סערה ברשת בעקבות התבטאות של משה פרץ ועומר אדם "אישה צריכה קודם כל להיות אמא ולעשות את התפקיד הזה במאה אחוז"

14363754114055_b
עומר אדם ומשה פרץ מצליחים לעורר סערה גדולה ואלפי תגובות נזעמות ברשת לאחר ראיון לעיתון "ישראל היום" במסגרתו אמרו אדם ופרץ בין היתר כי "אישה צריכה להבין את המקום הטבעי שלה, זו בעיה כשהאישה מנסה לפרוץ את הגבולות הטבעיים הללו".

הזמרים עומר אדם ומשה פרץ הצליחו לעורר בסוף השבוע האחרון סערה רחבה ברשתות החברתיות לאחר ראיון משותף שלהם לעיתון "ישראל היום", בהם אמרו דברים שנחשבים לשובינסטיים בכל הנוגע לנשים, ליחסים שבינו לבינה, לזוגיות ולהורות משותפת.

במהלך הראיון אמר הזה משה פרץ בין היתר: "ירדן (אשתו של משה פרץ) ואני מבינים אחד את השנייה וזוכרים כל אחד את המקום הטבעי שלו. לאמא יש את המקום הטבעי. ברגע שמתחילים לבלבל בין המקומות הטבעיים, להפוך צדדים, נהיה בלאגן, וחמישים אחוז מהזוגות מתגרשים בגלל זה, אישה צריכה להבין את המקום הטבעי שלה. אני לא אומר שהמקום שלה הוא במטבח. לירדן לא חסר כלום, היא יכולה לפנק את עצמה אבל כמו כל הילדים, הילדה הולכת לאמא. זה טבע האדם וטבע בעלי החיים. אמא מרגישה את הצאצאים יותר טוב מהבעל, מהאבא. אסור לבלבל. צריך כל הזמן לשמור על הסדר הזה, זה הכי יפה שלאישה יש קריירה אבל עם כל זה, שקודם תהיה אמא ותעשה את התפקיד הזה במאה אחוז. כמו האימהות שלנו. האימהות של פעם".

מסתבר שגם לעומר אדם היה מה להגיד בנושא, והוא גיבה את משה פרץ: "אחת אחת הבעיות בדור של היום, שנשים וגברים מתחילים להתבלבל במקומות שלהם, אני לא אומר שאישה צריכה לעמוד רק במטבח. אני לא חושב שאישה לא צריכה להתפתח ולגדול ולהחכים, לא שאני שוביניסט, אבל זו בעיה כשהאישה מנסה לפרוץ את הגבולות הטבעיים שלה".

מיד לאחר מכן הוצפה הרשת החברתית באלפי תגובות נזעמות הקורות תיגר כנגד דבריהם של פרץ ואדם, היום בבוקר (שבת) העלה הגולש דניאל הרוש פוסט בנושא בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו, כך נכתב בפוסט שצבר אלפי תגובות, לייקים ושיתופים:

" הבוקר גיליתי שאני פראייר. כאבא שתמיד רצה להיות מעורב, ששאף, למרות המגבלות, להיות גורם משמעותי בחיי בנותיו, החל מהמטלות הטכניות הקטנות והמעצבנות של היום-יום ועד הדברים הגדולים. גיליתי שלא הייתי צריך לבזבז את כל הזמן שלי על זה, כי זו לא הטריטוריה שלי בכלל, זו הטריטוריה הבלעדית של יערה. ולא רק שאני פראייר, בזה שפלשתי לטריטוריה לא לי, ונלחמתי בחוקי הטבע, קרוב לוודאי שהבאתי על עצמי גירושין בשלב זה או אחר. איך הגעתי לכל התובנות האלה? ובכן, קראתי ראיון עם האדונים הנכבדים משה פרץ ועומר אדם (ישראל היום). פרץ הוא אב יחסית טרי, ואדם נמצא בזוגיות והנה חלק מהתובנות שהשניים חלקו עם הקוראים:

"לאמא יש את המקום הטבעי ולבעל יש את המקום הטבעי. ברגע שמנסים לבלבל בין המקומות הטבעיים, להפוך צדדים, נהיה בלאגן, וחמישים אחוז מהזוגות מתגרשים". "אישה צריכה להבין את המקום הטבעי שלה". "אמא מרגישה את הצאצאים יותר טוב מהבעל, מהאבא. אסור לבלבל. צריך לשמור כל הזמן על הסדר הזה". "כל אחד לוקח לעצמו עוד ועוד חלקה, מגדיל את הפריפריה של עצמו, עד שהוא זומם על החלק של האחר. פה מתחילות הבעיות של הזוגיות. אצלנו, רוב הזמן אין לי מושג מה ירדן עושה עם הילדה". לשאלה האם אשתו עושה את הכל ענה פרץ: "ברור. אני יכול לתת בקבוק, בכיף. חיתול יצא לי להחליף, אבל רק עם פיפי". ועכשיו אני לוקח לעצמי את החרות לענות לשני הטאלנטים: אתם אנשים חסרי אחריות. יש לכם קהל ענק ובתוכו לא מעט צעירות וצעירים עבורם אתם מודל לחיקוי. יש אנשים ובעיקר נשים נפלאות שנלחמות יום-יום, שעה-שעה בתקשורת, ובארגוני חברה אזרחית וגם בכנסת, מלחמה סיזיפית וארוכה כדי לעקור את השיח המדיר והמקטין הזה מין השורש. לרובן אין את הבמה שלכם ואת היכולת שלכם לגעת בהמון. ואז אתם באים ובהבל פה מכניסים שוב לספירה הציבורית שיח שכאילו נלקח מלפני 50 שנה. אז כדאי שתדעו: לאמא (שימו לב שבשיח של השניים יש אמא ובעל, לא אמא ואבא) יש את המקום הטבעי שלה, רק מה, היא תבחר איפה הוא יהיה ורק אז הוא יהפוך לטבעי. בדיוק כמו לאבא.

הקפדתם לדבר על סדר שאסור להפר, אז תנו לי לעשות לכם קצת בלאגן. ההורות היא לא מאבק על טריטוריה, להפך, היא משימה משותפת לשני בני הזוג. היא לא פשוטה, היא מטלטלת והרבה פעמים גם כפוית טובה, ודווקא בגלל זה להפקיר את האמא להתמודד איתה לבד זה המעשה הכי לא גברי שאפשר לעשות. זו לא חכמה לבוא להצטלם עם הילדה (כמו שפרץ דאג לעשות בכתבה) ולהנות רק מה"קוצי-מוצי". החכמה היא להיות שם ברגעים הפחות זוהרים ששזורים בהורות החל מרגע הלידה ולחלוק אותם. יחד.

מאז שהפכתי לאבא ובמיוחד מאז התחלתי להעמיק בנושא האיזון בין משפחה לעבודה פגשתי עוד ועוד אבות שמערערים על אותו הסדר שפרץ ואדם מציגים כגזירה משמיים. הם מעורבים בכל פרט בחיי ילדיהם, דואגים לימים בהם יוכלו לצאת מוקדם מהעבודה כדי לבלות איתם, נשארים איתם בבית כשהם חולים ובאופן כללי מהווים גורם משמעותי בחייהם. ותראו איזה קטע, לא רק שהם לא בדרך לרבנות, יש להם זוגיות מעולה ומשפחה מאושרת.

יש עוד הרבה שרוצים להיות כאלה, אבל חוששים לדבר על זה בגלל שאנשים כמו פרץ ואדם יגידו עליהם אחר כך שהם מתבלבלים ופועלים נגד חוקי הטבע, או בגלל שהבוס שלהם לא יבין או בגלל שכך הם גדלו וקשה להם להשתחרר מהסדר הישן. אבל גם להם זה יקרה והם יצליחו לחוות הורות בצורה מלאה ומספקת. אז משה פרץ ועומר אדם, אתם אחלה יוצרים וזמרים, וסיפור ההצלחה שלכם הוא סיפור מרשים. אני מקווה בשבילכם שתמשיכו לעשות חיל ולמלא אולמות, אבל רבאק, תכוונו את השעון שלכם ל-2015 ותבינו שכל האמירות ששחררתם בראיון הזה לא הופכות אתכם ליותר גברים, אלא בדיוק להפך. וגם שגבר אמיתי מחליף לילד/ה שלו חיתול. אפילו אם הוא עם קקי."

ללא שם

 

 

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן