חן טל על החתונה "מוסד הרבנות מכחיש כל קשר לחילונים"

h8
כוכבת הרשת חן טל התחתנה לפני מספר ימים בחשאי עם בן זוגה אלירן בצ'כיה הרחוקה. עכשיו היא חושפת למה סירבה להתחתן ברבנות בפוסט ארוך בפייסבוק "שעתיים כל שיעור שמועבר על ידי רבנית שבו ילמדו אותי איך להיות אישה טובה ומוצלחת שיודעת לבשל, לכבס, לנקות, לגדל ילדים ולהסב לגבר שלי אושר. ומה עם האושר שלי? לא נאמרה אף מילה על הגשמה עצמית, קריירה או בכללי רצונות אישיים. מוסד הרבנות מכחיש כל קשר לחילונים, לעולמנו הערכי ולתפיסת היהדות מההיבט שלנו. "

לפני כ-10 חודשים, אלירן בן הזוג שלי כרע ברך והציע לי להתחתן איתו. מיד לאחר העלת תמונת הטבעת המסורתית שמתהדרת בכותרת המקורית במיוחד "I do" לפייסבוק, התראיינתי וסיפרתי שאני רוצה חתונה מפוארת. חתונה כזו שכוללת מאות מוזמנים, 3 שמלות, אוכל גורמה, צלם מרחף, צלם ממגנט וצלם מזמר. בערך כמו כל ילדה/נערה/אישה שחולמת על היום הגדול בחייה. יום שבו הכל סובב סביבה ובו אפשר להיכנס לפנטזיה, להתחפש לסינדרלה ולחיות באושר ועושר עד עצם היום הזה.

נרגשת ונסערת מהמאורע נפגשתי עם חבר טוב שלי שהוא הומוסקסואל וקישקשנו על היום המיוחד שיגיע. היה בשיחתנו רגע אחד שלא אשכח – הוא נשען לאחור ואמר ״הלוואי עליי״… המשפט הזה גרם לי לתזוזה במחשבה, הבנתי שאני חייבת לנהוג אחרת בכל הנוגע לחתונתי שלי. היה לי עצוב בשבילו שהוא לא יוכל להגשים את אהבתו ולהתחתן במדינה שלו, שאותה הוא שירת ולה הוא משלם מיסים (שהמון מהם הולכים לרבנות) אך יותר היה לי עצוב עבור החברה שלנו. התחלתי לעשות שיעורי בית ולחקור במשך תקופה מה עומד מאחורי כל הדבר הזה שנקרא ״רבנות״ ואספר לכם שהדבר רחוק מפנטזיה, סינדרלה ושנות אור מאושר ועושר עד עצם היום הזה. מוסד הרבנות הדתי הוא מוסד שפשוט בז ומזלזל באוכלוסייה החילונית והגיע הזמן שמישהו יעמוד ויגיד את זה בקול רם!!!

h6

כשהתחלתי לעשות את שיעורי הבית הלכתי לרבנות וניגשה אליי אישה דתיה, ורצתה להחליף איתי כמה מילים. היא שאלה אותי מספר שאלות ״מקובלות״, כאלו ששואלים אותי כל יום כגון מתי זמן הווסת שלי, האם אני ובן זוגי גרים יחד והאם אנחנו שומרים נידה. לאחר שעניתי על שאלותיה בדיוק הפוך ממה שהיא ציפתה, פרצופה המבוהל (על אמת) גרם לי להבין שאו שהיא חיה בבועה, או שהייתי אמורה לשקר. היא הציעה לי, או יותר נכון רשמה אותי ללא פחות מ״קורס טהרת המשפחה״. קורס עם 5 שיעורים, שעתיים כל שיעור שמועבר על ידי רבנית שבו ילמדו אותי איך להיות אישה טובה ומוצלחת שיודעת לבשל, לכבס, לנקות, לגדל ילדים ולהסב לגבר שלי אושר. ומה עם האושר שלי? לא נאמרה אף מילה על הגשמה עצמית, קריירה או בכללי רצונות אישיים. מוסד הרבנות מכחיש כל קשר לחילונים, לעולמנו הערכי ולתפיסת היהדות מההיבט שלנו. אני לא דתייה ובוחרת מרצוני החופשי להיכנס לטקס דתי שבו עומד לצידי איש שאיני מכירה עם עקרונות שאינם מוכרים לי, שאוסר עליי להשחיל מילה (או טבעת), נותן לי לחתום על איזה חוזה בארמית (מלמדים בכל בית ספר), קונים אותי מאבי כאילו הייתי כיכר לחם. בקיצור המון השלכות דתיות ובעיקר ״עזרה״ להתחזות למשהו שאני לא אך ורק כדי לקבל תג עבור אהבה. החברה משרישה בנו הנשים מגיל קטן שנישואים זה הצלחה ורווקות זה כישלון, שחתונה היא החלום ולאחר החופה האישה ״ניצחה״, עשתה את שלה והשיגה בעל. יאיי. (אגב, בתנ״ך לא קיימת מצווה או חובה להתחתן, קיימת מצוות פרו ורבו ללא קשר לנישואים. ילד מחוץ לנישואים זהה לילד בתוך הנישואים.)

מוסד הרבנות יצר מכונה סופר משומנת שמזרימה לו ערימות של כסף, אין לו ערך זהותי עבור רובינו החילונים. מוסד הרבנות מסתיר מאיתנו שיש דרך אחרת, שאפשר להתחתן ולהיות מוכרים כנשואים ולהיות זכאים לכל דבר (משכנתאות וכד׳) והנה מגיע האבסורד: נישואים אזרחיים בארץ ישראל אינם מוכרים על ידי מדינת ישראל. נישואים אזרחיים בחו״ל (במדינות מסויימות) כ-ן מוכרים על ידי מדינת ישראל.

אנשים לוקחים הלוואות של מאות אלפי שקלים לחתונה של ערב אחד שלאחריה הם חוזרים לגור בחדר קטן בבית של אמא ואבא כדי לחסוך לבית (מה?!), ובתכלס? מתי פעם אחרונה שמעתם על מישהו שקיבל הזמנה לחתונה ואמר ״יששש איזה כיף עוד חתונה״ ?

אני ואלירן עשינו זאת בדרכינו שלנו, נסענו לפראג היפה, שכרנו טירה חלומית (ב-1000 שקל) נסענו לחתונה בלימוזינה, סידרתי שיער ואיפור, שכרנו צלם מקצועי, ערכנו טקס יפהפה ומרגש בעל משמעות אמיתית על אהבה הדדית וזוגיות. נשאנו ברכות אחד לשניה, ענדנו טבעות אחד לשניה וכל הפרוצדורה נעשתה במחיר של משכורת מינימום בישראל. היום החלומי בחיי התממש בדיוק כפי שרציתי בלי כפייה דתית ובלי הלוואות מטורפות. לא היה לי אכפת לרצות את כולם, היה לי אכפת לרצות את עצמי.

מי שבוחר בדרך ״הנורמלית״, בדרך שבה ״כולם הולכים״, שיהיה לו בכיף. אני מכבדת כל אישה ואיש ברצונותיו ובדרכיו ומנקודה זו הייתי מצפה שיכבדו גם אנשים שאינם מסכימים עם הדרך של הרבנות ושיאפשרו לנו החילונים מוצא אחר. אני רוצה להסביר שהבחירה היא בידיים שלנו, אתם בעצם הם אלו נותנים להם את הכוח להמשיך לדרוך ולצחוק עלינו.

נ.ב לכל אלו שמפחדות מזה ש״אבא שלי יהרוג אותי אם לא אתחתן ברבנות״, תאמיני לי שאבא שלך יהרוג את עצמו על שאמר את המשפט הזה כשהוא יבין מה הבת שלו עוברת כשבעלך הצדיק פתאום לא יתן לך גט.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן