הזוכה של אורטל בן דיין ואחי נתן: טל גלבוע "היא לא רוצה להיות כוכבת או סלב היא רוצה להציל חיים"

ortal3
פורטל עומרי חיון בפרויקט גמר "האח הגדול 6" – בימים הקרובים יכתבו לכם עינב בובליל, מיקיאגי,אורטל בן דיין, אחי נתן ומרטין סולל טורים אישים מיוחדים על הזוכה שלהם בגמר הגדול אחי נתן ואורטל בן דיין בחרו בטל גלבוע "טל היא זוכה מזן אחר ומגיע לנו זוכה כזאת" כותבת אורטל. אחי נתן "הרגשתי צורך לספר בגאווה על חברה, אמא ומנהיגה בשם טל גלבוע"
זו העונה השישית של האח הגדול ומגיע לכולנו זוכה מזן אחר. לאחר שש עונות בהן משודרת התוכנית, הציבור הישראלי כבר יודע שבית האח הגדול הוא הבמה הכי גדולה בארץ, ואף על פי כן הרוב המכריע של הדיירים שבאו בשערי בית האח הגדול נכנסו למען עצמם וקידומם האישי ולא על מנת לנצל את הבמה לקידום מסרים חברתיים ומועילים לטובת כלל הציבור. אני לא טוענת שזה לא בסדר, זה לגמרי לגיטימי לקדם את עצמך, אבל נראה לי שבשלה העת לזוכה מזן אחר, וטל היא זוכה מזן אחר.

שימו לב, עד היום מעולם לא היה זוכה אח גדול שהוא הורה לילדים והוא מעל גיל 30, הקהל לרוב בוחר בצעיר הקליל שחלומו להיות כוכב, סלב מפורסם. זהו לא חלומה של טל. טל היא אם לשלוש בנות, בת 37 וחלומה הוא להציל בעלי חיים ממוות ומחיי סבל אכזריים. אתם יכולים לחלוק עליה בנושא הטבעונות, אבל אתם לא יכולים להתעלם מזה שמדובר באישה שחשובים לה המון דברים מעבר לעצמה.

טל נכנסה לבית האח הגדול כדי לנצל את הפלטפורמה הטלוויזיונית הנרחבת למען מישהו ולא למען עצמה. להבדיל מאחרים, טל לא נכנסה לבית האח הגדול כדי לקבל הזמנות להשקות מותגים ובטח שלא על מנת לככב במדורי הרכילות. טל נכנסה לבית האח הגדול מסיבה אחת בלבד: להציל בעלי חיים מחיים של סבל ואכזריות. אחרי שלושה חודשים על המסך אי אפשר היה שלא להתרשם מהמחויבות הבלתי מתפשרת שלה כלפי כל אלו שמתקשים לגונן על עצמם: בעלי חיים ובני אדם כאחד. אחד מהמקרים המרגשים בו ניתן היה להבחין במצפן המוסרי שלה וההתגייסות האינסטינקטיבית שלה למען החלש, היה כשדנית הוכרזה על ידי אלדד כדיירת ה"משעממת" מכולן ואולצה לשבת מול הקיר צבועה בירוק מושפלת לעיני כולם. טל, מיד צבעה גם את עצמה בירוק והצטרפה לדנית על מנת לא להשאיר אותה בסיטואציה המשפילה לבד. אף אחד מחבריה הקרובים של דנית לא שקל לרגע לעשות זאת. בטח שלא שאר דיירי הבית. לכן, אם טל תזכה (בע"ה) זה יהיה רגע טלוויזיוני מעורר תקווה. זה יהיה רגע בו ערכים של קהילתיות, מחויבות אזרחית, עשייה למען האחר הביסו את ערכי האינדיבידואליזם האגואיסטי והנרקסיסטי.
אני בטוחה שכולנו עמוק בפנים שואפים לחברה יותר סולידרית, חברה בה יש אזרחים מעורבים ואכפתיים שמתעניינים בסביבתם ולא רק בעצמם.

טל הגיעה לתוכנית מהמניעים הכי לא אגואיסטיים שיש ולכן לא הופתעתי כשהיא הכריזה שתתרום סכום ניכר מהזכייה לפרויקט חוות החופש עבור בעלי החיים. זו הפעם הראשונה שזוכה פוטנציאלי מציע לתרום חלק מהכסף למען משהו או מישהו אחר. היא אכן יוצאת דופן.

דעו לכם, אם טל תזכה זה יהיה רגע שבו כולנו זכינו. לראות אדם כמוה בשיא הפריים טיים מקבל פידבק ציבורי לערכים ולמסרים שהוא מייצג זה יהיה רגע מעורר תקווה עבור כולנו.

תצביעו לטל. מגיע לה. סמסמו את הספרה 1 למספר 2626, ניתן להצביע עד 10 פעמים.

bb6_170714_tal_ahi_WIDE_c

גם אחי נתן כתב על טל גלבוע עבור פורטל עומרי חיון:
שלום לגולשי פורטל עומרי חיון, כאן אחי נתן

הרגשתי צורך לספר בגאווה על חברה, אמא ומנהיגה בשם טל גלבוע.. היא לא סתם צועקת ״צדק״ ״חמלה״ לפני שהיא צועקת ״טבעונות״.. באמת מסתתר בתוכה המון צדק וחמלה.. ואפשר להרגיש זאת בשניות הראשונות איתה.. טל הייתה בשבילי מקור כוח והבנה בבית.. היא לעולם לא מאכזבת והיא יודעת להבחין בין האמת לשקר ומצליחה לראות בין השורות והסיסמאות..

היא יודעת לזהות את האדם עם החולשה ולהגן עליו כאילו היה אחד מהבנות שלה.. אין ספק שכוח ועוצמה מאפיינים אותה גם אם זה לעיתים נראה מוגזם.. אך מאחורי הלחימה שלה תמיד מסתתרת מטרה.. ואת הכל היא עושה בדרך צנועה והגונה!!.. לטל מגיע לזכות !!.. מלבד העובדה שהיא הייתה בשבילי חברה אמיתית ודאגה לי כמו בן..

היא התמודדה עם המון קשיים בבית והצליחה לשרוד בזכות האופי החזק שלה ובזכות הרגישות הסביבתית המדהימה שלה.. תתנו לה להגשים את החלום תעזרו להשיג את המטרה – הצלת בעלי חיים!!.. היא שם.. בשבילם!! ובשבילכם ובשבילי.. וזה הזמן שאתם תיהיו גם בשבילה!! טל גלבוע עושה היסטוריה.. המליון שלה!

אל תחמיצו את הזוכים של מיקיאגי, מרטין סולל ועינב בובליל:
הזוכה של מיקיאגי: לינור שפר "בלינור מסתתרת נשמה עתיקה ובוכיה"
הזוכה של עינב בובליל: נופר מור "אלדד חושב שהוא בבימה, נופר אמיתית וכנה"
הזוכה של מרטין סולל: אלדד גל-עד "תנו לאוהב ישראל את המליון"

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן