ירדנה ארזי וניקול ראידמן נגד שידור הומופוביה בערוץ 10 "מבועתת מהעובדה שדראג קווין מופיע בפני ילדים"

emili-575
מגישת תכנית הבוקר של ערוץ 10 בימי שישי, אמילי עמרוסי ראיינה את השחקן טל קלאי, בוגר בית הספר למשחק ניסן נתיב שמופיע גם כדראג קווין בשם "טלולה בונט" לקידום תפקיד בהצגה חדשה "עמי ותמי הרפתקה מתוקה". בזמן הראיון הביעה עמרוס דעות הומופוביות נגד קלאי מה שגרם לסערה ותגובתם של ירדנה ארזי וניקול ראידמן.

כך כתב טל קלאי בדף הפייסבוק שלו "על אף ששנת 2014- יש מקרים שגורמים לך להרגיש שאנחנו עדיין תקועים ב1970 (ולא במובן הטוב של התקופה). הוזמנתי ע"י ערוץ עשר ותוכנית הבוקר של הערוץ להופיע הבוקר בתוכנית הבוקר כדי לקדם את ההצגה "עמי ותמי הרפתקה מתוקה" בה אני משחק את דמותה של הדודה מרינדה בחג החנוכה הקרוב. הפקת התוכנית ביקשה בפירוש שאגיע מאופר ולבוש בבגדי ההצגה. קמתי בשש וחצי בבוקר, התארגנתי התאפרתי, עליתי על המונית, הגעתי, המתנתי ונכנסתי לאולפן. עוד לפני שהתיישבתי על כיסא המרואיין/ת הבנתי לפי המבט על פניה של עמרוסי כשראתה אותי שקל לא יהיה. אני, שהתראיינתי והופעתי כבר עשרות פעמים בעשרות תוכניות טלויזיה, עיתונים,מגזינים ובאינטרנט- לא תיארתי לעצמי שאסיים ראיון פגוע עד עמקי נשמתי, רועד ועל סף דמעות."

בהמשך הפוסט כותב קלאי כי "היא הפחידה אותי כפי שהיא צריכה להפחיד כל אחד אחר. אישה, דתייה או לא דתייה שמנחה תוכנית בוקר בערוץ מרכזי שפונה לכל עם ישראל ומול מרואיין שלה ומול כל הצופים מביעה דעות הומופוביות ודראגופוביות, אני נבעת שערוץ 10 נותן במה לאישה כזו במשבצת שידור. אני נבעת שאישה כזו בכלל מקבלת איזושהי סוג של במה ציבורית."

ניקול ראידמן שמככבת גם היא בהצגה החליטה לענות לאמילי עמרוסי בפוסט תגובה בפייסבוק וכתבה "אמילי עמרוסי היקרה ! אני מבינה שהיום זהו יום מאוד מרגש בחייך כי סוף סוף שמך יהיה בכותרות . מובן לי שפתחת את בוקר שישי האחרון על כוס קפה בתוספת כפית ״מירמור״ ו 2 כפות של ״ רוע לב״.ברור לי שהידע הכללי שלך על שיוויון ועל כבוד בסיסי בין אדם לאדם הוא מאוד מצומצם. ״מנקודת מבט של נטורליזם , כל בני האדם הם שווים. יש רק שני יוצאים מן הכלל לחוק זה של שיוויון נטורליסטי : גאונים וטיפשים.״
(מיכאל באקונין) . לצערך לקריטריון של ״גאון״ את ממש לא עונה . אולי את אפילו לא יודעת מי אני ודעתי מעניינת לך את האיבר המסיבי עליו את יושבת , אך בכל זאת, ארשה לעצמי בצניעות מינימליסטית להטריד אותך באינפורמציה שולית ומצומצמת מאוד עלי . אני דור 5 לרב משה גלזר ( הרב הראשי של יהודי אוקראינה ) שנרצח באכזריות על ידי נאצים, אני ימנית בדעותי ( יותר ממך זה בטוח ) ממקום ציוני וטהור – כי אין לי ארץ אחרת, אני מאמינה באלוהים והוא איתי לאורך כל הדרך , אני נותנת מהלב למי שזקוק לעזרתי ולא בשביל שתחשבי עלי שאני חמודה, אני אדם שמכבד בני אדם גם אם הם לא חושבים או מתנהגים כמוני, אני אמא ל 2 ילדים מקסימים ו……. אני מאוד אוהבת דראג קווינס, הומואים, קוקסינלים, טרנסג׳נדרים וכל אחד שהוא אדם בכל מובן המילה- הכי חשוב שקודם יהיה בן אדם !!!!!! אני משחקת בהצגת ילדים מקסימה ״עמי ותמי הרפתקה מתוקה״ לצד שחקן מדהים בשם טל קלאי, שמגלם את דמותה של ״מרינדה״. זאת הצגה מדהימה , שזוכה לביקורות משבחות מכל כיוון, וחבל שמבלי לראות אותה את מרשה לעצמך לשפוט ולהגיד שזו הצגה מפוקפקת כי אני משתתפת בה ולהגיד שלא תבואי לצפות בה כי יש אומן דראג שמופיע בה. זה פשוט מראה על רמת התפתחות רגשית שכנראה נפגמה עוד לפני שנולדת … אבל מה לעשות – לא הכול ניתן לקנות בכסף ולצערי עדיין אין חנות באה מוכרים שכל, לב, חוכמה ואהבת האחר… אחרת הייתי קונה לך באהבה גם אם זה היה גומר את התקציב השנתי שלי ל ״ גוצ'י, פוצי ודיור, דלארנטה וכמה שמלות מעור״… אבל מה לעשות שאני אדם מאמין למרות שאני בלי כיסוי ראש וטרם רכשתי בית בהתנחלות ( תתכונני לשכנה חדשה ) אני יודעת לסלוח והשופט הוא קדוש ברוך ולא אני … אני מזמינה אותך ואת ילדיך להצגה – שיש בה המון חוכמה ומוסר השכל…. בכל זאת חבל שילדיך לא יהנו מהצגות בחנוכה הקרובה ובחגים שעוד יבואו עלינו לטובה כי את כל התפקידים הראשיים מגלמים דראג קוויונס, הומוסקסואלים ונובורישיות גאות כמוני …. שבת מבורכת … ניקול ראידמן"

10846181_10152801960885073_8002070045818853630_n

ירדנה ארזי מסרה: "טל חבר יקר ואומן בנפשו ובמהותו, הנאמן לאמת שלו ושל האומנות שלו. עולם התיאטרון הוא עולם של דימיון, צבע ומשחקי תפקידים שפותח לילדים צוהר לעולמות אחרים מורכבים ומענינים. היכולת להזדהות עם דמויות מורכבות ולדעת לקבל את השונה והאחר רק תעזור לאותם ילדים לגדול כאנשים טובים יותר, הומנים וסבלניים. אולי זה מה שמפחיד אנשים מסויימים? טל, תמשיך להיות נאמן לדרכך האישית והאומנותית. אוהבת ומחזקת תמיד. ירדנה ארזי

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן