האמת נחשפת: רומן זדורוב רצח או לא?

מערכת פורטל "עומרי חיון" מעדכנת כי ברהנו טגניה, כתב הפלילים של חדשות 12, זכה במהלך המשפט החוזר בתיק תאיר ראדה לגישה חסרת תקדים אל רומן זדורוב. רגע לפני הכרעת הדין ושידור סדרת הכתבות "גרסת זדורוב", טגניה מספר איך קנה את אמונו של מי שהורשע ברצח המסוקר ביותר בישראל, מה למד על שנותיו בכלא, ולמה הראיונות איתו הגיעו שוב ושוב לסף פיצוץ. כל הפרטים

רומן זדורוב, שוחרר לאחר 15 שנות מאסר, בעקבות ההחלטה לערוך לו משפט חוזר בפרשת רצח תאיר ראדה. בית המשפט קיבל את ההחלטה לאחר שעורך דינו של זדורוב הציג ראיות חדשות, ובהן טביעת עקב על מכסה האסלה בתא השירותים שבו נרצחה ראדה. בדיקות מעבדה הראו שהטביעה אינה שייכת לזדורוב; נכון להיום, זהותו של מי שהותיר אותה אינה ידועה.

זדורוב שוחרר בתנאים מגבילים: נאסר עליו לצאת מביתו מלבד לצורך התייעצות עם עורך דין או לדיונים בבית המשפט, נקבע שזרים אינם רשאים לבקר אותו, ואזיק אלקטרוני הותקן על רגלו. ולמרות המגבלות, מרגע שיצא מהכלא ובמשך שנתיים, ברהנו טגניה ליווה אותו לאורך משפטו. שום עיתונאי אחר לא זכה להתקרב כך לזדורוב.

כעת, מערכת הפורטל מעדכנת כי טגניה החליט לענות על מספר שאלות מסקרנות ביותר. אתה באמת לא יודע האם זדורוב רצח את ראדה? "לאורך כל הזמן הזה אני לא מפסיק לשאול את עצמי, מול מי אני יושב – רוצח אכזרי או אדם חף מפשע? כי כשאני רואה אותו, אני רואה גם את הגופה של תאיר, את הגרון השסוף שלה. אני צולל לתיקים, עוקב אחרי הדיונים וכל הזמן מתלבט".

איך לדעתך זדורוב היה מגיב על התשובה שלך? "היא אכזבה אותו, אבל זאת האמת. ואני יכול להגיד שבכל הכבוד לפרשנים שיש להם את כל התשובות, אני גם אחרי שליוויתי את רומן במשך שנתיים עדיין אומר שאני לא יודע".

מה אתה יכול לספר לנו על הזמן של זדורוב בכלא? "הוא סיפר ששמונה השנים הראשונות שלו בכלא היו קשות מאוד. הוא אמר לי, 'בתיק כמו שלי, הרשעה ברצח של ילדה וגם פדופיליה שהלבישו עליי, אי אפשר לצפות ליחס יפה מהאסירים. היו לילות שלא ישנתי כי הייתי בטוח שהולכים לדקור אותי'. הוא לא פירט מה היה, אבל אמר שהשנים ההן היו גיהינום. אחר כך, וככל שעלו שאלות לגבי התיק הזה, היחס אליו השתנה והוא רכש חברים שתמכו בו ולמד עברית".

איזה שאלות היו הכי נפוצות אצלך כלפיו? "למשל כששאלתי את רומן למה הוא לוחש כשהוא מספר למדובב על הרצח, אבל מדבר בקול כשהוא טוען שהוא זכאי. או כששאלתי איך הוא ידע שהילדה לבשה ג'ינס, שהיא לא בלונדינית. ירום היה קופץ בשאלות כאלה ואומר לי 'אתה מטעה אותו', ואני הייתי עונה לו שזה לא אני אומר, אלא שלושה הרכבים של שופטים. כשהכרתי את רומן, את הרקע שלו, הבנתי גם שהוא היה בעמדה הכי חלשה – לא אזרח המדינה, תלוי בחסדיה – ואתה אומר לעצמך, אולי הדברים האלה באמת השפיעו עליו וגרמו לו להודות במה שלא עשה. אבל אז אתה חושב גם, איך אפשר להודות שרצחת ילדה?".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן