מצמרר: גורי אלפי הצטלם לקמפיין למען בית השנטי

השחקן נכנס לתוך חדר בו צועקים עליו ותוקפים אותו, כחלק מקמפיין חשוב וערכי

מדובר על חדר שמדמה חדר של ילד מוכה על מנת לגרום לו ולנו להבין את מה שעובר על מאות ילדי ברחבי הארץ. זה לא סיפור של ילד אחד, זה סיפורם של כ-14,000 בני נוער שמצאו את עצמם ברחוב. גורי אלפי לא ציפה לזה כנראה אבל מה שקרה לו בבית המדומה בהחלט הימם אותו. הוא ספג שם צעקות מהאב , איומים קשים,תחושת דיכאון אפפה אותו ועם כמה שזה רק משחק היה הפעם, יש כאלה שבאמת חווים מציאות קשה כזאת בחיי היום יום שלהם. גורי אלפי ניסה להבין מה מתחולל בראש של אותם ילדים והתחושות שלו בצילומים היו לא פשוטות כלל.צ צוותבית השנטי פיתח מודל אותו ניתן להטמיע בכל מדינה אשר מחפשת לתת פתרון לבני נוער בסיכון. בחזונם, הגישה הטיפולית תהווה מודל גלובאלי ועמותת בית השנטי תהווה ארגון גג עולמי, אשר יעודד שיתופי פעולה ליצירת עולם הוגן ובריא יותר.

בית השנטי נוסד על-ידי מריומה במטרה לטפל בבני נוער בין הגילאים 14-21 ללא הבדל של דת, גזע, מין או מגדר, אשר נמצאים במצב של סכנה מיידית לאלימות פיזית ומילולית, ניצול מיני, עבריינות, זנות, ובמצבים בהם נמנעים מהם זכויותיהם הבסיסיות לשלמות פיזית ונפשית. בעבר הוא היה המקום היחיד בארץ אשר נתן מענה ייחודי ברמות השונות: קבלת נוער מעל גיל 18 עד -21, משמש כמקלט זמני ולחלופין כמסגרת ארוכת טווח, מפעיל "תכניות מנע" לבני הנוער בכל רחבי הארץ ונותן מענה מידי לבני-נוער הנמצאים בסכנה מידית.

מאז 1984 סייע בית השנטי לעשרות אלפי בני נוער בסיכון וכיום מופעלים 2 בתים: בית השנטי בת"א וכפר הנוער "בית השנטי במדבר". העיצוב המיוחד והצבעוני של בתי השנטי הינו חלק מתפישתה הטיפולית של המנהלת. מדובר בעיצוב  אסתטי המעניק לבית אווירה חמה ומשפחתית ויוצר תחושת אופטימיות וחוויה חיובית בעלת השפעה עצומה, מיידית וארוכת טווח, המאפשרת לבני הנוער להיכנס לבית מחבק, עם צבעים שמחים ואופטימיים ולהרגיש ראויים על כך שבחרו להציל את חייהם. לתרומה הקליקו כאן

https://www.facebook.com/BeitHaShanti/videos/vb.155407629023/1546239885514206/?type=2&theater

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן