ההלוויה המיוחדת של איימן ספייה ז"ל

ההלוויה ״החילונית״ עם ריקוד ומחיאות כפיים ונוכחות גדולה של הקהילה הגאה הערבית הרעידה את הרשת וחלק מהגולשים הוציאו פוסטים מזעזעים ומעוררי גועל כמו שרק הם יודעים

איימן ספייה, בן 29, תושב כפר יאסיף, היה רקדן ושחקן מוכר ידוע בארץ ובחו"ל, שהשתתף בפסטיבלים בינלאומיים. בשבוע שעבר הוא יצא עם חבריו לשחייה בחוף הים הסמוך לעתלית, ותוך כדי שחייה הוא נעלם בים. בחיפושים אחריו השתתפו כוחות משטרה, מתנדבים על אופנועי ים וסירות דייגים. הוא נסחף אל החוף והוא הובא למנוחות בבית העלמין המוסלמי, בהחלטה תקדימית בשיתוף פעולה בין המועצה המקומית המשפחה והכנסייה. ניחום האבלים יתקיים באולם של הכנסייה ביישוב.

הרשת געשה סביב ההלוויה של איימן ספיה. ההלוויה ״החילונית״ עם ריקוד ומחיאות כפיים ונוכחות גדולה של הקהילה הגאה הערבית וגם חלק מהיהודים הרעידה את ״חכמי הדור״ והם הוציאו פוסטים מזעזעים ומעוררי גועל כמו שרק הם יודעים. איימן שייך לדור חלוצי, דור שעשה את מה שאף אחד לא עשה לפניו בקהילה הגאה הערבית וההלוויה שלו התנהלה בהתאם למי שהוא היה אדם שאהב את החיים, אהב את עצמו בדיוק כמו שהוא ואתמול ליוו אותו האנשים שבאמת אהבו אותו בדיוק כמו שהוא היה רוצה.

אחד מהגולשים הגאים בקהילה המוסלמית כתב: "לכל גיי ערבי צעיר שרואה את מה שנכתב בשם הדת על ההלוויה אתמול ונבהל. ההלוויה הזו היא חסרת תקדים. היא משנה תודעה, זו ההלוויה הראשונה של איש תרבות ואומנות פלסטיני הומו מוצהר שמקבל כזו הכרה וכזה כבוד וזו ההתחלה של שינוי המסלול שבו אנחנו נתפסים. אני קורא לכולכם להיות מי שאתם בחייכם ובמותכם, גם אם זה דורך לאנשים על הזנב החשוך שלהם. תמיד תדעו שהאור מנצח את החושך ואתמול איימן הוכיח את זה במותו בדיוק כמו שהוא הוכיח את זה בחייו".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן