לא על דרך השלום: טסי מסתבך

tasi[1]
"הייתי בובה, חייתי שלוש שנים בכלוב של זהב": תכשיטי יוקרה, משכורות של חמש ספרות ודירות בפרויקטים של ענבל אור במתנה – כל אלה לא הדליקו נורת אזהרה עבור אבשלום, אחיו הקטן של פאר טסי, שהצליח להסתבך בתרגיל הונאה מתוחכם בידי "איש עסקים מצליח".

אבשלום טסי (26), אחיו של איש הבשורה שלימים שם את דרך השלום מחדש על המפה, עזב את הבית והקשיים איתם גדל בפרדס חנה, והגיע לתל אביב לפני כשש שנים, בעודו רק בן 20, במטרה להצליח בכוחות עצמו בעיר הגדולה: "באתי ממשפחה שקשה לה, עם עוד שישה אחים". עוד מפרט טסי הצעיר, "עברתי לדירת חדר עלובה ברחוב בן יהודה (…) לא היה לי כסף. גם לא היתה לי עבודה".

במסגרת המעבר המיוחל לתל-אביב, אבשלום ציין בפרופיל שלו באתר אינטרנט כי הוא חדש בעיר ומחפש עבודה. "איציק פנה אלי, הציג את עצמו כאיש עסקים והציע לי לעבוד באחת החברות שלו. לא ידעתי על מה מדובר בהתחלה. נתתי לו את מספר הטלפון ונפגשנו מתחת לבית שלי. הוא בא במכונית MG שחורה, וביקש שאספר על עצמי… בדיעבד אני מבין שהוא ניסה לקחת את נקודות החולשה שלי ולהשתמש לטובתו. הוא ראה שאני זקוק לכסף, שאין לי כסף, באתי מבית בלי כסף. אמרתי לו שאין לי אף אחד שיתמוך בי ויעזור לי בשעת צרה".

tasi_avshalom[1]

איציק צרפתי בן ה-62 לא התמהמה וכבר ביום השני שנפגשו "פינק" את טסי באלף שקלים. לפי דבריו של אבשלום, צרפתי שגדול ממנו כמעט ב-40 שנים, נהג לבקר אותו כל יום בבית הקפה הפינתי מתחת לדירה ולפזר לעברו כספים על מנת שיקנה לעצמו אוכל, סיגריות, בגדים וכו'. בהמשך נטען כי קיבל מצרפתי דירה בשווי 1.5 מיליון שקל שרשומה על שמו, רכב פיאט 500 בשווי 140 אלף שקל, תכשיטים בשווי 50 אלף שקל, ובמשך יותר משנתיים הוא קיבל משכורת חודשית של כ-13 אלף שקל. כשנשאל על-ידי החוקרים על קבלת הכספים.

tachshitim_tasi[1]

עוד הוא מוסיף כי "אחרי שבועיים, הוא אמר 'אני רוצה לקדם אותך בחיים ולא יכול להעביר לך סתם כסף, בוא תהיה שותף שלי' – אם ארצה לפתוח חברה, הוא ינהל הכל." טסי משחזר את סדר אירועי הדברים: "לאחר כמה ימים הוא שלח אותי לעורך דין שאחתום על מסמכים להקמת חברה. איציק ערך איתי זכרון דברים שבכל חברה שאקים, לא תהיה לי זכות חתימה בבנקים, ואין לי אפשרות לבצע פעילות, הוא מבצע הכל. שאלתי אותו אם אני יכול להסתבך מכיוון שהחברה רשומה על שמי, והוא אמר שלא, שחשבון הבנק הוא בבנק הדואר ואין מינוסים…עשינו חוזה שארוויח 6,500 שקל בחודש" ומשם העניינים התחילו להסתבך, כשצרפתי החתים את הצעיר על חוזה נוסף בסכום דומה, ועירב אנשים נוספים בעסקיו המלוכלכים.

לדבריו של טסי, הוא לא הבין את המשמעות של פתיחת חברה, לא היה מעורב בהתנהלות העסקים ולא הכיר את הספקים, הלקוחות, או קבלני המשנה. "אני הייתי בובה… חייתי שלוש שנים בכלוב של זהב".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן