קשת רצחו את הפורמט "האח הגדול" ואף דייר חדש לא יציל אותם

bb_11_aftaa_c
האח הגדול סיפק לנו לא מעט עניין, גרם לנו להתחבר, לאהוב ובעיקר לשנוא אבל מישהו צריך להגיד את זה: התכנית הזאת לא עובדת כבר במשך שלוש עונות ברציפות. מה קרה למדורת השבט, שאפילו פרקי ההצלה המיוחדים שלה בה היא נותנת זמן מסך מטורף לדייר המועדף לא תורמים לו והוא מוצא עצמו מודח? עומרי חיון חושף למה אף דייר לא יצליח להציל את הפורמט שנרצח בידי ההפקה הישראלית.

בתחילת העונה של "האח הגדול" ניסו ליישר איתי קו שגם הפעם זאת אכזבה – בכל ראיון או שיחה שהתקיימה בנושא הגנתי על העונה הזאת. התחושה הייתה שהפעם יש סיכוי שהולך להיות מעניין. בכל זאת: ימיני קיצוני (אלדד), שמאלנית קיצונית (אורטל), טבעונית קיצונית (טל) ומה לא. ואכן בימים הראשונים היה מאד מעניין אך לאט לאט הודחו בזה אחר זה דיירים מרכזיים. לא כי הקהל בבית אשם אלא כי להפקת התכנית כבר לא באמת אכפת.

"האח הגדול" הפך לתכנית חסות אחת גדולה לכל מה שקשור לגוף המשדר אותה- "קשת". אין אפילו יותר את המספר 2020, כולנו חייבים להוריד את אפליקציית מאקו בשביל להצביע. אם לא נוריד ונגרום לאפלקיצה של מאקו להיות בכל טלפון בישראל ובכך לעזור ל"קשת" להתחבר לעידן החדש, שמתקרב בכל יום בצעדי ענק איך נציל את הדייר שלנו?

אז איפה הם טעו? בתור אחד שצפה בשש העונות של "האח הגדול", חשף וראה יותר מדי ויותר אפילו ממה שאנשי ההפקה יודעים, אין לי ספק שהטעות העיקרית היא חוסר הניתוק האמיתי של המשתתפים. הפרומט המקורי קם בעיקר על ניתוק. אבל למה לנתק את הדיירים אם אפשר להשתמש בהם עוד לפני שהפכו לפליטי ריאליטי? משימת "הכוכב הגדול" (משימת קידום לכוכב הבא, תכנית אחרת של קשת) הוציאה את הדיירים מהבית, השתמשה בהם לקידום תכנית אחרת עוד לפני שהם עצמם השלימו את חובתם לריאליטי שעוד משודר- שמה להם את המשפחות מול הפנים, ניצלה בכוח את הרגשות שלהם ושלנו. אם הם לא יבכו ולא ירגשו הם יגרמו להם. אבל הפספוס האמיתי שהתערבות הבלתי פוסקת רק יוצרת תגובה הפוכה- הדיירים לא מפסיקים להבין מה קורה בכל רגע כמעט.

וזה אף פעם לא נגמר, חייבים לחדש – מתנות מהצופים בבית, הדחה של הצופים בבית. עשרות אנשי משימות בתוך הבית, דוגמנים שמעבירים להם פתקים, רני רהב ומוקי קופצים לבקר. אסי עושה סלפי עם "מיקיאגי", מסכי ענק בתוך הבית עם התמונות של הדיירים וטוקבקים שנכתבו בכאילו באתר הנצפה בישראל- כאמור שוב מאקו. כל זאת ועוד הרבה טעויות מרכזיות גרמו לנפילתה של "האח הגדול".

10438344_729674073742246_4374925254547864299_n

זה קרה אי שם בפרשת דנה רון ויורם זק – לראשונה "האח הגדול" נחשף. כולנו יודעים מי הוא- הוא בעיקר לא אח גדול. הוא בסך הכל אדם כמו כולנו וההערה הבוטה שלו אז, הזכירה את זה לכולנו ובטח למי שנכנס או יכנס לבית המצולם בעתיד.

מאז אותה פרשה משהו השתנה בתכנית – הקשר האישי שקיימו הדיירים מול האח הגדול נותק. נראה שאפילו לא באמת אכפת ליורם זק מאף דייר. להפקה חשוב לשמור על חוקי הבית ובכל יום הם מעירים לדיירים ברמקולים כ-20 פעם. איך הדיירים אמורים להרגיש בבית אם כל הזמן יש אישה שצועקת להם לשים מיקרפון או לא ללחוש? איך בני אדם אמורים לשכוח שהם בתוך תכנית טלווזיה כששותלים להם דייר לא אמיתי שכל מטרתו היא לערר אותם? אולי הם באמת יתערערו אבל בדיוק לכיון שההפקה לא רוצה. הם לא יסמכו על האח הגדול מבינים שהכל זה משחק.

אפילו פרקי ההצלה המפורסמים של הפקת התכנית כבר לא עובדים. פעם זה היה קלף יום הדין- בימים של איילה רשף היה נורא חשוב להפקת התכנית לשמור על שתי המחנות בבית, גם אם זה היה אומר לערוך קטעים מימים אחרים בשביל שכולנו נתחבר לרשף המסכנה שחיבקה את אלין לוי אחרי שזו רבה עם פוטנה. פרקים שלמים היו אז על דיירים שרצו לשמור והיום פרקים כאלה פשוט לא עובדים.

אורטל בן דיין הודחה באחד הפרקים הכי סוחטי רגשות הצופים. זה לא עזר. דורון מירן עף כמו טיל למרות הבכי האמיתי והכנה ויותר מ-40 דקות זמן מסך לעצמו בלבד. הנשק הסודי כבר לא עובד- והפקת התכנית אשמה. איפה הימים שעינב בובליל איימה לפרוש לאחר שהעמידו אותה להדחה על תיאום הדוחות של ש'"צ (שפרה וצבר). היא בכתה כמו ילדה קטנה וענה לה עיוות קול של רובוט. הניתוק אז היה מטורף ולכן התכנית אז זכתה להצלחה משוגעת.

והיום? היום אנחנו מקבלים סצנות שלמות על ספירת החפצים בבית האח הגדול, מוזיקה מרגשת בגלל שדורון מירן נרדם באמצע שיחה עם טל גלבוע. העונה השישית היא לא היחידה. גם הרביעית והחמישית היו מזעזעות. את מי אנחנו זוכרים בכלל מאז העונה השלישית? קותי סבג וטהוניה רובל ששניהם עובדים באותו גוף לו מכרו את נשמתם – קשת?

bigbrither2_c (1)

"האח הגדול" לא יחזור להיות מה שהיה עד שהפקת התכנית לא תפיק את הלקחים של עצמה, תנתק את הדיירים מהעולם החיצון באמת. בלי הערות של אסי עזר, בלי צעקות ללא הפסקה על דיירים שלא שמו מיקרפון בלי עצירה של כל ריב אפשרי בקריאה לחדר האח הגדול ובלי אין סוף משימות שמכניסות לתוך הבית מפורסמים ודוגמנים ואנשים מבחוץ. תנו להם להתנתק. תנו להם להתחבר אחד לשני.

אבל אולי לאף אחד שם בהפקה לא באמת אכפת- הרייטינג אומנם נמוך מפעם אבל החסויות כבר נסגרו הרבה קודם, הפרסומות נמכרו, טהוניה תחכה למודח עם כוס קפה של חברה מסחרית, הגמר ישודר אנחנו נדבר – מה זה משנה אם הייתה עונה מעניינת או לא? הרי הכל מסתכם בדבר אחד: תורידו את אפליקצית מאקו. חבל.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן