ראיון: אביבית בר זוהר משיקה תכנית בישול ומחפשת אהבה

11667904_10207130543644578_165829252_n

מראיין: מתן חיון

אביבית בר זוהר לא מפסיקה להפתיע אותנו, כל פעם מחדש. לא עוד ריקודים על משאיות במצעד הגאווה, לא עוד פרסומות וקמפיינים להרזיה, מספיק עם הרכילות ועם הצהוב, אביבית בר זוהר חוזרת לאהבה האמיתית שלה, תחום האפייה והבישול.

בימים אלו עובדת בר זוהר על תכנית בישול חדשה "בליסימה" שמשלבת בין אוכל לאהבה, "האמת שאני כבר רוצה להתחתן, ולבשל באמת לאהבה האמיתית שלי, ומי יודע אולי אני אמצא את האהבה האמיתית שלי דרך אחת התוכניות שלי" אומרת בר זוהר, יצאנו לבדוק.

אז מה אביבית, ספרי לנו מה את עושה בימים אלו?
השבוע צילמנו את הפיילוט הראשון שלי לתכנית בישול חדשה שאני משתתפת בה, הייתי במסעדה של גואטה ביפו, התכנית נקראת "ביליסמה לבשל עם אהבה", בכל תכנית יש לי דייט חדש, גבר שלא הכרתי אותו לפני כן, שמגיע ונכנס איתי למטבח, אני מלמדת אותו לבשל, בסוף היום אחרי שבישלנו ביחד, אנחנו נפרדים, הוא מתארגן ומתלבש, וגם אני ובערב של אותו היום אנחנו נפגשים לדייט עם כל מה שהכנו לאכול ביחד, הקינוח אגב הוא הפתעה, כי אני ממשיכה ועושה את הקינוח לארוחה לבד. חבר או חברה מהסוכנות שלי באים ומדברים איתי על הגבר, מתייעצים ומייעצים לי אם לדעתם הוא מתאים או לא מתאים לי. במילים אחרות, זה שילוב של אהבה עם אוכל ואין מושלם מזה בעיני. כרגע התכנית משודרת באינטרנט, בערוץ יוטיוב יעודי שפתחנו במיוחד לה, וכולי תקווה שזה יעבור גם לטלויזיה בעזרת השם.
במקביל לתכנית שלי, אני גם מעבירה קורסים של בישול ואפייה אצלי בבית, אני כל פעם מלמדת נושא אחר, כמו: קוסקוס, עוגות, פסטות, מאכלים תבשילים שונים, ממש הכול, כל פעם יש קונספט חדש. לא מזמן התחלתי עם קורס ראשון שהוא קורס מרוקאי, קוסקוס, מפרום, ספינג' ודברים מרוקאיים שאני מלמדת לעשות, העלות של הקורס היא 450 שקלים ל-4 שעות, הקורס חוויתי במיוחד כי אני מלמדת גם פרקטית מה עושים, ומזמינה את המגיעים לקורס לקחת חלק פעיל בבישול ובאפייה, המשתתפים לוקחים גם אוכל הביתה, שזה בכלל כיף אחד גדול.

11653220_10207130543364571_955780173_n

למה דווקא תחום המטבח?
מגיל 14 אני מבשלת ואופה והאמת שב- 5 שנים האחרונות הזנחתי מאוד את התחום הזה בשביל פרסומות, בשביל שטויות, והרבה צהוב. הפעם החלטתי להיכנס ולעשות מה שאני הכי אוהבת לעשות שזה המטבח השקעתי את העניין הזה בשביל זה, החלטתי לחזור למה שמרגש אותי, ושום דבר אחר לא. הכי חשוב לעשות מה שאוהבים. הסוכן שלי החליט שנתרכז בעשייה אחרת כרגע, ואני החלטתי שאני רוצה לעשות דברים שאני באמת אוהבת. פעמים רבות אני מוצאת את עצמי מבשלת ואופה כל היום, הגיע הזמן שלפחות אני אעשה עם זה משהו שאני אוהבת.

מי לצידך? את מדריכה לבד את הסדנאות?
הסדנאות שלי מורכבות מכמה נושאים שונים, כשהחלק של הסדנה הוא בישול מרוקאי ללא ספק אמא שלי מלווה אותה, למדתי הכל ממנה, כשבעבר הייתה לי קונדיטוריה את כל העוגיות המרוקאיות אמא שלי הייתה אופה, אני תמיד אצטרך את אמא שלי לידי, היא מלווה אותי כל החיים. לכל מה שקשור לתחום המרוקאי, אני שומרת לה חסד נעורים, בסופו של דבר היא לימדה אותי הכל.

11650914_10207130543204567_2034622889_n

כמה מגיעים בכל סדנה?
עד 10 משתתפים. אני לא אוהבת לחץ, מה שחשוב לי שאנשים ילמדו, שנהיה אחד על אחד, שאנשים יחזרו הביתה ישימו סינר וירצו באמת לבשל. היום נשים בגיל שלי, בגיל 30 פלוס, לא יודעות לבשל, אני רוצה להחזיר עטרה ליושנה.

איך הגעת לרעיון של בישול ואפייה דווקא?
דרך יוספה ברק, היא אשת יחסי הציבור החדשה שלי היא החליטה שעשיתי מספיק דברים, וחשוב שמעתה אני אתרכז בדבר שאני הכי אוהבת, היא הביאה אותי לזה, ישבנו ודיברתי איתה והאמת שהכול בזכותה.

אני זוכר הייתה לך פעם מאפיה "האופה היפה" ברחובות, למה פשוט לא לפתוח שוב מאפייה?
אני נמצאת היום במקום שאין לי הרבה זמן להיות שם, יש לי חברת תכשיטים, אני עושה עוד דברים במקביל. אני לא יכולה לעמוד ולמכור, לקוחות מחכים לי. בימים אלו שאני עובדת על ספר אפייה ובישול, אני נמצאת כרגע בעמוד 11 של כתיבת הספר. בספר אני הולכת לשים את כל סודות האפייה המשפחתיים, "האופה היפה גם מבשלת" זה השם של הספר שאני עתידה להוציא, הספר יכלול גם בישול גם אפייה, ודברים מאוד פשוטים שכל אחד מאיתנו יכול לעשות.

11694286_10207130543484574_941977065_n

אז רגע, למה לא מאסטר שף?
לא. למה כן מאסטר שף? להיות אחת מבין כולם? אני אוהבת להיות האחת, אני דיווה. אני אוהבת להיות דיווה במטבח. לא רוצה להלחם באף אחד, רוצה לעשות את מה שאני אוהבת עם עצמי בתכנית בישול שלי, אוכל ומלחמה לא הולכים ביחד, לטעמי אוכל ואהבה זה השילוב המנצח.

שבת בבוקר- ג'חנון, קובנה או אף אחד מהם?
אני אוכלת מלפפון וקוטג' כי אני בדיאטה, אבל בכללי אני מכינה לאכול למי שרוצת, יום שישי אצלנו זה ממש אגדה: אני עושה הכל, תמיד יש מלא סלטים, חצילים מטוגנים, מטבוחה, חמוצים, פלפל חריף, גמבות קלויות, גזר מרוקאי ובקיצור לפחות 15 סוגים שונים של סלטים, את הלחם בשישי אני ואמא שלי אופות יחד.

ומה עם אהבה?
האמת שאני כבר רוצה להתחתן, ולבשל באמת לאהבה האמיתית שלי, ואולי אני אמצא את האהבה האמיתית שלי דרך אחת התוכניות שלי, מי יודע?

בהצלחה לאביבית בר זוהר.

Bkfldd3_g

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן