בר רפאלי מככבת במצעד הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים

1800527-18
צילום: אור גפן

 

מצעד הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים לשנת 2014 מפורסם לקראת יום האשה, ומי שמככבת בו היא לא אחרת מאשר דוגמנית העל בר רפאלי. 

לרגל יום האישה הבינ"ל 2014 חושפת תנועת ויצ"ו, זו השנה השביעית ברציפות, את דירוג המפרסמים הפוגעניים ביותר כלפי נשים, כפי שבחרה ועדה מקצועית. בין הפרסומות הפוגעניות השנה מככבת פעמיים בר רפאלי, עם הפרסומת לנערות של רשת האופנה הודיס ופרסומת העמוד השערורייתית של קרולינה למקה.

"מטרתה של ויצ"ו בקמפיין לעודד צפייה ביקורתית בקרב הציבור ולהשפיע על החברות המסחריות ליזום פרסום צודק והוגן, באופן שיישקף מצד אחד את ערכי המוצר, אך מבלי לעשות שימוש שלילי בדימוי של נשים ובגופן מצד שני", אומרת גילה אושרת, יו"ר ויצ"ו ישראל. ארגון ויצ"ו מפרסם השבוע את זהותן של חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים, שהגיעו לשלב הגמר בקמפיין השנתי. במסגרת הקמפיין, שמתקיים זו השנה השביעית ברציפות, לציון יום האישה הבין-לאומי, מדורגות הפרסומות הפוגעניות ביותר על ידי וועדת שיפוט מקצועית. מטרת הדירוג להוביל לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ולהעלות את המודעות להשפעות השליליות של פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי.

ועדת השיפוט, המורכבת ממומחיות מגדר ותקשורת, נשים אקטיביסטיות, נשות אקדמיה, עיתונות ומשפט סקרה את הפרסומות של שנת 2014 ובחרה את הפוגעניות ביותר:

הודיס

רשת אפריל

קרולינה למקה

קסטרו

קפה טורקי

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן