כולם נגד "אמא מחליפה" ו"קשת" 150 תלונות "גזענות, פרק שהיה צריך להיגנז"

0303
שיחת היום ברשת ובכלל היא הביקורת על שידור הפרק הגזעני ב"אמא מחליפה" מספר שיא של תלונות נגד "קשת" ושידור הפרק אמש. מעל 150 תלונות הצטברו ברשות השנייה.

כ-150 תלונות נגד פרק ששוד אמש (רביעי) בתוכנית "אמא מחליפה" של 2 קשת. הודעה שהפיצה הרשות השנייה חשפה מספר שיא של צופים זועמים מחו נגד שידור הפרק שכלל אמירות נגד יוצאי חבר המדינות והתנהגות שאותה כינו הצופים "התעללות רגשית" "השפלה" ו"זלזול".

הסערה החלה לאחר שבפרק ההאחרון הוצגו שתי משפחות: מזרחי – סילבי, ארז ובנותיהן שמתגוררים בראשון לציון, ובוסלוביץ' – שתי אחיות ממוצא רוסי שמגדלות את ילדיהן יחד בחולון, כאימהות חד הוריות. בתוכנית התחלפו האחות נטלי והאם סילבי ביניהן ועברו כל אחת לגור עם המשפחה של השנייה. בשיא הפרק שודר הפיצוץ הגדול שכלל את המילים קשות בפני בנות משפחת בוסלוביץ' בעקבות מוצאן והשוני בתרבויות בין שתי המשפחות. ארז מזרחי אף כינה את נטלי "זבל" ו"רוסיה מסריחה".

034304302

בביקורת של הרשות נרשם כי בתוכנית ששודרה אתמול נדמה שנחצה גבול. אחת הנשים, ממוצא רוסי, ספגה בבית שאליו הגיעה התנהגות שאותה הגדירו הצופים כ"פוגענית, אלימה ומשפילה".

מקשת נמסר בתגובה:
"'אמא מחליפה' מייצרת מפגש בין משפחות מרקע שונה. מדובר בתוכנית לא מתוסרטת והמשפחות שבחרו להשתתף בה הביאו את הווייתן האמתית והאותנטית למסך. לעתים, כפי שקרה בפרק ששודר אמש, השוני בין שתי המשפחות מובהק עד שהמפגש נעשה טעון במיוחד ומציב מראה מול ההבדלים העמוקים של חלקים שונים באוכלוסייה הישראלית. בתוך כך, עולות שאלות אמתיות של רב תרבותיות: עד כמה אנו מקבלים את מי ששונה מאתנו ועד כמה אנחנו מכבדים איש את מקומו של האחר ואת זהותו כחלק מהחברה הישראלית. גם כשהתשובות קשות והמראה הניצבת מולנו שונה, יש חשיבות לעצם ההתבוננות בנקודה הזו. לא היתה כל כוונה לפגוע ברגשות הצופים ואנו מצרים אם נעשתה פגיעה כזו".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן