פניה ליועמ"ש: "לפתוח בחקירה נגד אורנה בנאי"

"החברה החרדית היא מדורדרת ושסועה יותר מתמיד, אבל הם אחים שלנו ולכן חשוב לגייס אותם לתת להם מסגרת והכשרה מתאימה ומקצוע לחיים ונשק שיהרגו אחד את השני", כך התבדחה ביום חמישי שעבר השחקנית אורנה בנאי בתכנית הסאטירית "מצב האומה".

היו אולי מי שאותם הבדיחה הצחיקה, אבל במגזר החרדי ממש לא מתלוצצים מהעניין. יעל קליגר, תושבת ביתר עילית, פעילה חברתית וותיקה בתחום ההידברות בין המגזרים, שיגרה באמצעות עו"ד מנחם מושקוביץ מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה נגד השחקנית אורנה בנאי והרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, בגין הסתה לאלימות כנגד הציבור החרדי.

הבדיחה שמרגיזה את המגזר החרדי, אורנה בנאי ב"מצב האומה":

https://www.youtube.com/watch?v=QgxoTrU6qsc

"ההתבטאות של גב' בנאי הינה לא רק אמירה בעלת תוכן גזעני, אלא יש בה רצון להסית לגזענות ולהעביר מסר של גזענות לשומעיו", כתבה קליגר במכתב ששיגרה ליועמ"ש, "מדבריה של גב' בנאי ניתן להסיק לשנאה והסתה לרצח כנגד הציבור החרדי. אין מחלוקת כי אמירה זו הינה אמירה בזויה הראויה לגינוי ויש לטפל בה ולעקור אותה מן השורש. אין ספק כי כל אדם בר דעת מבין היטב כי אמירה זו הינה מהוה הסתה לאלימות כנגד הציבור החרדי, ומהווה פגיעה ברורה בציבור שלם".

"מדובר בכסות של סאטירה במילים חמורות המובילות לרצח, מכיוון שלצערינו נוכחנו כבר במדינת ישראל, איך מילים עלולות להביא לרצח, ועוד של ראש ממשלה בישראל", נכתב עוד במכתב.

מהסוכנות המייצגת את בנאי נמסר לעיתון מקור ראשון כי התכנים נכתבים על ידי מערכת "מצב האומה" והיא רק מגלמת אותם. מזכיינית רשת טרם נמסרה תגובה.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן