הימים הקשים של קשת: "להוריד את האח הגדול מהמסך"

התקופה הכי קשה של "הפקת האח הגדול" מסרבת להירגע: מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול יאיר גלר, פנה למנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ולניצן חן יו"ר המועצה לשידורי כבלים ושידורי לוין, בדרישה לפתוח בבדיקת התנהלות צוות ההפקה של התכנית "האח הגדול". ודרש להוריד את התוכנית מהמסך

בעקבות הראיון ושלל הכתבות והתגובות שגרר, שיגרה הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול מכתב הקורא להפסיק את שידורי האח הגדול בערוץ 2 ואת שידורי ערוץ 20 בכבלים. "בעבר ביקשנו להדק את האכיפה על תכני התוכנית, הן אלו שמשודרים בערוץ 2 והן אלו המשודרים בערוץ 20. בקשתנו אף זכתה למענה של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ושל המועצה לשידורי כבלים ושידורי לוין", כתב מנכ"ל הרשות יאיר גלר. "לאור הפרסומים האחרונים, אנו סבורים כי אין ברירה אלא לנקוט בצעד חד משמעי – לפתוח בבדיקת התנהלות צוות ההפקה של התוכנית בעונה הקודמת והנוכחית ועד לסיום הבדיקה ופרסום מסקנותיה, לעצור את שידורי התוכנית בערוץ 2 ולהוריד מהאוויר את שידורי ערוץ 20".

פנייתו מציין גלר, כי הפרסומים בנושא זה "מצטרפים להתבטאויות של מתמודדים בעונה הנוכחית והקודמת, המעודדות צריכת סמים ולאירועים שונים בהם מתרחשת בבית האח הגדול צריכה חריגה של אלכוהול, עד לרמה של שיכרות". האייטם שפורסם לראשונה אצלנו באתר.

את מכתבו הפנה גלר למנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, ולניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ושידורי לוין. "אני מודע לכך שמדובר בבקשה חריגה", סיכם גלר במכתבו. "אך אני סבור כי אירועים חריגים דורשים תגובות חריגות, במיוחד נוכח העובדה כי מספר בני הנוער והילדים הצופים בתוכנית הינו עצום. אינני נכנס לסוגיות פסיכיאטריות מקצועיות או משפטיות, אך מה שברור הוא שבמקרים שונים קיבלו מתמודדים בתוכנית חומרים שיש בהם בכדי להשפיע על התנהגותם, אם מדובר בכדורים פסיכיאטריים ואם באלכוהול. עובדה זו מחייבת ביצוע בדיקה מקיפה שעד שלא תסתיים, ראוי שיופסק שידור התוכנית".

תגובת קשת: "אנו דוחים מכל וכל את דרישת מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים, מבלי לדעת את העובדות. העובדות הן, כי מתוך 96 דיירים ששהו ושוהים בבית האח הגדול, 6 קיבלו טיפול תרופתי פסיכיאטרי. הטיפול בעונה זו הוצג בשקיפות בסרט דוקומנטרי אישי שערך גואל פינטו ששודר בתאריך 11.4.210 ושודר בשידור חוזר השבוע, בו סיפר כי נטל כדורים ואף ראיין את דר' רבינוביץ בנושא. ד"ר ליאת הולר הררי, הפסיכיאטרית האחראית על הגיבוי הפסיכיאטרי של התכנית בעונה הנוכחית: 'הליווי שניתן למתמודדים במהלך העונה ניתן בשתי דרגות: ליווי שוטף, המתבצע על ידי פסיכולוגית מומחית, הכולל פגישות סדירות עם הדיירים. וכן גיבוי פסיכיאטרי, לשעת צורך, על פי המלצה מקצועית של הפסיכולוגית . בעונה הנוכחית, לא נדרשה כל התערבות פסיכיאטרית שהיא, ובתוך כך לא התערבות המצריכה טיפול תרופתי'. יתרה מכך, חברת 'אנדמול', בעלת הזכויות בפורמט 'האח הגדול' מסרה אמש כי 'הבטחת רווחתם של הדיירים ע"י מתן גישה למומחי רפואה, כולל פסיכולוגיה, היא הפרקטיקה הסטנדרטית בהפקות הפורמט ברחבי העולם. כחלק מפרקטיקה זו, ההחלטות הרפואיות מתקבלות אך ורק בהסכמה בלעדית וישירה של היועץ המקצועי והדייר, וזאת תחת סודיות מוחלטת'. אין לנו ספק כי קשת נהגה בהתאם לנהלים אלה. טוב יעשה מר גלר אם יתמקד בעיקר תפקידו – למנוע הפצת סמים ברחובות ישראל".

מבזק וידאו מיוחד: סער שיינפיין נגד האח הגדול – פרטים חדשים
משתתפי האח הגדול חושפים: "ההפקה נתנה לנו כדורים פסיכיאטריים שאולי עשו לנו נזק"

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן