בין הישראלים בנפאל, אוהד חיטמן ובן זוגו שניצלו מרעידת האדמה

6009999099099640360no

המוסיקאי ובן זוגו, רן הרוש, שהפכו להורים לתאומים לפני שבוע בלבד, שוהים בנפאל יחד עם הורים טריים נוספים לעשרות תינוקות ישראלים שנולדו בהליך פונדקאות, ונמצאים ללא קורת גג. ישראל נערכת לשליחת מטוס לפינוי ישראלים. 

רעידת האדמה הקשה שפקדה את נפאל לא פסחה גם על הישראלים השוהים בנפאל, ביניהם עשרות משפחות שהגיעו לארץ כדי לפגוש את ילדיהם שנולדו בהליך פונדקאי לראשונה. בין ההורים הטריים, גם המוסיקאי אוהד חיטמן ובן זוגו, רן הרוש, שהגיעו בשבוע שעבר לנפאל כדי לפגוש לראשונה את זוג התאומים שנולדו להם.

1894287-5

מניין ההרוגים בנפאל ממשיך לטפס וחוצה את 700 ההרוגים. רעידת האדמה, בגובה 7.9 בסולם ריכטר, זרעה הרס רב במדינה, ובעיר הבירה קטמנדו, וגרמה גם לנזקים במדינות הודו ופקיסטן.

בשיחות עם כלי התקשורת השונים, תאר חיטמן את שעבר עליו, משפחתו ומשפחות ישראליות נוספות השוהות בבית החולים בנפאל, בשעות האחרונות מאז האדמה רעדה הבוקר (שבת). חיטמן מתאר כיצד חילץ את ילדיו מבית החולים שקרס, בריאים ושלמים, ושכעת הם שוהים בשדה פתוח ומחכים לסיוע, כאשר הם נטולי חשמל ומים, ואוכל לילדים שהולך ואוזל.

כמו כן תיאר שמחלקת הפגייה בבית החולים בו שהו הישראלים קרסה, וההורים נאלצו לפנותם, בהיעדר אפשרות נאותה לטיפול בפגים. חיטמן הבהיר שלא יעזוב את נפאל ללא ילדיו (כל עוד התינוקות לא עוברים בדיקת DNA המאשרת את זהות האבות – הם אינם מורשים להיכנס לישראל), ומתח ביקורת על מדינת ישראל בשל מדיניותה בנושא, שלמעשה הופכת את הזוגות שהשתמשו באם פונדקאית ל"אזרחים סוג ב'", לדבריו.

11175011_10153780597218942_5808333798651452968_n
הורים ישראלים טריים שוהים בשטח פתוח ללא חשמל, ללא מים והאוכל אוזל. צילום: אלון מיכאלי מוליאן

לפי הדיווחים, בישראל נערכים לשליחת מטוס לפינוי הישראלים השוהים בנפאל לחזור ארצה, ומסתמן שהמשפחות הטריות יוטסו להודו במסוק כדי לספק סיוע רפואי לתינוקות הצעירים. כמן כן, מסתמן שאם תהיה האפשרות להקצות מטוס לפינוי מרשויות נפאל, המשפחות יוטסו מיד ארצה ואימות ה-DNA יתבצע לאחר הנחיתה בישראל.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן