אורן חזן תוקף את ניר אבישי כהן

הפעם על זה שהוא פוסל את המנון הלאומי שלנו

כל אזרח ישראלי צריך לשיר את התקווה? גם אם הוא לא יהודי? זה הדיון שעלה בין חזן לניר והמתקפה שוב יצאה מכלל שליטה. זה קרה בסלון, אורן שואל את ניר מה הבעיה שלו עם ההמנון. ניר ענה שישנם אזרחים לא-יהודים שלא מזדהים עם מילות ההמנון, ולכן זה מפריע לו. רונן התערב ואומר שכשחקן כדורגל לשעבר, מפריע לו ששחקנים לא-יהודים המשחקים בנבחרת ישראל מסרבים לשיר את ההמנון.

ניר הדגיש שלדעתו ההמנון צריך לתת ביטוי לכל האזרחים במדינה. אורן חזן ענה לו: "ערבים נוצרים שרים המנון ויש להם דגל בבית והם חלק בלתי נפרד מהמדינה. אל תגיד שאף אחת לא תעלה למונדיאל. הם רואים בנבחרת ישראל מקפצה לקידום אישי, ההמנון לא מעניין אותם. אותו ערבי תולה דגל שלנו בבית, בחלק מהמקרים אתה מייצג ערבי קיצוני כי אתה לא שר את ההמנון כי יש פה מיעוט –אתה בדיוק כמו הערבים שלא ראויים להיות במדינה".

"המילה לאום לא כתובה כי לא יכול להיות שוויון, המדינה הוקמה כיהודית, באמצע המגילה כתוב שחברי מועצת העם הכריזו על מדינה יהודית לעם היהודי בישראל. צריך להבין שכל הטענה הזאת שאתה רוצה להפוך את המדינה מיהודית לכלל אזרחיה היא לא רלבנטית". ניר: "אני אומר שההמנון צריך לתת ביטוי לכל האזרחים שגרים במדינה."

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן