ג'קו אייזנברג תובע את קשת ו"כוכב נולד"

1095817-18
ג׳קו אייזנברג, זוכה תכנית הריאליטי "כוכב נולד 4", טוען היום באמצעות עורך הדין שלו כי עבר חרם ציבורי ופגיעה אנושה בקריירה המוזיקלית בעקבות אותו ראיון גדול ל"ידיעות אחרונות" בו תקף את השירות הצבאי ואת צה"ל באופן כללי. היום אייזנברג, דורש פיצוים בתביעת ענק כנגד הפקת כוכב נולד והמפיקה טמירה ירדני.

אחרי שבע שנים מאז זכה ג'קו אייזנברג בגמר "כוכב נולד" הוא בוחר לצאת למלחמה נגד "קשת" והפקת "כוכב נולד" (כיום "הכוכב הבא") באמצעות עורך הדין שלו הגיש את התביעה בבית משפט השלום בתל אביב. "נגרמה לי נכות נפשית" הוא טוען בכתב התביעה שלו נגד "קשת" שעומד על 2.5 מיליון שקל.

עורך הדין שלו אומר לנו היום "עולם הריאליטי הנתפס בעיני רבים כעולם של זוהר ותהילה. מאחורי מסך הפרסום וההצלחה מתגלה צד אפל, מנוכר ופחות מוכר בו משתתפי ריאליטי רבים משמשים כבובה על חוט בידיהם של הפקות עתירות רייטינג המגלגלות מיליונים על גבי הסלבריטאים החדשים".

עוד הוא מוסיף "המקרה של אייזנברג מצטרף לשורה של מקרים נוספים בהם הביקוש לעודף רייטינג גרם להפקות לעשות צעדים חריגים ("פרשת הכדורים הפסיכיאטרים" בתוכנית 'האח הגדול'). מדובר בתופעה עמוקה ורחבת היקף שיש לתת עליה את הדין ולא באפיזודה חולפת או במקרים פרטניים. אייזנברג לא תיאר לעצמו שייאלץ להתמודד מדי יום ביומו עם הנזקים הנפשיים שנגרמו לו כתוצאה מההשתתפותו בתכנית."

עקב חוסר התפקוד והמצב הנפשי, חזר אייזנברג להתגורר בבית אמו, לאחר מכן עבר להתגורר באמסטרדם למשך תקופה קצרה. בעודו מנסה להשתקם בחו"ל, קיבל אייזנברג הזמנה מהפקת כוכב נולד להגיע לישראל במיוחד עבור חגיגת העשור לכוכב נולד, מה שעורר אצלו זיכרונות קשים והוביל למשבר נוסף. רופאיו של אייזנברג קבעו כי קיים קשר סיבתי ברור בין ההשתתפותו ב׳כוכב נולד׳ לבין התפתחותה של הפרעה נפשית קשה וממושכת ממנה סובל אייזנברג בחיי היום יום ומחבלת ביכולתו לעבוד ולהתקיים.

עורכי דינו של אייזנברג מסר בתגובה:

עו"ד רפאל בייפוס "בתוכניות הריאלטי עתירות הרייטינג, המתמודדים עוברים הליך של טרנספורמציה מאדם אלמוני לסלבריטאי בין לילה, וחברות ההפקה, הסוחטות כל טיפת רייטינג אפשרית מהליך זה, הן הנהנות העיקריות. הסלב הצעיר שהפציע לאויר העולם אינו יודע איך להתמודד בעצמו בסבך תשומת הלב הרבה שהוא לפתע מקבל. מתפקידן של חברות ההפקה, הנהנות מפירות הרייטינג, לספק את ההמעטפת רחבת ההיקף למתמודדים לרבות הדרכה על התנהלות מול הקהל, התקשורת והגופים מסחריים שלפתע עטים עליהם ולא להשליכם למים ולצפות שיצליחו להסתדר בעצמם".

עו"ד אהרון שוורץ רשם בתגובה: כי "חשוב להבהיר כי אנו לא יוצאים נגד תרבות הריאלטי. אין ספק שחברות ההפקה מעניקות הזדמנות פז לקידום הקריירה המקצרת בשנות אור את הטיפוס של המשתתפים לפסגה. בד בבד חברות ההפקה מספקות מקומות עבודה למאות משפחות. יחד עם זאת, חברות ההפקה חייבות לזכור כי מחובתן לפעול בתום לב, בצורה הוגנת ואמינה גם כלפי המשתתפים ולהגן גם על האינטרסים של הזוכים. הסכמים דרקונים חד צדדים המנוסחים על ידי חברת ההפקה לא מתיישבים עם רצון כלשהו להגן על אינטרס המשתתפים. לעניות דעתי, לאחר שנים של שידורי ריאלטי בישראל, מאות משתתפים בשלל התוכניות השונות, הגיע הזמן להפנים כי לא מדובר בכוחות שווים ולכן קמה חשיבות מוגברת להסדיר את כללי המשחק תחת מערכת של איזונים ובלמים בין הזכייניות וחברות ההפקה של תוכניות הריאליטי לבין המשתתפים שנקראים לקחת חלק בתמורה לחלום של תהילת עולם".

מטדי הפקות נמסר כי ההפקה "תמכה בג'קו מהרגע הראשון ולאורך שנים ארוכות הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית. על אף שהתבטאויותיו יצרו קשיים אדירים למערכת כולה ונזקים רבים. טדי לא התנערה ממנו וטיפלה בו באופן הטוב ביותר כולל משכורת קבועה למחייתו (על אף שלא היו הכנסות מעבודתו)".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן