האח הגדול 5 – יצאתם טמבלים

dd
דנה נכנסה אל בית האח הגדול, לדעתי, בעיקר כדי להראות שברי וזיוה מהעונה הקודמת הן לא דוגמה מייצגת והיא הצליחה בכך מעל המשוער. היא הצליחה להראות לעם ישראל היושב בציון שיש דבר כזה לשמור על מצוות ועדיין להישאר בריא בנפשך ולהסתובב בינות לחילונים ה"מופקרים" ואף לבוא עימם במגע מבלי לברוח, להתעלם או לנסות להמיר את דתם.

אורי צציק / טור אורח/ הספד לדנה

אמנם היו לה התפרצויות זעם קטנות על מכונת הכביסה והתנור והיא לא היתה קוהרנטית במיוחד דווקא כאשר דיברה על נושאים החשובים לה (זהו סממן ידוע של מישהו שחושב במהירות ופיו לא מספיק להדביק את מוחו) אבל הסך הכל אני חייב לומר שנהניתי לראות אותה על המסך.

באופן מפתיע (או שלא) מה שגרם לי לראות אותה באור אחר וטוב יותר היה דווקא קטע שלא שודר במשדר המרכזי ובו בני ארגן תוכנית שאלות ותשובות שבה דנה ענתה לשאר הדיירים על שאלות הקשורות לדת ותוך כדי כך הציגה את משנתה ואמונותיה באופן הכי טוב שאפשר. הבנתי ממנה שהיא מאמינה שהמצוות הם בשביל מי שעושה אותן ולא בשביל אלוהים ולכן אם יש מצווה שמרגישה ממש לא נכון, אז צריך שלא לבצע אותה. ראיתי שהיא לא חוששת להצהיר שהיא לא יודעת תשובה מסויימת. וקלטתי שהאמונה שלה באה ממקום פנימי יותר ולא חיצוני כמו אצל כמה אחרים.

היא לא נתנה לעצמה, לאורך העונה, להיגרר ולהיות שייכת באופן מובהק לצד זה או אחר וזה נאמר לזכותה למרות שזה ככל הנראה אחד הגורמים לכך שהיא הודחה בשלב זה ולא מאוחר יותר. לפחות היא תזכה לראות את הילדים שלה מוקדם משציפתה.

ימין ושמאל ואין מה לאכול

מה עושים כשבראש שני המחנות שנוצרו בבית עומדים אנשים שאי אפשר לסבול? מצד אחד יש את גילי מיילי שמחזיק מעצמו מינימום התגשמות האל עלי אדמות, שלא יודע לשלוט בכעס שלו ושפה ושם מתפלקת לו גזענות קטנה. מהצד השני ניצבת טהוניה עם פה לא פחות מלוכלך, עם אנוכיות וחוסר אכפתיות כלפי אחרים ועם תסביך נחיתות מוסווה.

9999

וזה לא שבמקומות השניים יש אנשים הרבה יותר טובים, פאולינה תלותית, נקמנית ובכיינית, לאון הוא סוג של עציץ, ביז'ו הוא הרבה שופופו ופחות תוכן ולבנה… היא עוד איכשהו סבירה. יש גם את ענת, יניב, אבי, דורין וכו', אבל הם נמנעים מעימותים ומלומר את דבריהם בקול אז למרות שאני מחבב את חלקם אני לא חושב שיש להם סיכוי.

באופן כללי ידוע שבד"כ מנהיגי המחנות הם אלו שנשארים אחרונים בבית, והפעם אלו שניים שהייתי מעדיף שיעופו אתמול. אם זה ימשיך ככה זה הולך להיות אחד הגמרים הפחות מעניינים שהיו באח הגדול. לא יהיה אכפת לי מי ינצח כי בכל מקרה אלו הצופים שיפסידו.

בקטנה

– אנשים שלא אוהבים מישהו תמיד יתייחסו לכל מה שהוא עושה בצורה הרעה ביותר האפשרית. האם היה כל כך קשה ללבנה, טהוניה וביז'ו לקבל את מה שפאולינה ראתה מיד – גילי בסה"כ ניסה לעשות את מה שלדעתו היה מביא לכולם תקציב מותרות. אז נכון, הוא עשה את זה בדרכו הידועה של לדבר בביטחון עצמי מופרז ומלא אגו, אבל עדיין – המטרה שלו היתה ברורה ולגיטימית.

– טהוניה שוב מוכיחה כמה היא מטומטמת. היא קודם כל כועסת, צורחת, מתעצבנת ומאיימת ורק אח"כ היא נרגעת וחושבת על מה בעצם עדיף לה לעשות. כשגילי לקח את הסיגריות לכולם היא התחרפנה ואיימה לעזוב ועל זה יש לי להגיד – בחייאת, החזקת יום בלי סיגריות ביום ללא עישון ועל כמה שעות עכשיו את מתכוונת לשבור את הכלים? עובדה שזמן קצר אח"כ היא חזרה למשחק בלי בעיות מיותרות.

– כשפאו בכתה לענת על כך שטהוניה מקבלת את כל מה שהיא רוצה כי היא כל הזמן מאיימת לעזוב, ענת עישנה סיגריה. מאיפה הסיגריה? האם לאון לא היה יסודי מספיק?

– המשימה האחרונה ובעיקר החלק של הציטוט לא היה הוגן כלפי גילי. אני חושב שכתבתי כאן מספיק בגנותו בשביל שכולם ידעו כמה אני לא מעריך את הבן אדם אבל כשכולם שמעו אותו מדבר עם האח הגדול לא יכולתי שלא לסנן "האח הגדול בן-ז**ה".

– קלטתם שכשדנה צפתה בקטעים שלה בבית היא נשארה עם פנים קפואות כמעט כל הזמן. הרגע היחיד שבו העיניים שלה קצת התרחבו בפליאה היה כשראתה את הישבן של דור מרחף מעל הראש שלה בחדר האח הגדול.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן