הישרדות VIP: בוקי נאה ואיתי תורג'מן החזירו לחיים את מהות הפורמט 'ריאליטי'

בוקי נאה ואיתי תורג'מן הצליחו להחזיר לחיים את מהות הפורמט 'ריאליטי' במיוחד בכל הנוגע לתוכניות ריאליטי ישראליות ומחקו לחלוטין את שתי העונות האחרונות של "האח הגדול" שהפכו לבית שימוש לריאליטי מול עונת ה-VIP של הישרדות. שורדים מפוצצים באגו הפכו לדבר הכי אמיתי ומעניין ששודר כאן בשנים האחרונות – האם הריאליטי בישראל עושה קאמבק? ועוד בלי מכונות יח"צ משומנות שלא יודעת מתי צריך לפרוש בשיא. עומרי חיון בטור דעה אישי – הישרדות VIP כמשל לריאליטי בישראל

יש הרבה מה לומר על הפרק האחרון של הישרדות VIP אבל אפשר להתחיל בזה שאחרי שלאחרונה הרגשנו כי הריאליטי בישראל כמעט הולך להיגמר מרוב שעמום, נוחתת עונת ה-VIP של הישרדות שמוכיחה לצופים בבית שלא חשוב כמה ארז טל ואסי עזר יחפרו לנו בפרומאים שהם הכי נצפים והכי מעניינים , אין להם את איתי תורג'מן ובוקי נאה שהפכו את שתי העונות האחרונות של האח הגדול לבית שימוש של הריאליטי לעומת עונת VIP. יורם זק מתהפך בביתו.

אפשר להגיד שהמהלך של בוקי נאה דוחה אפשר להגיד שאיתי תורג'מן הרס לעצמו את הקריירה אבל אפשר פשוט לשבת ולהסתכל מהצד ולהגיד בוקי נאה ואיתי תורג'מן תודה שהחזרתם למסך שלנו את הריאליטי. אחרי שכבר חמש עונות ברצף, כוכב נולד מעניינת לנו את השחלה (אפשר להתווכח על קצת יותר מחמש עונות) ושתי העונות האחרונות של האח הגדול מאכזבות וגורמות לנו להפסיק לראות ערוץ 20, הגיעו להם איתי תורג'מן, אנה ארונוב, ענת הראל, עזאם עזאם ובוקי נאה משום מקום והפכו את הטלוויזיה שלנו להרבה הרבה יותר מעניינת.

אז כן שאפו לחברים בהפקת הישרדות (גיא המאירי) ולערוץ10 הצלחתם לקחת חבורה של אנשים מפוצצי אגו וזרקתם אותם בתאילנד ואמרתם להם בדיוק כמו יורם זק – תתמודדו – והם התמודדו והפכו אולי לראשונה בחייהם למי שהם באמת, ללא מעצורים וללא הגבלות. הם התמודדו עם עצמם ומול עצמם בקור, בגשם, בשעמום, במשימות ובייאוש וגם על זה אפשר לומר להם שאפו. קל לשבת בבית לנשנש משהו ולצחוק, אבל וואלה ממשה פסטר ועד ענת הראל כולם שם שורדים בתנאים לא תנאים, כבוד.

הריאליטי בישראל עובר סוג של מיאוס ב"קשת" נלחמים באגו מול רשת ובכוח משאירים את "כוכב נולד" באוויר למרות שהם יודעים שהגיע הזמן לסיים ולפרוש בשיא (והשיא הזה נגמר לפני כמה עונות כן?) כוכב נולד מתה ולא חושב כמה צביקה הדר ימשיך להדיח מתמודדים. דה וויס לא הרגה אותם, דה וויס רק הוכיחה כמה אנחנו זקוקים כאן לריאליטי מוזיקלי חדש – והכי חשוב בלי צביקה הדר.

המירוץ למיליון עשתה קאמבק בעונתה השנייה והמעולה אבל נמרחה מעל המידה מה שגרם לתחושת מיצוי שמבחינתי הם יכולים לחזור בעונה נוספת רק בעוד שנה פלוס. היפה והחנון זה ריאליטי כיף אבל גם מתחיל למצות את עצמו למרות שאם הוא לא היה מעולם לא היינו יודעים מי זאת דלית או ליטל ואלכס (לא שזה הפסד גדול).

ובואו נחזור להישרדותVIP: יש מצב שבבוקר שאחרי המון הקטנוניות תתפרץ, יגידו שלגנוב זה לא בסדר ובחוקי הפורמט של הישרדות זה אסור ובהפקה הישראלית עושים מה שבא להם אבל נו באמת – ממתי מישהו פה בריאליטי בישראל עושה משהו כמו שצריך ולפי החוקים? שנדבר על הבולבול בין השדיים של יורם זק? שנזכיר את החסינות של דן מנו? שנבדוק איך מערך יחסי הציבור של קשת דוחף מתמודדים לגמר כוכב נולד? שנבדוק באמת איך מחליטים מי עובר ומי לא עובר בדה וויס? התערבות הפקתית יש בכל תוכנית ריאליטי אפשרית בישראל וגם בעולם ואם לא אמרו לכם אז כן הכל זה חארטה, לרוב החלטות של הפקה מסוימת נובעות משיקולי רייטינג בלבד, ואלה קובעות באמת מה יקרה ומי יודח ומי ימשיך, אם זה באמצעות טריקים בעריכה, בובות קש בדמות שופטים או בגמישות בחוקים לטובת מתחרה כזו או אחר – כדוגמת גניבת פסל החסינות על ידי בוקי נאה.

הקהל מבקר את איתי תורג'מן על תפקידו בהישרדות ואני רוצה להגיד שאפו לבנאדם ששם על כולם פס ולא חשוב מה נשאר מי שהוא וגם לא מתבייש בזה שאפו עליו אומנם זה לא נראה הכי טוב אבל הבנאדם עשה את העונה ולא יעזור כמה תשבו ותחפרו שהוא חרא בנאדם וככה לא מתנהגים – זה משחק והוא שחק אותה כמו גדול.

בוקי נאה הוא אולי הדמות הכי כיפית שראינו ליהוק מבריק על משבצת ברורה אך נשמה ענקית ופה גדול אם בוקי נאה לא היה היו צריכים למצוא אותו – אני מוכן שהוא כל יום יבוא לגנוב לי דברים בבית.

ההערה היחידה שיש לי להגיד על עונת VIP הנוכחית היא טריקים של עריכה שמוציאים דבר מהקשרם. רואים לא פעם שבחדרי העריכה של הישרדות לוקחים משפט שאמר בוקי נאה ביום שהוא הגיע לאי ומחברים אותו למשפט שהוא אמר ביום ה-30 שלו בשבט ברקע רואים נופים או משימה כלשהי אבל לחבר משפט כמו איתי שגב הוא כזה לא בסדר ופתאום בטון שונה "הוא סמרטוט" נו באמת.

בואו נסכם את בזה שאיתי תורג'מן ובוקי נאה הם אנשי הריאליטי הכי אמיתיים ומעניינים שראינו על המסך שלנו לאחרונה ופשוט נגיד להם תודה – תודה שלרגע אחד אולי קטן גרמתם לכל אחד מאתנו לעזוב את הצרות היומ-יומיות שלו ולהתעסק בשלכם להתחבר לשלכם, לרצות להיות שם ולהביע דעה. שאפו שאפו שאפו.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן