חן טל שיקרה גם לי

04_H3-680x382

בתוך פחות מעשרים וארבע שעות קבלתי מאות פניות מגולשים, חברים וקולגות שרוצים לשמוע מה דעתי על פרשת הסיפור הגנוב של חן טל. החלטתי להגיב בטור תגובה אישי שלי ולחשוף על הדרך שחן טל שיקרה גם אותי אבל באמת חלתה בסרטן.

לפני כחודשיים חן טל סיפרה לי על מחלת הסרטן הקשה שהיא עברה והציעה שהפוסט הבא בבלוג שלה בפורטל יעסוק במאבק שלה ובהחלמה ממחלת הסרטן.

כבן אנוש שמחתי לתת לה את הפלטפורמה שלי כבמה לסיפורה, לרגע לא חשבתי שסיפור חיים אישי של אדם יכול להפוך לסיפור אחר ועוד כזה החושף חוסר בושה. ועל זה חן טל עצמה קיבלה ממני שיחה טלפון קשה מעבר לכל מה שכתבתם והשמצתם וקבעתם, אני נפגעתי וכעסתי באופן אישי מעבר לעומרי מהבלוג. נפגעתי כי שיקרו לי והשתמשו באתר שלי בשביל להפיץ סיפור שכזה.

חשוב לציין שיש הבדל מטורף בין ידיעה שאני מפרסם לבין טור אישי של כותב שחושף את המלחמה שלו בסרטן. זאת לא ידיעה שאפשר לבדוק – זה טור אישי של אדם שמספר את הסיפור האישי שלו.

יום לאחר הפוסט שלה על מחלת הסרטן, קיבלתי פנייה במייל שהפוסט הנ"ל הועתק כמעט מילה במילה מסיפור של ילדה אחרת, פניתי לחן והיא נשבעה שהסיפור אמיתי והוא שלה אחד לאחד. מתוך כבוד למחלת הסרטן ולסיפור האישי עצמו לא ראיתי לנכון כל חיטוט בכמות הטיפולים שעברה טל אל מול כמות הטיפולים שעברה המטופלת השנייה. מתנצל זה מטורף מדי אפילו עבורי.

בשיחה שלי עם חן טל אמש היא סיפרה לי לראשונה שהיא שיקרה אותי ואכן השתמשה בחלקים מסיפור הסרטן של אותה צעירה אבל בעיקר כי מצא אותו קרוב לסיפור האישי שלה. מה שבאמת מעציב אותי זה שחן טל לא הצליחה להבין כמה נורא זה לקחת סיפור כל כך אישי של אדם אחר בטח בתור אחת שעברה את המחלה ההיא.

כן, לחן טל היה סרטן. הסיפור עצמו הוא נכון אבל הדרך והמעשה שלה שגויים. נכון, זה לא ראוי ולא הגיוני שאדם יעשה דבר כזה ראיתם את עצמכם? יצאתם בהשמצות אינסופיות, הפכתם את הסרטן לבדיחה לא פחות ממה שחן עצמה עשתה, הצפתם את הרשת בטענות קללות והסתה אינסופית כשאתם מספרים סיפורים על צדק אבל במקביל עושים אותו הדבר.

אף אחד לא עצר ובדק אם לחן טל באמת היה סרטן, נכון – השימוש בסיפור של חולה אחרת הוא שפל אבל חן עברה טיפולים לא פחות קשים גם כאלה שלא עלו על הכתב. אי אפשר לרחם על ילדה קטנה שחושפת סיפור מרגש על טיפול במחלה ואז לצעוק ולשנוא את חן טל שחלתה גם היא בסרטן בגיל ארבע. כי אז הצעקה היא צבועה – הצעקה היא כי אתם שונאים אותה עוד מלפני הסיפור הזה. עכשיו יש לכם הזדמנות להוכיח כמה היא רעה.

מה שכן מצליח מעט להרגיז אותי זה בעיקר כאלה שממהרים להקטין אותי ואת הפורטל שלי ולהאשים אותי ברכילות זולה במקרה הזה אבל למהר להקליק עומרי חיון בגוגל שיש איזה צו איסור פרסום או פרשת מין מדוברת. אז אני לא רכלן אני ההוא שיש לו ביצים. אבל במקרה הזה אני סתם עוד אחד שיגן על חן טל.

אז תראו מה זה, בזמן שאתם הייתם בטוחים שאני הולך לכתוב כאן פוסט לטובת הכוכבת שיצרתי אני הולך עם האמת שלי ואומר – המעשה עצמו שפל ואני חושב שחן טל צריכה לעשות חשבון נפש ארוך בין אם זה הציבור אותו היא שיקרה ובין אם זה אותם אנשים כמוני בהם היא פגע בדרך לתהילה. כרגע חן טל לא תכתוב בפורטל עד שלא יתבררו הפרטים לעומק.

דבר אחד טוב יצא מהסיפור הזה – כולם מדברים על המחלה והמודעות עלתה. הכל תלוי באיך אנחנו מסתכלים על זה. על מי לכועס תמיד יהיה לנו אנחנו עם כזה נוציא את העצבים בכל הכוח על מי שלא יעלה על הגריל באותו היום. אבל זו לא הדרך אתם חן טל וחן טל היא אתם. היא אולי קצת פחות צבועה.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן