענבר אור פעלה בשוק הנדל"ן בישראל בעזרת חברות שהיו בניהולה ושליטתה. על פי החשד, אור לא ניפקה חשבוניות ולא דיווחה למע"מ על חלק מהעסקאות שעשתה באחד עשר פרויקטים למגורים, בהם היא סידרה קבוצות רכישה. בעקבות כך, ולא רק, הוחלט להעמידה לדין, זאת בכפוף לשימוע שתעבור. מכתבי השימוע כוללים בין היתר חשד לביצוע עבירות מרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק הגנת הצרכן, פקודת מס הכנסה, עבירות על חוק המע"מ ועוד. עם זאת, מכתבי השימוע נשלחו גם לשני עובדים נוספים בקבוצת החברות של אור.

ענבר אור חשודה שלא ניפקה חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמע"מ על עסקאות שביצעה כעצמאית בנדל"ן, זאת באותו הזמן שנרשמו על שמה זכויות בפרויקטים למגורים ששיווקה. סכום העסקאות שעליו אור לא ניפקה חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמע"מ הגיע לכ- 150 מיליון שקל.

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לענבל אור ולחברות שהיו בשליטתה כי הוחלט להעמידם לדין, בכפוף לשימוע. כדור השלג של קריסת החברות של ענבל אור החל בפברואר 2016 אחרי שאור נעצרה ונחקרה על ידי רשות המסים בחשד להעלמת מסים.

הפרשה התפוצצה בפברואר 2016 כאשר היא נעצר בחשד להעלמות מס בהיקף של מיליונים. הפרשה חשפה הנהלות לקויה במספר פרויקטים של נדלן אותן שיווקה בגבעתיים, רמת גן תל אביב. על פי הערכות 600 משפחות נפגעו ממנה ובעקבות זאת הוגשה בקשת פירוק נגד החברות, כאשר בהמשך אור הוכרזה פושטת רגל.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן