נורמן עיסא מעבודה ערבית סירב לשחק בתיאטרון בבקעת ירדן, ואויים להיפגע

10402801_10152585224236399_5480870965874142793_n

נורמן עיסא ("עבודה ערבית") סירב לשחק בבקעת הירדן, ובתגובה שרת התרבות מירי רגב איימה לפגוע בתיאטרון הילדים שלו.

מירי רגב, שרת התרבות, הודיעה כי היא ששוקלת לבטל את התמיכה בתיאטרון אלמינא, בתגובה להודעתו של עיסא כי לא יופיע בבקעה עם הצגה של תיאטרון חיפה. במסגרת תפקידו של עיסא הוא נדרש להופיע גם מעבר לקו הירוק, ולזה הוא מתנגד. עיסא, שלא נשאר שקט והגיב לדברים אמר כי ביממה האחרונה מתנהל סביבו "מחול שדים לא הוגן". "אני ערבי ישראלי, נשוי לאשה יהודייה ומגדל משפחה לתפארת. אשתי ואני מקדישים את כל חיינו להגשמת הקיום המשותף בין יהודים וערבים ולשם כך הקמנו גם תאטרון ביפו. אינכם יכולים לצפות שאלך נגד מצפוני ואסכים להופיע במקומות שנויים במחלוקת, טוען עיסא.

כך כתב עיסא בעמוד הפייסבוק שלו:

"אנשים יקרים, ב24 שעות האחרונות מתנהל סביבי מחול שדים לא הוגן סביב סירובי להופיע בהצגת תאטרון חיפה בבקעת הירדן. אני ערבי ישראלי, נשוי לאישה יהודייה ומגדל משפחה לתפארת. אשתי ואני מקדישים את כל חיינו להגשמת הקיום המשותף בין יהודים לערבים- כך אנחנו מגדלים את ילדינו ולשם כך הקמנו גם תאטרון ביפו שבו השקענו את כל חיינו. תאטרון השואף להבנה, להכלה, לקבלת האחר ולמימוש הדו קיום הלכה למעשה. אינכם יכולים לצפות שאני כערבי ישראלי אלך נגד מצפוני ואסכים להופיע במקומות שנויים במחלוקת. הנושא הזה אינו חדש והבעיה נפתרה כבר לפני שנים בכל תאטראות ישראל כשהוחלט שכל ההצגות יוצגו בכל מקום ואם שחקן, יהודי או ערבי, לא מוכן להופיע מבחינה מצפונית הוא יוחלף בשחקן אחר. אישית, הודעתי לתאטרון חיפה לפני למעלה מארבעה חודשים שיש להחליף אותי בהצגה המדוברת. לצערי התאטרון , מסיבותיו הוא, לא עשה זאת.
לצערי הגדול יותר אני עומד עכשיו מול איום מצד שרת התרבות והספורט, הגברת מירי רגב, על דיון מחודש בתקציב התאטרון שאשתי ואני הקמנו במו ידינו.
הלחץ המופעל עליי גובל בסחיטה. הוא לא הוגן. התאטרון הזה חשוב לאשתי ולי יותר מכל. אנא מכם, אל תאלצו אותי לנהוג בניגוד למצפוני רק כדי להסיר את האיום הזה. אני עדיין מאמין במדינה הזו ובחוקיה ובאפשרות שהיא נותנת לכל אדם להביע את דעתו ולנהוג לפי מצפונו."

כך כתבה השרה מירי רגב בעמוד הפייסבוק שלה:

"לפני מספר דקות סיימתי ביקור בפסטיבל קולנוע דרום של מכללת ספיר בשדרות.
היה לי ברור שבמהלך נאומי ישמעו קריאות לכאן ולכאן, האמת היא שאני לא מתרגשת מזה ולא מופתעת. כפי שאמרתי בנאומי אני מתכוונת לפתח את מכללת ספיר כמרכז קולנוע תרבותי לאוכלוסיה בדרום, אך באותם ארגונים שיפעלו ויעשו דה לגיטימציה למדינת ישראל, משרד התרבות והספורט לא יתמוך בהם. בעיניין זה, התאכזבתי לשמוע הבוקר את דבריו של השחקן נורמן עיסא שאמר שלא יופיע עם ההצגה "בומרנג" של תיאטרון חיפה בבקעת הירדן. החלטתו של עיסא אינה מביאה לידי ביטוי את הדו קיום שבו הוא מאמין ועליו הוא מצהיר. במידה ונורמן לא יחזור בו מהחלטתו, בכוונתי לבחון מחדש את תמיכת המשרד בתיאטרון אלמינא, הפועל תחת ניהולו."

574835_267683623328460_609855665_n
ראש בראש: עיסא נגד רגב

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן