כוכב "פאודה": "חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו – אני לא חושב שזה פיגוע"

הישאם סולימאן, המשחק בסדרה "פאודה" כמבוקש של חמאס, הצליח לגרום לישראלים רבים להרים גבה ובעיקר לעצבן את חנוך דאום, בעקבות כך שביטא את דעותיו הפוליטיות בפומבי ואמר: "חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו – אני לא חושב שזה פיגוע".

את השחקן הערבי, הישאם סולימאן, כנראה aיצא לכם לראות על המסך עוד הרבה לפני "פאודה", אבל אפשר לומר שעכשיו כשהזרקורים מופנים אליו, קשה להתעלם מדעותיו הפוליטיות שנחשפות בתקופה האחרונה. אחרי שהשתתף ב-"עבודה ערבית", "בית לחם" ואפילו "הומלנד" העולמית, אנחנו נחשפים לסולימאן בתפקיד המרתק בסדרה "פאודה", שעוקבת אחרי יחידת מסתערבים תוך מצוד בשטחים כשהמבוקש העיקרי הוא אבו אחמד, אותו משחק הישאם סולימאן  שמקשה על הציבור לעכל את דעותיו הפוליטיות בזמן שהוא מככב בסדרה ישראלית המשודרת לקהל ישראלי.

בכתבה ל-"7 לילות" שתפורסם מחר, סולימאן התראיין לגבי השתתפותו בסדרה וחייו הפרטיים. טעימה מתוך הראיון פורסמה היום ב-"ידיעות אחרונות" חושפת מה סולימאן חושב על מחבלים כמו אבו אחמד שאותו הוא מגלם בסדרה, ואמר: "זכותם להילחם ולהתנגד לכיבוש. אני לא מקבל את הדרך שלהם, ולא רואה אותה כגבורה, אבל זכותם להילחם. אני שוחר שלום ולא מצדיק פגיעה באזרחים. אבל חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו – אני לא חושב שזה פיגוע. אם הוא בגדה ונלחם בפלסטינים ומתעלל בהם – הוא מממש את הכיבוש. הוא לא צריך להיות שם".

1897628-18

הגולשים ברשתות החברתיות לא שמרו את דעתם על סולימאן לעצמם, ומיד התפתחה סערה בנושא. כמה מהגולשים המאוכזבים לקחו את המילים באופן אישי והצהירו על כך שהם מחרימים את הסדרה "פאודה". אם זה לא מספיק, העיתונאי חנוך דאום כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הישאם סולימאן, כוכב הסדרה המעולה פאודה, אומר בריאיון לידיעות כי הוא נגד הריגת אזרחים, אבל הריגת חיילים בגדה אינה פיגוע בעיניו, כי החיילים לא צריכים להיות שם. אבל מה לעשות, סולימאן הנכבד, שאם החיילים לא יהיו שם, יהרגו אזרחים במרכזי הערים בישראל? מה לעשות שכאשר צהל לא היה בגדה, נהרגו מאות אזרחים בפיגועי התאבדות מזעזעים? את הפיגועים הללו אתה מגנה, אגב? כי הם תוצאה של הכיבוש, לא? אתה אומר, סולימאן, שחייל שנמצא בגדה הוא חלק מהכיבוש לכן אפשר לפגוע בו, אבל אם חיילים לא היו נכנסים לעזה בקיץ, ומקריבים נפשם בגבורה, עדיין היו יורים מדי יום רקטות על ילדים בדרום- תוכל להזכיר לנו איזה כיבוש בדיוק מתקיים בעזה? לא יצאנו משם? לא גירשנו אלפי יהודים מביתם? ומלבנון לא יצאנו? אז למה משם יורים עלינו? אבל מעניין אותי עוד דבר: אתה לא מתבייש? אתה באמת לא מתבייש לככב בסדרה ישראלית כה מצליחה, ולדבר על פגיעה בחיילים שלנו, הילדים שלנו? ולכם ביס, יש איזו כוונה לגנות את הדברים? להתנער מהם? אני כל כך עצבני", וקינח לסיום ב-"אתה תתבייש הישאם סולימאן. פשוט תתבייש". הפוסט שהפך לסנסציה ברשת צבר 17,160 לייקים, 1,952 שיתופים ומבול של תגובות.

במהלך השעה האחרונה פרסם הישאם בדף הפייסבוק שלו פוסט תגובה המכוון למילותיו של חנוך דאום, וכתב: "חנוך דאום, קראתי את הפוסט המתלהם שלך וראיתי כיצד התקשורת, זו שאומרים תמיד שהיא שמאלנית, למעשה שטחית, צהובה ולא נותנת הזדמנות אמתית להבין מה אמרתי ובאיזה הקשר. כשאתה ממהר לקחת ציטוט לשאלה פרובוקטיבית שכל מטרתה פאנץ' עיתונאי, אתה יודע מראש כי אתה פונה לקהל שלך במכוון להיות אלים ומתלהם, ובאופן הרדוד ביותר. מי שמגדיר עצמו 'עיתונאי', ראוי שיראה את כל התמונה. לא חיכית שהכתבה תצא במלואה 'ושכחת לצטט' אמירות כמו: 'לא תשכנע אותי שיש לך הזכות להילחם על האדמה שלך בכך שתפגע באזרחים. זאת תרבות מפגרת, לא רק נגד יהודים, זאת תרבות שלמה.' אני כל הזמן פועל לקידום השיח בין הצדדים ומטיף לסובלנות ואי אלימות. אולי קשה לך להבין, אבל אני שחקן ערבי ישראלי שמגנה הרס ופגיעה משני הצדדים בטח ובטח שמדובר באזרחים. את זה בדיוק הסדרה באה להראות. איך כוח מוביל לעוד כוח. כמה הכל כאן כל כך מסובך ומורכב. שני הצדדים מפסידים. לראשונה סדרה המצביעה על האנושיות, ללא קשר למוצא, עם כל המורכבות שבזה, מה שהופך אותה לאותנטית ומדוברת כל כך. בזמן שאתה מנסה לעשות הכל בכדי להשניא ולהשטיח את הדיון כדי למכור עוד כרטיס למופע שלך, אני מציע שתהיה לך היכולת להתעלות מעל עצמך. לראות שיש פה שני צדדים. אנשים חפצי חיים. לא כולנו רוצים את מעגל דמים. אז לפני שאתה יורה לך שם במקלדת, תחשוב פעמיים לפני ניסיון לקדם את ה.. נו.. מופע שלך."

11164632_928084637213230_7653644763014662014_n

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן