סיוון רהב-מאיר: "בדקתי בווטסאפ מה ההודעה האחרונה שעידן שלח לי ונדהמתי מהמסר"

השמועות על מצבו הקשה של עידן עמדי פקדו את כולנו החל משעות הצוהריים אתמול, ולאט לאט מתבהרת התמונה לפיה עמדי נפצע במצב קשה בלחימה בעזה, סלבס רבים ומפורסמים ואמנים שונים לא נותרו אדישים למקרה הנ"ל. אחת מהן הייתה העיתונאית סיוון רהב-מאיר, שפרסמה פוסט ארוך במיוחד אודותיו.

אמש דיווחנו לכם כאן בפורטל עומרי חיון כי לפי דיווחים שהגיעו אל מערכת הפורט הזמר עידן עמדי נפצע קשה בעזה. עמדי היה בין הבכירים בתעשייה שהתגייסו למאמץ המלחמתי בעזה.

בפוסט שפרסמה אמש בחשבון האינסטגרם שלה, כתבה: "מכל התארים של הזמר, היוצר, השחקן והלוחם עידן עמדי, הוא הפך עכשיו לעידן בן טובה. זה השם שלו לתפילות לרפואה שלמה, אחרי שנפצע קשה בעזה. בדקתי בווטסאפ מה ההודעה האחרונה שעידן שלח לי ונדהמתי מהמסר. זה היה קישור לשיר שלו “ממשיך לצעוד”, שיר שהוא כתב על הרב ישראל מאיר לאו, יחד עם הסבר שצירף אז לשיר. וכך כתב עידן:

“ב-1942, בגיל חמש, ניצב הרב ישראל מאיר לאו, אז ילד נמוך קומה ומבוהל העונה לשם ׳לולק׳, יחד עם משפחתו במגרש השילוחים שבעיר פיוטרקוב שבפולין וצפה במפקד גסטפו מכה את אביו באלה משום שלא גילח את זקנו ופאותיו.

בשנים שהגיעו מאז איבד הרב כמעט את כל משפחתו למכונת הרצח והרשע של גרמניה הנאצית. הרב לאו הוא צעיר המשוחררים ממחנה הריכוז בוכנוולד שעל שערו התנוסס המשפט הנורא ׳כל אדם לגורלו׳. קראתי את ספרו רגע לפני גיוסי לצה״ל והוא שינה את חיי ואת הבחירות אותן עשיתי מאז.

אני זוכר את עצמי כמפקד צעיר מקריא לחיילי מתוכו ואת הקטע הבא במיוחד. הוא מובא בתחילת הספר, מתוך נאום שנשא הרב בטקס פרס ישראל ביום העצמאות ה57 של המדינה:
‘אחי שיושב כאן, נפרד ממני כמו הולך בדרכו האחרונה בתוך בוכוונוולד ואמר: ‘אתה ילד גדול, עוד מעט בן 8, אני חייב לומר לך את האמת: אין לנו אבא, אין לנו אמא, גם אני הולך. אתה נשאר לבד. אינני מאמין שהגיהינום הזה יגמר. אבל אם התופת הזאת תסתיים ואתה תישאר בחיים, זכור כי יש בעולם מקום ושמו ארץ-ישראל. חזור אחרי: ארץ ישראל. רק לשם תלך. זה הבית שלנו. שם לא הורגים יהודים. זה ביתנו’.

את המשפט ׳כל אדם לגורלו׳ מצליח לפורר המשפט ‘כל ישראל ערבים זה לזה’. עם ישראל חי. עמדי”. רפואה שלמה לעידן ולכל הפצועים. בשורות טובות", סיכמה סיוון.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן