סיינפלד זרק מפגין פרו-פלסטיני ממופע, וזכה לתשואות: "מטומטם, יש לך 3 שניות"

מפגין אנטי-ישראלי ניסה לשבש את מהלך מופע הסטנד-אפ של ג'רי סיינפלד שהתקיים הערב (א') בסידני, אוסטרליה, כשקרא לעברו, אך הקומיקאי לא נשאר חייב וצחק עליו על הבמה. "גבירותיי ורבותיי, יש לנו כאן גאון. הוא פתר את [סכסוך] המזרח התיכון!", אמר סיינפלד והוסיף – "זה מופע סטנד-אפ, מטומטם!".

לפי תיעוד שעלה בחשבון ה-X (טוויטר, לשעבר) של האגודה האוסטרלית-יהודית (Australian Jewish Association), הקהל באולם הגיב לדבריו של סיינפלד במחיאות כפיים ותשואות רמות בזמן שאותו האדם הורחק מהמקום. "בעוד כשלוש שניות הם יתחילו לתת לך אגרופים, אז הייתי מנסה להוציא החוצה את כל הגאונות שלך כדי שכולנו נוכל ללמוד ממך", הוסיף סיינפלד, בזמן שאותו האדם המשיך בקריאות "מהנהר לים – פלסטין תהיה חופשית".

"דמיינו מצב שהאדם הזה באמת היה פותר את המזרח התיכון", עוד אמר סיינפלד על הבמה. "כולנו בצד שלך עכשיו, הבהרת את הנקודה שלך כל כך טוב, ובמקום הנכון, הגעת למקום הכי נכון לשיחה פוליטית שכזו. מחר בחדשות כולנו נקרא על תרומתך. אתה צריך להתרחק 20,000 מייל מהבעיה ולהיכנס בקומיקאי, ככה פותרים בעיות עולמיות. אלה הקומיקאים היהודים שצריך לתפוס", חתם בסרקסט.

עוד הוסיף סיינפלד שהוא מציע להעתיק את השיטה של אותו אדם שניסה להפריע למופע שלו, ולשלוח אנשים שיפריעו להופעתו של הקומיקאי האוסטרלי ג'ים ג'פריס בסיבוב ההופעות שלו כדי לפתור בעיות גיאו-פולטיות שהמדינה מתמודדת איתן.
לפני מספר שבועות סיינפלד התארח בפודקאסט Honestly של העיתונאית בארי ווייס והשתנק מדמעות כשנזכר בחוויות מביקורו בישראל לאחר טבח 7 באוקטובר. "היית בישראל כשהמלחמה פרצה. איך היית מתאר את הביקור?", שאלה אותו העיתונאית. "החוויה העוצמתית ביותר בחיי", סיינפלד ענה.
בנוסף לשיתוף חוויותיו המורכבות מביקורו בישראל, במהלך הריאיון שהעניק לפודקאסט הקומיקאי היהודי-אמריקאי דן גם בתקריות נוספות שהיו לו מול מפגינים אנטי-ישראלים. כך בחודש מאי, במהלך אחת מהופעות הסטנד-אפ שלו בווירג'יניה, מפגין האשים את סיינפלד שהוא "תומך ברצח עם". בנוסף, הקומיקאי פגש מפגינים גם כשהעניק נאום באוניברסיטת דיוק שבקרוליינה, וגם לפני כארבעה חודשים – בפברואר – כשספג קריאות נאצה ממפגינים שכינו אותו "חלאה נאצית" באירוע של הקהילה היהודית.

כשהתייחס לאותם האירועים, סיינפלד הסביר שהוא מרבה להגיד לקהל בהופעותיו שהוא אוהב דווקא את העובדה שצעירים מביעים עניין בפוליטיקה, אבל שהם צריכים לדייק את המטרות שאליהן הם מכוונים. "זה כל כך טיפשי," אמר בריאיון. "הם רוצים להביע את הזעם המתפרץ הזה שלהם. אבל שוב, הם קצת מפספסים את המטרה".
כבר עם פרוץ המלחמה הקומיקאי הביע את תמיכתו בישראל באמצעות פוסט שפרסם ברשתות החברתיות. "חייתי ועבדתי בקיבוץ בישראל כשהייתי בן 16 ומאז אני אוהב את המולדת היהודית שלנו", כתב אז סיינפלד ל-1.3 מיליון עוקביו באינסטגרם, לצד תמונה של אישה עטופה בדגל ישראל עם הכיתוב I STAND WITH ISRAEL. "הלב שלי נשבר מההתקפות ומהזוועות האלה, אבל אנחנו עם חזק מאוד גם בליבנו וגם בראשנו. אנחנו מאמינים בצדק, חופש ושוויון. אנחנו שורדים ופורחים לא משנה מה. תמיד אעמוד לצד ישראל ולצד העם היהודי", חתם את הפוסט. בהמשך, כאמור, ביקר באתרים שונים בישראל – בעוטף עזה ובקיבוץ בארי, במטה משפחות החטופים ונפגש עם "אחים לנשק".

מתוך ווינט

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן