אורטל בן דיין פותחת פה על אור סיונוב

ban
אחרי שנחשף שאורטל בן דיין ואור סיונוב חברות מאד טובות מחוץ לבית "האח הגדול" החליטה בן דיין לפרסם פוסט על החרם שעבר שי חי בבית האח הגדול והיא ממש אבל ממש לא חוסכת בביקרות על חברתה הטובה.

כוכבת העונה השישית של "האח הגדול", אורטל בן דיין פרסמה בפייסבוק פוסט על הדחתו של שי חי והחרם שעבר אפילו מחברתה הטובה, אור סיונוב. בפוסט המפתיע היא לא עושה הנחות לאור. כך כתב בן דיין "מזמן החלטתי שאני לא כותבת על האח הגדול. היו לכך מספר סיבות. אחת, טריוויאלית למדי – הניסיון שלי להתרחק מתקופתי באח הגדול על כל המורכבות שלה עבורי. השניה קשורה לחברה הטובה והאהובה שלי אור שנמצאת בבית האח הגדול. כל דיבור שלי עליה (וכך גם הובהר לי) במרחב פומבי "עלול" היה לקשור אותה לשמאלנות שלי ולהזיק לה. ברור הרי שהחיבור "לעוכרת ישראל" לא מביא קולות. ( זה דיון בפני עצמו שזה לא הזמן והמקום לפתח אותו). והשלישית, האופי הבלתי מתפשר שלי לקוהרנטיות פוליטית."

עוד כותבת בין דיין "הרגשתי שאני לא יכולה לכתוב מצד אחד דברים סופר מפרגנים שאור הרוויחה ביושר ובצדק ובאותה נשימה להימנע מביקורת שגם אותה הרוויחה בצדק. העדפתי לשתוק מאשר לכתוב על כל מיני סיטואציות שהיה קשה לי איתן. ועכשיו, אחרי המון זמן שנמנעתי מלכתוב ובשל הדיון העצום ברשת על חרם (האם היה או לא ולמה וכו) חשוב לי בכל זאת לומר כמה מילים. דיון מאוד שטחי מתנהל ברשתות החברתיות על מהו חרם. חרם לא יכול להסתכם רק בשאלה האם מדברים איתך או לא. האם נתנו לך לאכול קציצה או לא. חרם הוא המקום בו לבעלי הכוח בסיטואציה חברתית יש את היכולת לבודד את המיעוט ולגרום לו להרגיש דחוי, מיותר וחסר משמעות."

44

בן דיין מוסיפה "כולם בבית היו צריכים לשים גבולות ברורים ונוקשים לאלימות כמו זו שהפגין שי חי, זה היה צריך לקרות הרבה זמן לפני שאנשים בבית עשו זאת. (ובאותה נשימה חשוב גם לשאול, מתי נזכרים לשים את הגבולות האלה. כשאתה שם גבולות רק ברגע שאתה עצמך נפגע מהאלימות אז אתה לא כזה גיבור גדול- בכל זאת צפית באחרים חוטפים ולא דיברת כשהם נרמסו) לשי חי בהחלט היה צורך לשים גבולות נוקשים וברורים, אך מהרגע בו אלו נמתחו בהצלחה וקבוצה של שישה אנשים הצליחה לקחת מהגביר את הכוח לפגוע ולהשפיל אחרים – זו הנקודה בה בעל הכוח – המוסרי – צריך לשגת ולא להמשיך לבעוט בגופה. לתת בעיטה לגופה בזמן שהיא כבר בפרפורי גסיסה זה הדבר הכי בזוי לעשות. אף אחד מאיתנו לא נהנה לראות המון זועם צמא דם מתעלל בגופתו של קאדפי (להבדיל, כמובן) גם אם הדבר הגיע לו. מנהיג בעל יושרה מוסרית, חמלה וראייה חברתית כוללת – כזה שאמור לייצר את האלטרנטיבה לבריונות – צריך להוריד את הרגל מהגז כשהאויב מובס. זו הנקודה בה הוא צריך לחשוב על איך מתקנים, מאחים ומייצרים מסר חיובי חינוכי ובונה עבור הילדים שצופים. כשבעל כוח מוחלף באחר ואז בתורו משפיל ומנדה – זה אינו תיקון – זו החלפת כוח רע בכוח רע אחר, וגם נקרופיליה שהמראה שלה אף פעם לא אסתטי."

משפחתה של אור בתגובה "אורטל בן דיין כתבה מסכת שקרים וסילופים. שי חי מעולם לא היה קורבן לחרם ובוודאי לא 'גופה', כהגדרתה של בן דיין, אלא דייר אלים וגזען, שהשפיל והתעמר בחלשים ממנו פעם אחר פעם. יתרה מזו, כפי שכבר הוכחנו, אור מעולם לא הפצירה בדיירים אחרים להחרים אותו, אלא להיפך. הדברים של בן דיין נובעים מקנאה נטו, משום שאור מצליחה ותצליח, במקום שבן דיין נכשלה כישלון חרוץ"

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן