אירוויזיון בישראל יבוטל? "השיר `Toy` מועתק"


תאגיד המוזיקה האמריקאי הענק יוניברסל הגיש מכתב התרעה ליוצרי השיר "Toy", דורון מדלי וסתיו בגר, בטענה שהשיר שזכה באירוויזיון מועתק משיר של להקת הווייט סטרייפס, כך נחשף הערב בתכנית "ערב טוב עם גיא פינס" בקשת. הדבר עשוי להעמיד בסכנה את קיום האירוויזיון בארץ

תאגיד המוזיקה האמריקאי הענק יוניברסל הגיש מכתב התרעה ליוצרי השיר "Toy", דורון מדלי וסתיו בגר, בטענה שהשיר שזכה באירוויזיון מועתק משיר ותיק ומוכר מאוד, כך נחשף הערב בתכנית "ערב טוב עם גיא פינס" בקשת 12.

החשיפה הזאת מעמידה בסימן שאלה גדול את זכייתו של השיר, ואולי גם מעמידה בסכנה את קיום האירוויזיון בישראל בשנה הבאה בישראל. לפי מידע שהגיע ליד תכניתו של פינס, ולטענתה אושר על ידי מקורבים ליוצרים של "Toy", תאגיד המוזיקה האמריקאי יוניברסל הגיש לפני כשבועיים מכתב התראה חריף לפני תביעה. מדלי יצא ללוס אנג'לס לנסות לפתור את המשבר.

השיר שממנו הועתק "Toy" על פי הטענה הוא "Seven Nation Army" של להקת הווייט סטרייפס, משנת 2003, שזכה בגראמי והפך ללהיט עולמי ולהמנון של אוהדים ברחבי העולם. הקצב וההרמוניה, טוענים עורכי הדין של יוניברסל, מזכירים מאוד את "Toy", נחשף ב"ערב טוב". צפו במאש אפ של השירים כאן.

מדלי עצמו נמצא היום בפריז והוא יוצא מחר ללוס אנג'לס לנסות לפתור את המשבר הענק, כך פורסם. תקנון האירוויזיון קובע שהשיר הזוכה חייב להיות מקורי, ואם תימצא העתקה ייתכן שהזכיה של ישראל תיפסל, והאירוויזיון לא יגיע לכאן בשנה הבאה. מדלי ובגר מסרו בתגובה ל"ערב טוב עם גיא פינס": הופתענו לקבל מכתב שכזה ואנחנו מטפלים בזה ואני מאמין שבשבועיים הקרובים הנושא ייפתר על הצד הטוב ביותר לשביעות רצונם של כל הצדדים".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן