דודו אהרון תובע את אמרגנו לשעבר במילוני שקלים

4566
דודו אהרון בתביעה נגד אמרגנו לשעבר אייל מלכא. בסביבתו של אהרון אומרים "ההתקשרות שהופסקה היא אחת הדרקוניות והמעוותות שנראו בשוק המוזיקה הישראלי"

בתביעה, שהוגשה היום על ידי דודו אהרון לבית המשפט המחוזי מרכז באמצעות עורכי דינו בעז בן צור, מוטי קהירי ואלעד פלג, טוען הזמר והיוצר המצליח כי נדרש לחתום על חוזה ל-15 שנים, במהלכן גרף לכיסו אמרגנו לשעבר את הרוב המוחלט של הרווחים מפעילותו המוזיקלית, תוך שהוא מקצה לו סכומים זעומים מרווחים אלו. עוד טוען אהרון כי למעשה, על פי תנאי ההסכם, היה זכאי לשכר חודשי נמוך שעמד על אלפי שקלים בודדים, ואולם, תנאי ההסכם למעשה לא קוימו בין הצדדים. בפועל הניבה פעילותו המקצועית של דודו אהרון הכנסות גדולות אשר הוסתרו מעיני אהרון מבלי שהיה מודע להיקפים הכספיים האדירים של הפעילות, אשר רובם המכריע זרם ישירות לכיסו של האמרגן לשעבר.

בתביעה נטען כי האמרגן טען להשקעות בהיקף עשרות מיליוני שקלים בפעילותו האמנותית של אהרון, אך בפועל סירב להעביר מסמכים, נתונים ודיווחים בקשר לכך. בתביעה נטען כי מלכא לא מילא אחר חובותיו כאמרגן ומפיק של הזמר, לא פעל לקידומו המסחרי, הסתכסך עם סביבתו ועוד, ובכך הפר את התחייבויותיו על פי החוזה הדרקוני, התחייבויות שהיו מצומצמות גם כך. תביעה זו מגיעה בהמשך להודעה ששלח הזמר דודו אהרון לאמרגנו אייל מלכא במהלך חודש דצמבר 2015 על הפסקת ההתקשרות ביניהם לאלתר, וזאת בין היתר, לאור היותו של ההסכם בלתי חוקי ובלתי מוסרי, ובשל הפרות יסודיות של האמרגן את התחייבויותיו. במסגרת התביעה דורש אהרון מתן נתונים כספיים מלאים על היקף פעילותו (תביעה למתן חשבונות) וכן צווי מניעה. בימים אלו עובד דודו אהרון על גיוס צוות מקצועי חדש ואף החל לשקוד על שיריו של אלבום חדש, שיצא לאור במהלך הקיץ הקרוב.

מוטי קהירי, עורך הדין של דודו אהרון: "לאחר שנים ארוכות בהן דודו אהרון כתב, הלחין והפיק למעשה את המוזיקה שלו, הגיעה העת כי יצא לחופשי וישתחרר מכבליו של חוזה חד צדדי באופן קיצוני, על פיו מרבית העבודה נעשית על ידי האמן ואילו האמרגן הוא שזוכה בכסף ובנכסים. אין זו הפעם הראשונה בה אנו רואים אמרגנים כובלים אמנים בתחילת דרכם לשנים ארוכות באמצעות חוזים דרקוניים וחד צדדיים החולשים על מלוא האספקטים של פעילותם האמנותית. אנו עדים לתופעה זו הן בישראל והן בעולם (מקרה קישה וד"ר לוק כדוגמה), ואני מקווה שהשיח הציבורי והמודעות לנושא יביאו לכך שהתופעה הכעורה והמבישה הזו תעבור מן העולם."

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן